Autokreso
Autokreso
2011-11-02 08:17:00 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Dvije godine nakon ukidanja Bube u Golfu je pomalo stidljivo debitirala slavna oznaka s početnih 110 KS, koja je u svojih šest generacija postala više od kulta, a u povodu 35 godina GTI-ja usporedili smo svih šest generacija. Svi na jednom mjestu i svi na jednoj stazi - razlika u samo 11 sekundi




Golf I GTI 1976. - 1983.
Dvije godine nakon prestanka proizvodnje Bube prednjopogonski kompakt nazvan Golf dobio je u slovima GTI prepoznatljiv vrhunski sportski model. Najveća novost je bio 110 KS snažan 1,6-litreni motor, preuzet iz Audija 80 GTE. U posljednjoj modelskoj godini obujam je narastao do 1,8 litara.
Golf II GTI 1983. - 1991.
Na početku karijere Golf II GTI nije imao ni ABS ni servoupravljač. Naplaci su s uobičajenih 13 palčeva narasli do 15, a u kabini se počelo naručivati sve više luksuznih dodataka. Unutrašnjost je bila vrlo moderna, a motorni prostor ostao je vrlo sličan prvom modelu, s tek ponešto izmijenjenim sadržajima.
Golf III GTI 1991. - 1997.
Trećom je generacijom VW i kod Golfa odustao od okruglih svjetala te ponudio izduženije forme. Posebna, vatrenocrvena edicija uključivala je bogatiju unutrašnjost s harlekin crvenim kariranim sjedalima, podesivim upravljačem, bijelim brojčanicima te 16-palčanim kotačima sa 16 krakova.
Golf IV GTI 1997. - 2003.
Jubilarni model 25 jears dobio je pojačan motor, pa je Golf IV GTI dobio 180 KS i 235 Nm. Provjereni 1,8-litreni četverocilindraš dobio je novu glavu s pet ventila po cilindru, a nije se mogao vidjeti ispod plastičnog pokrova. Odlično profilirana sjedala i privlačan kokpit davali su osjećaj ugode, a ESP je bio zadužen za sigurnost.
Golf V GTI 2004. - 2008.
Novi dvolitreni turbomotor za GTI izbacio ga je na sam vrh klase. Osim inovativnog DSG-mjenjača s dvostrukom spojkom, Golf V ostat će upamćen i po lako prepoznatljivim petokrakim kromiranim naplacima od 18 cola te velikom povratku karirane mustre sjedala s prvih generacija.
Golf VI GTI 2009.-
Godina 2009. napokon je prekinula špekulacije o tome koliko će novi GTI imati konja. Snaga od 210 KS sasvim je dovoljna za sportski užitak, iako posebni GTI za 35. godišnjicu ipak ima 235 KS. Ujedno postaje i najsnažniji model u dugoj povijesti Golfa GTI-ja. Sjedala su i dalje karirana i sportska, a naplaci su od 18 palčeva.

SVA USPOREDNA MJERENJA SVIH ŠEST GENERACIJA GOLFA GTI-ja POTRAŽITE
U MAGAZINU
auto motor i sport BROJ 10 KOJI SE NALAZI NA KIOSCIMA

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: alfaoromeocgiuliettajalfisti fiat marea weekend ice cream cone charm tiffany c mercedes-benzvc pritisak u gumama ford fokus mercedes-benzvc renault thalia auto na daljinski astraclassic smart forfour christian louboutin fasten lea sajlasjedala snimanuhrvatskoj stariauti pikes peak hho generator citroen croser nissanoleaf nissan note mens north face shoes ktm nisanipatrol bregasta osovina fiatideaactive honda frv renaultrcoupe generic dacia duster cijena buba alfa suzuki ceoss godisnji broj toyotyauris astra yaris hibrid christianjlouboutintmetallicug kompaktasuvrmasterstest izaberi auto godine volkswagen design award winner citroen racing watch omv-premiumrdiesel najbolja suv vozila micra zastava chevrolet.cruse mercedes-benzvc head-up display mitsubishi colt xsara altea zglob nissan micra dig s