Autokreso
Autokreso
2018-02-19 07:46:53 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Postojeća generacija proizvedena je u više od 640 tisuća primjeraka, a novi model iz tvornice u Slovačkoj Žilini, u domaće prodajne salone stiže krajem ljeta




Kia je razotkrila novi Ceeda, koji će se javnosti premijerno predstaviti na salonu automobila u Ženevi. Novi je model dizajniran, razvijen i napravljen u Europi. Od prve generacije cee’da, kojeg su u Kijinoj tvornici u Slovačkoj počeli proizvoditi u prosincu 2006., do sada su ih napravili više od 1,28 milijuna. Novi oblik imena - cee’d je postao Ceed - jača njegovu reputaciju vozila iz Europske unije s europskim dizajnom. Od 2012. proizvedeno je više od 640.000 primjeraka postojeće generacije modela. U svojoj trećoj generaciji Kia od novog Ceeda očekuje još veći prodajni udio.



Kao i njegovi prethodnici i novi model je dizajniran, razvijen i koncipiran u Frankfurtu, u Kijinom centru za dizajn, razvoj proizvoda, istraživanja i razvoj. Proizvodit će se u Kijinoj tvornici u slovačkom gradu Žilina, gdje pored postojećeg cee'da proizvode i modele Sportage i Venga. Riječ je o modelu koji je već više od desetljeća ključni model Kijinog neprestanog rasta u Europi. Ceed, koji je isključivo namijenjen europskim kupcima, 2006. godine označio je Kijinu prekretnicu.



Novi Kia Ceed nastao je u Kijinom europskom dizajnerskom centru u Frankfurtu, pod vodstvom Gregoryja Guillauma, voditelja europskog dizajna, i Petera Schreyera, voditelja korporativnog dizajna. Ceed, pružajući dašak sportskog i emocionalnog dizajnerskog karaktera Stingera, pruža samouvjereniji izgled, koji je i emocionalan i precizan u svom djelovanju. Novi je model niži, širi i s dužim stražnjim prevjesom u odnosu na prethodnika - donosi kabinu sa zrelijim sportskim izgledom. Ravne linije zamijenile su prethodnikove okrugle rubove, a prednja maska je evoluirala. ‘Tigrov nos’ je nešto širi, otvor za protok zraka postavljen je niže nego prije, a linearne linije uokviruju njegovo ‘lice’. Novi model u standardnoj opremi nudi LED dnevna svjetla u obliku kocki leda, koje je preuzeo od prethodnikovih GT i GT-Line izvedbi. Profil karakteriziraju oštre, ravne linije, koje vizualno produžuju motorni pokrov i vozilu daju uspravniji izgled. Veću dozu zrelosti i snage dočaravaju ramena s produženom vodoravnom linijom. Novi model je dobio širi C stup, koji je zadnjih nekoliko godina postao Kijin zaštitni znak, koji naglašava natrag pomaknutu kabinu. To daje gornjoj liniji prozora elegantiji izgled u obliku polumjeseca. Nova stražnja LED dnevna svjetla Ceedu omogućavaju bolju vidljivost i prepoznatljivost na cesti. U kombinaciji s ravnim linijama karoserije i suptilnim donjim spojlerom, Ceed predstavlja stabilniji izgled.



Novi Ceed će u 5-vratnoj, hatchback izvedbi biti raspoloživ u 12 boja karoserije. Kupci će moći birati između različitog dizajna i dimenzija naplataka - od 15-inčnih čeličnih, 16-inčnih čeličnih ili aluminijskih do 17-inčnih dvobojnih, dijamantno brušenih aluminijskih naplataka. U unutrašnjosti je Ceed ergonomičniji nego ikada prije, posvuda u kabini su korišteni materijali visoke kvalitete. Ceed je dobio brojne arhitekturne detalje, koje su već dobili Kijini ostali noviji modeli, kao npr. vodoravno postavljena armaturna ploča, koja dočarava elegantniji izgled. Dizajn onima koji sjede sprijeda pruža više prostora u predjelu nogu i zahvaljujući boljoj preglednosti sprijeda nudi bolji osjećaj otvorenosti.



Armaturna ploča je podijeljena na dva dijela: gornji s ‘plutajućim’ ekranom na dodir i zabavno-informativnim sustavom i donji, gdje su prekidači za podešavanje audio sustava, grijanja i hlađenja. Središnja konzola je blago okrenuta prema vozaču za lakšu upotrebu u vožnji. U unutrašnjosti prevladavaju suvremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno stvaraju profinjen ambijent u kabini. Kupci mogu birati između metalnih završetaka ili onih od kroma u boji satena, a također je moguće birati između obloga od tkanine, umjetne ili prirodne kože. Uz doplatu su na raspolaganju i kožom presvučeni upravljački obruč i ručica mjenjača.



Nastao je na Kijinoj novoj platformi K2, širi je u odnosu na prethodnika za 20 milimetara (180 cm) i niži 23 milimetra (144,7 cm). Njegov međuosovinski razmak i dalje ostaje 2650 cm, dok je prednji prevjes kraći za 20 mm (sada 88 cm), a stražnji prevjes je duži za 20 mm (sada 78 cm). Nova platforma omogućava Ceedu učinkovitije iskorištenje prostora. Novi model je dobio 395-litarski prtljažnik (prije 380-litarski) i više prostora u predjelu ramena za one koji sjede straga, više prostora za glave na prednjim sjedalima i niži položaj sjedenja.



Ponudu novog Ceeda pokretat će motori, razvijeni kako bi zadovoljili različite potrebe kupaca. Bazni motor je suvremenija izvedba Kijinog 1,0-litrenog T-GDi benzinskog motora s turbo punjačem snage 120 KS. Turbo benzinske boje zastupa i 1,4 T-GDi, koji će zamijeniti 1,6 GDI motor. Novi ‘Kappa’ 1,4 T-GDi benzinski motor snage 140 KS je usprkos manjem obujmu 4% snažniji od prethodnika. Turbo punjač pruža širi raspon okretnog momenta u odnosu na odlazeći 1,6-litreni motor, što mu omogućava bolju odzivnost u različitim voznim uvjetima - uz niže emisije. Manje zahtjevnim kupcima na raspolaganju će biti 1,4 MPI benzinski motor s multipoint ubrizgavanjem, koji proizvodi 100 konjskih snaga.



Novi Ceed će dobiti i Kijin novi dizelski motor U3. 1,6-litreni CRDi motor ispunjava najnoviji, stroži emisijski standard Euro 6d TEMP, jer između ostalog koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR - Selective Catalytic Reduction - tehnologija za aktivnu kontrolu emisija, koja osjetno smanjuje emisije. Novi motor stoga proizvodi manje ugljičnog dioksida, čvrstih čestica i nitrogen oksida (NOx) u odnosu na starije Kijine dizelske motore. Novi 1,6-litreni dizelski motor, raspoloživ u dvije izvedbe (115 KS i 136 KS), proizvodi 280 Nm okretnog momenta. Emisije ugljičnog dioksida novog motora bit će niže od 110 g/km po novom WLTP voznom ciklusu, pretvoreno u novi europski vozni ciklus (NEDC). Svi motori će snagu do kotača prenositi preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača, dok će novi motori 1,4 T-GDi i 1,6 CRDi moći biti upareni i sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: rapid superb kolikoeuljaeideeuimotor edo galic opeladam pritisakguma suzukitsfift test rabljenog nissan primera opeltmerivaxdijelovi opela astra classic bmax test rabljenog nissan primera kiaiceedtdies fiatdpuntoomultijet iq rangejrovernsport tniwturbogolf karike legacy d tera ugg classic tall boots paisley custom jerseys potrosnja po klasama koliko ulja u motor nissan fordsheritage test imskih guma suzuku eko tur pula dizeltmodel gume continental urban crossover christianlouboutinleatherco honda jazz cvt return to tiffany round tag se tuning hrvatski kraljevi prera add blue tablce: servis i kvarovi, poda astralgtclfarovi auto motor i sport katalog peu koliko ulja ide u mercedes a k start stop renault megane grandture reduktorafreelander od kada izlazi peugeotmbbq fiatistillo bmwepetica najskuplji auti staro passatshighlinentdi dunlopodu.sportdmaxxtzrbxl landcruiser renaulttwingo