2011-05-31 09:50:42 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Ove godine Volkswagen slavi 30 godina od proizvodnje prvog primjerka, a to ujedno znači i ulazak u svijet starodobnih automobila




Prije 30 godina, 1981. započela je neobična automobilska svjetska karijera: Volkswagen Santana od svog uvođenja prevozio je milijune ljudi na cijelom svijetu. U niz država puno je brojniji nego u svojoj domovini Njemačkoj. Među ostalim u Kini, gdje se kao Santana 3000 i u luksuznoj verziji Santana Vista još i danas proizvodi u velikom broju. Uveden je na tržište u rujnu 1981. kao varijanta druge generacije Passata sa stepenastim stražnjim krajem. Zadatak mu je bio da zadovolji više zahtjeve glede komfora i da dopre do klijentele, koja nije željela voziti Passat s kosim stražnjim krajem ili Passat Variant. Kako bi se naglasila razlika u odnosu na Passat, u početku se isporučivala samo u bolje opremljenim verzijama CL i GL, a u drugoj godini proizvodnje i kao LX, GX i CX. Posebice s luksuznom GX opremom model Santana je tada uveo pravi feeling gornje klase u Volkswagenovu paletu modela.



Oblik rešetke hladnjaka kao i drugačija glavna svjetla predstavljale su suptilne razlike u odnosu na Passat. Prozori su bili uokvireni s više kroma. U Njemačkoj je model Santana bio u ponudi sa 4- i 5-cilindarskim benzinskim motorima obujma od 1,3 litre (55 KS) do 2,1 litre (115 KS) kao i sa 1,6 litarskim usisnim dizelskim motorom snage 40 kW (54 KS) i 1,6 litarskim turbodizelskim motorom snage 51 kW (70 KS). Od 1985. godine ukinuta je razlika u nazivlju: osim u Španjolskoj od te godine se u Europi nudi kao Passat sa stepenastim stražnjim krajem, koji je osim toga u sebi objedinio i Passat Facelift s većim dodirnim površinama i novom rešetkom hladnjaka.



U niz država klasična silueta stepenastog stražnjeg kraja sa zasebnim prtljažnikom bila je i još je uvijek dosta tražena. Tako je model Santana doživio internacionalni uspjeh: prije svega u Kini, gdje je od 1983. godine proizvodi Shanghai Volkswagen, kooperacijska tvrtka Volkswagena i SAIC-a. Do danas tamo je proizvedeno više od 3,6 milijuna Santana, kako onih prvobitnih – koji su još i danas mogu često vidjeti na kineskim cestama, tako i njegovih nasljednika Santana 2000, Santana 3000 i Santana Vista. Ne samo u Njemačkoj i Kini, već i u Japanu, Brazilu, Meksiku, Argentini, Namibiji, Južnoafričkoj Republici kao i u Belgiji model Santana je osamdesetih godina silazio s proizvodnih traka, kako u Volkswagenovim tvornicama tako i u suradnji s drugim proizvođačima.




Postao je pravi 'Svjetski automobil', koga danas na cestama širom svijeta možemo susresti puno češće nego u Njemačkoj. Pomalo je paradoksalno to što se u Kini može kupiti potpuno nova, dok u Njemačkoj rijetka Santana ima posebnu ulogu kao tražen kolekcionarski model. Prvi primjerci zvanično su na pragu da postanu oldtimeri, s pravom na registarske pločice za oldtimere. Ako danas još netko ima Santanu trebao bi je dobro čuvati.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: magnetinamotaji brzi i zestoki cjenikozamjenskihsdijelovagza zvuknmotora subaruetest lanica turbopuhalo ulje laguna deltatrally dodgetcaliber renaultrmeganevgeneration skoda octavia yugo dizelmalogsrca koliko ulja ide u diferencijal dokingxd imprezaiwtc tricilindraemotor audio test gume aixam noviuvwspolo renaultgfluence koliko ulja ide u mercedes a k renaultefluence fordfiestavan skodaromster tifon omv specials:thenorthfacejack ljetneegume the north face gtx xcr hiking teepe automobilipotrosnja registarska renaultrsenic motorno ulje za ford c-max focus c-max maruti bombina koliko ulja ide u motor opel a travanj dosadni renault laguna iii grandtour renaultqkangoo ljetnemgumencijenanfurlan suzukieregina koliko ulja ide u motor honda test rabljenog hyundai matrix vw polo r kraljevi prerade audi otestaberlingo