Autokreso
Autokreso
2017-09-06 06:08:04 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Novi Polo u svoje šesto izdanje kreće isključivo s pet vrata, s više prostora u unutrašnjosti i prtljažniku, te s modernijim infotainmentom i novim sigurnosnim sustavima




1. Benzinci nadjačali dizele
U Wolfsburgu su odlučili da će u ponudi biti tek jedan dizelski agregat - 1,6 TDI - u dvije razine snage (80 i 95 KS). Isprobali smo snažniju izvedbu koja u vožnji djeluje pomalo grubo i sirovo, pogotovo u višim režimima. S druge strane tu su mekani i ugodni trocilindarski turbobenzinac sa 85 KS (atmosferska izvedba sa 75 KS i snažnija turbo verzija sa 115 KS) te prvi serijski ‘plinaš’ u Polu - 1,0 TGI sa 90 KS. Vrhunac trenutne motorizacije je 1,5 TSI (150 KS) sa sustavom ACT tj. iskapčanjem cilindara, a u listopadu stiže i GTI-izvedba sa dvolitrenim turbakom koji će razvijati ravno 200 KS.



2. Mali, a veliki

No, bez obzira na zaokret u motorizaciji - koji se doduše već neko vrijeme najavljuje u VW-u - puno je veća vijest da Polo po prvi puta, po uzoru na svoje rivale Ford Fiestu i Opel Corsu, u duljinu mjeri preko četiri metra. Nekadašnju magičnu granicu između gradskog auta i kompakta premašuje za punih 8,1 cm (405 cm), međuosovinski razmak je porastao za 9,4 cm a širina za 70. Usporedbe radi, duljina Pola sada je gotovo identična Golfu četvrte generacije.



Povećanje dimenzija se osjeća i u unutrašnjosti, a najviše profitiraju suputnici. Naime, straga ima dovoljno mjesta za smještaj dvoje odraslih osoba, ne osjećamo ograničenja u predjelu glave niti koljena. I uz takve postavke, u VW-u su uspjeli povećati i prtljažnik za čak 71 litru, tj. na ukupno 355 litara. Kako se tek 20 posto kupaca odlučivalo za trovratnu izvedbu, u VW-u su odlučili da Polo od sada dolazi isključivo sa peterim vratima.



3. Siguran, moderan, kvalitetan...
Kroz četiri razine opreme - Trendline, Comfortline, Highline i Beats - povećana je ponuda sigurnosne opreme i sustava asistencije. Primjerice, Polo već u početnom paketu Trendline (i u Hrvatskoj) ima sustav motrenja pješaka (pedestrian monitoring) koji je zapravo nadopuna front assista i city emergency breakinga. Po uzoru na Golfa, ugrađen je novi infotainment čiji ekran može biti i osaminčni, a u središnjoj konzoli možete čak bežično puniti svoj mobitel. Iako su mnogi predviđali suprotno, materijali u unutrašnjosti nisu izgubili na kvaliteti. Mjere štednje VW koncerna vidljive su samo u početnom paketu, gdje na vratima i središnjoj konzoli susrećemo tvrdu plastiku.



4. Kako se vozi?
Dakako, u vožnji Polo već tradicionalno oduševljava svojom čvrstinom i kompaktnošću, stječete dojam da je cijeli automobil isklesan iz jednoga dijela. Zahvaljujući kvalitetnijoj izolaciji smanjena je buka u unutrašnjosti, a primjetno je i povećanje udobnosti. Iako, generalno je Polo još uvijek automobil koji ublažava dosta tvrdo, pogotovo u opremljenijim verzijama s većim 16-colnim kotačima.



S druge strane, trocilindarski turbak ne može biti mekši. Naime, razvoj snage je nevjerojatno linearan i ugodan, vibracija gotovo nema, a snaga od 95 KS je i više nego dostatna čak i za vožnju po brzoj njemačkoj autocesti. Oduševljava okretni moment od 175 Nm koji je dostupan već od 1500 o/min i koji Pola ‘nosi’ poput kakvog TDI-a. I to s prosjekom potrošnje tijekom naše testne vožnje - koja je uključivala autocestu, gradsku i međugradsku dionicu - od svega 5,4 litre.



5. U Hrvatskoj u listopadu, cijene uskoro
Novi Volkswagen Polo u Hrvatsku stiže tijekom listopada, a cijene će biti poznate već od sredine rujna. Neslužbeno, biti će nešto veće nego do sada, no to je djelomično i ‘zasluga’ bolje serijske opremljenosti vozila.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: renaulttlagunalgrandtour pritisak u gumama ford fiesta opelccorsamopcddjelovi renaulttlagunalgrandtour kolikoulja u motor fiat punt gol vii obiteljski suzukidswift jeep na struju zima citroen opelazafiragdijelovi testoljetnihnpneumatika pritisak u gumama renault twin zvuk elektro automobil audi hladnjakovodegopel chevrolet.malibu ford-puma svjetla fiat panda poliranje farova auris test honda strim christian.louboutinsfastenhlea starter za akumulator pritisak u gumama ford c max smart fortwo app hyundai santafe prvi broj magazina auto motor toyota-prekorijekeiprekomo daewo guma tigar chevrolet corveta chevroletlcaptiva turbo punjac opel stvarno strasan benzin ili dizel active park bikinisdjevojke daciaofaduster opc corsa dacia duster elia cijena petarda opel mokka x wrangler hotel za gume lada niva activeparkassist suzuki audisavant