2018-01-05 08:11:26 , Autor: Kristijan Tićak i Birgit Priemer; Ilustracije: Christian Schulte
Bookmark and Share

Osma generacija Golfa stiže već iduće godine a osim dizajnerskog iskoraka donosi i pregršt tehničkih novina i promjena. Donosi i odgovor na pitanje koje nas sve trenutno najviše zanima - može li dizel opstati?


Osmo izdanje Golfa stiže već iduće godine

Toliko spominjana MQB platforma debitirala je 2012. u Golfu sedme generacije i postala tehnička baza mnogih modela i derivata unutar VW koncerna. S druge strane, standardizacija različitih sklopova poput pogona, podvozja, infotainmenta i sigurnosnih sustava trebala je smanjiti kompleksnost ali isto tako i značajno sniziti troškove proizvodnje.



U međuvremenu se u VW koncernu dogodilo zaista puno toga - upoznali smo pregršt novih modela, već sada svjedočimo pravoj poplavi SUV-a ali i slušamo o vrlo optimističnoj najavi elektrifikacije proizvodne game.
Golf je iznimno profitirao od nove strategije, a zahvaljujući spomenutoj MQB platformi s lakoćom je u facelift izvedbu preuzeo sigurnosne sustave i infotainment iz aktualnog Passata. Osma generacija će dakako opet podignuti standarde, a biti će predstavljena već iduće godine. Dakle, nešto ranije no što je prvotno bilo planirano.

(Opet) sigurniji i štedljiviji
Iz VW-a već sada govore kako će se osma generacija Golfa po pitanju dizajna znatno više distancirati od prethodnika no što je to bio slučaj u prethodnoj smjeni generacija. Promijenjene su proporcije (širi i niži), baš kao i neki markantni detalji (svjetla), no Gof VIII bi unatoč tome trebao ostati prepoznatljiv. Budući da limit CO2 od 2020. pada na 95 g/km, a Golf je kao takav još uvijek najvažniji volumni model VW-a, potrošnja mu se mora smanjiti. Važan preduvjet za tako nešto je smanjenje mase, a VW najavljuje i do 50 kg manje - ovisno o modelu. Nadalje, potrošnja će se sniziti i boljom aerodinamikom, a trocilindarski 1,0 TSI Bluemotion bi prema najavama trebao biti prvi Golf benzinac koji bi išao ispod granice od 100 g/km. Golf-e osme generacije zasigurno više neće postojati, baš kao i Polo TDI sa tri cilindra ili 1,4 TSI.

Premijerno kao mild-hibrid
Unatoč tome, raznolikosti pogona neće nedostajati a u ponudi će biti i sve veći broj hibridnih izvedbi. Primjerice, mild-hibrid će u Golfu slaviti premijeru već iduće godine, a uz to standardno ide i 48-voltni sustav. Najveći broj otto-motora bazirati će se na novome EA211 kojeg smo u obujmu od 1,5 litre već imali prilike upoznati u aktualnom Golfu. Isti nudi brojne mogućnosti adaptacije - povećanje snage, smanjenje obujma i broja cilindara... U smanjenju potrošnje zasigurno će pomoći i turbo punjači sa varijabilnom geometrijom te Millerov proces izgaranja. Uz to, svi će benzinski motori u vrlo kratkom roku biti opremljeni filterom čestica, a za broj VIII je isto tako i dalje predviđena verzija na plin (1,5 TGI sa 160 KS i 250 Nm)

Snažni dizelaši imaju budućnost u Golfu. Poput primjerice
biturba sa 240 KS i 500 Nm iz Passata. Je li to novi Golf R?

NOx- i SCR-katalizator u dizelima
Hoće li Golf VIII uopće dolaziti s dizelskim motorom? Odgovor na pitanje koje nas sve zanima je - hoće! VW je već naveo da će se u budućnosti koncentrirati isključivo na snažnije dizelske agregate te da će u njih ugrađivati SCR-katalizator i AdBlue-ubizgavanje. Budući da taj sustav na kraćim dionicama ne postiže u potpunosti radnu temperaturu, samim time i ne radi optimalno, zbog ispunjavanja norme Euro 6d (od 2019.) će se u sve dizelske izvedbe ugrađivati i NOx-katalizator sa pohranom i SCR-katalizator.



Slijedi li povećanje broja prekidača na upravljaču?
Nove konture sjedala još će više poboljšati komfor

A u VW Golfa će se ugrađivati i aktivna svjetla, adaptivni tempomat (ACC) te head-up displej - sve kako bi ponovno bio spreman uhvatiti se u koštac sa premium konkurencijom poput BMW-a serije 1 ili Mercedes A-klase. Što će mu s druge strane, ponovno podići cijenu te ga još više udaljiti od izvorne ideje 'narodnog automobila'. No, ta je sudbina u budućnosti očigledno predviđena za neke druge marke unutar koncerna.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: skoda oktavia koliko ulja ide u motor citro citroenjumpy fiatslineawblack alfaromeogulieta scirocor cijene servisa citroen saxo a-klasa mercedessls koliko ulja ide u motor golf honda civik brzinisopasni brzi i opasni tacuma mini moto maraton test vw golf v goal edition pritisakugumamafordka zimskeogumewc acfadaptermforedellasmartstep fiat strada subarububa select neutral renault scenic tojotaostarlet testsmini.morismcoopertdiesel hyundai terracan nova opel corsa opel kadett e fordafokusuiii test nissan silvio rodriguez christian louboutin black leop usporedni test ljetnih guma poloobijeleibokje adac test guma chevrolet epica alfa gtv sestodelemento honda legend polo test servisni interval opel zafira smart cdi rabljeni ford c-max mercedes sl koliko ulja ide u motor alfa r motor bmw ople astra novitpolo usporedni test golfova toyotayverso opel kadet