Autokreso
Autokreso
2010-10-27 12:53:19 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Golf I nosi rukopis Giorgia Giugiara, IV i V generacija nastali su u režiji Hartmuta Warkußa dok Golf VI i budućnost Golfa oblikuje Walter de Silva


 

Ova tri čovjeka snažno su blikovali automobilsku povijest: Giorgio Giugiaro, Hartmut Warkuß i Walter de Silva. Dizajneri svjetskog ugleda. Svatko od njih je dizajnirao ikone koje će nadživjeti sva vremena. Jedna od njih ujedinjuje ove stručnjake: Golf. Stilistički važne generacije Golfa – I, IV i VI – nastale su u njihovoj režiji. Sada su se ova tri vrhunska dizajnera okupili kako bi analizirali fenomen „Golf“.

 



Giorgio Giugiaro (72), koji je kao šef Italdesigna dizajnirao Golf prve generacije (debi 1974.), osvrće se na prošlost dizajniranja Golfa: „S mog stajališta, tada nije bilo teško stvoriti prijelaz od Bube do novog tipa vozila. “Možda zato jer je Giugiaro ostao uvijek vjeran vlastitim pravilima. Giugiaro: „U slučaju kriterija za dobar dizajn proporcije su na prvom mjestu. Uvijek se radi o vrsti matematičke igre.“ Računica se isplatila: proporcije Golfa I su bile prave; do 1983. prodano je 6,78 milijuna primjeraka prve generacije.


 


U kojoj mjeri je šef Italdesigna, koji je od 2010. u Volkswagenu AG, obilježio proizvodnu marku „Golf“, objašnjava Hartmut Warkuß (70). Pasionirani amaterski pilot je do svoga umirovljenja u 2003. bio šef dizajna Volkswagena AG; Hartmut Warkuß je sa svojim timom stvorio Golf četvrte i pete generacije. Warkuß: „1993. smo počeli s Golfom IV. Ja sam tada razmišljao o tome kako bi ga oblikovao Giorgio Giugiaro“. Koji kompliment.

Warkuß nastavlja: „I tako smo ponovo stvorili izraženo bezvremenski oblik i izoštrili karakter Golfa s nezamjenljivim C-stupovima. Hartmutu Warkußu je iznad svega važno: „Dizajn mora biti skladan. Mora postojati uravnoteženost. Mora odgovarati vremenu u kojem će egzistirati.“ Za mnoge stručnjake je 4,3 milijuna puta sklopljen Golf IV već danas klasik budućnosti.

U te stručnjake spada i Walter de Silva (59), od 2007. šef dizajna Volkswagen koncerna. „Gospoda Giugiaro i Warkuß su Golfu kao Volkswagenu dali svoj načelni oblik.“ U pogledu na Golf VI, ali i na buduće generacije, skicira zašto je sačuvao te gene Golfa te zašto će ih i dalje čuvati:

„Giorgio Giugiaro i Hartmut Warkuß su zapravo napisali note, prekrasnu glazbu. I s mojim timom, s Klausom Bischoffom – voditeljem dizajna marke Volkswagen – i naravno svim drugima pokušavamo toj glazbi dati odgovarajuću interpretaciju. Načelne note „Golf glazbe“ su napisane. Radi se o daljnjem razvoju kojeg mi nastavljamo.“

Šesta generacija Golfa pokazuje koji se potencijal skriva u toj glazbi. Sam De Silva živi u budućnosti i u mislima već putuje novim Golfom. I on će jednom slijediti partituru koju je definirao Giugiaro, a pri tome će ostati jedinstven. To je dio tajne uspjeha marke Volkswagen i fenomena „Golf“. Walter de Silva: „Volkswagen će i u budućnosti biti jedinstven i stoga univerzalan. Tko neprestano mijenja, taj kod kupca ne stvara sigurnost.“ Aktualne brojke mu daju za pravo: Volkswagen je samo u prvih osam mjeseci ove godine uvjerio otprilike 250.000 klijenata više nego u istom razdoblju prošle godine u kupnju automobila marke Volkswagen. Čini se da im se glazba trajno dopada.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: walter rohrl ascona test autoguma renault grand scenic honda vezel mercedesglccupe pritisak u gumama fiat punto bmw susret auto book koliko ulja ide u motor golf koliko ulja ide u motor fiat koliko ulja ide u motor golf koliko ulja ide u motor fiat northfacekids,northfacefor klub alfisti) and isnull(time renault ze kvaliteta ulja zaplijenjena vozila cijene servisa toyota auris alfaromeogiulia kompaktniesuv golf kult test rabljenog mazda rallykumrovec staklo vjetrobran vesna akumulator opel meriva dijelovi koliko ulja u motor mazda mpv test rabljenog mazda wrangler koliko ulja ide u motor audi xenonasvjetlaerenault polo r aktualni broj koliko ulja ide u motor audi a-mercedes lock charm key engagement ring koliko ulja ide u motor audi suzuki kizashi kombi ford mondeo sw test megana iii aplikacija za iphone renault jelinek akumulator spark cijena krovne gume izbor auta godine koliko ulja ide u motor audi marko kolikoideuljaumotorfiatc skodasoctavija christianalouboutinsbrownsleat