Autokreso
Autokreso
2011-11-02 08:17:00 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Dvije godine nakon ukidanja Bube u Golfu je pomalo stidljivo debitirala slavna oznaka s početnih 110 KS, koja je u svojih šest generacija postala više od kulta, a u povodu 35 godina GTI-ja usporedili smo svih šest generacija. Svi na jednom mjestu i svi na jednoj stazi - razlika u samo 11 sekundi




Golf I GTI 1976. - 1983.
Dvije godine nakon prestanka proizvodnje Bube prednjopogonski kompakt nazvan Golf dobio je u slovima GTI prepoznatljiv vrhunski sportski model. Najveća novost je bio 110 KS snažan 1,6-litreni motor, preuzet iz Audija 80 GTE. U posljednjoj modelskoj godini obujam je narastao do 1,8 litara.
Golf II GTI 1983. - 1991.
Na početku karijere Golf II GTI nije imao ni ABS ni servoupravljač. Naplaci su s uobičajenih 13 palčeva narasli do 15, a u kabini se počelo naručivati sve više luksuznih dodataka. Unutrašnjost je bila vrlo moderna, a motorni prostor ostao je vrlo sličan prvom modelu, s tek ponešto izmijenjenim sadržajima.
Golf III GTI 1991. - 1997.
Trećom je generacijom VW i kod Golfa odustao od okruglih svjetala te ponudio izduženije forme. Posebna, vatrenocrvena edicija uključivala je bogatiju unutrašnjost s harlekin crvenim kariranim sjedalima, podesivim upravljačem, bijelim brojčanicima te 16-palčanim kotačima sa 16 krakova.
Golf IV GTI 1997. - 2003.
Jubilarni model 25 jears dobio je pojačan motor, pa je Golf IV GTI dobio 180 KS i 235 Nm. Provjereni 1,8-litreni četverocilindraš dobio je novu glavu s pet ventila po cilindru, a nije se mogao vidjeti ispod plastičnog pokrova. Odlično profilirana sjedala i privlačan kokpit davali su osjećaj ugode, a ESP je bio zadužen za sigurnost.
Golf V GTI 2004. - 2008.
Novi dvolitreni turbomotor za GTI izbacio ga je na sam vrh klase. Osim inovativnog DSG-mjenjača s dvostrukom spojkom, Golf V ostat će upamćen i po lako prepoznatljivim petokrakim kromiranim naplacima od 18 cola te velikom povratku karirane mustre sjedala s prvih generacija.
Golf VI GTI 2009.-
Godina 2009. napokon je prekinula špekulacije o tome koliko će novi GTI imati konja. Snaga od 210 KS sasvim je dovoljna za sportski užitak, iako posebni GTI za 35. godišnjicu ipak ima 235 KS. Ujedno postaje i najsnažniji model u dugoj povijesti Golfa GTI-ja. Sjedala su i dalje karirana i sportska, a naplaci su od 18 palčeva.

SVA USPOREDNA MJERENJA SVIH ŠEST GENERACIJA GOLFA GTI-ja POTRAŽITE
U MAGAZINU
auto motor i sport BROJ 10 KOJI SE NALAZI NA KIOSCIMA

Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: suzukiburgman marko tomac chevrolet cruze mitsubishitgalant alfanbrera acurasrsxltypees activeiparkiassist zagreb delta rally toyota yaris toyota corolla terra test seat leon suzuki sfift suzuki s cross subaru justy subaru imprezs sti skoda fabija alfaoromeocgiuliettajalfisti pritisak u gumama renault ceni servisni interval opel seat leon fr renault twingo aston martin rapide opel manta a vwrgolf ferrerirgt astra h gtc tlak u gumama city zagreb nisanipatrol hho generator tiffany pendants,discount tiff tiffany wholesale, tiffany jew tiffanyrrings tiskano tniwsturbo toyota-prekoirijekeeiaprekormo toyotapriusgeneracija tricilindramotor tuning garaga tuningegolfcii turbinataudi twin top twinsair tzcpteretnaivozila uljueumjnejacu unos automobila urbancrossover usporednietestka nissanoleaf mens north face shoes testminimoriscooperdiesel kuka za fiat palio izmjena ulja getriba audi