2010-11-16 20:22:44 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Svaki servis mora imati odgovarajuće uvjete za zbrinjavanje ulja


 

Izmjena motornog ulja nije komplicirana, ali je zahtjevna i bitno utječe na trajnost motora. Tijekom korištenja motorno gubi na svojstvima i čistoći, te je prilikom svake izmjene ulja preporučljivo izmijeniti i uljni filtar. Za to je potreban odgovarajući alat. Preporučljivo je ulje izmijeniti u servisu, koji ima i odgovarajuće uvjete za zbrinjavanje ulja. Ni u kojem slučaju rabljeno ulje ne izlijevajte u kanalizacije, jer jedna litra može onečistiti 100.000 litara vode.


Važno je da prilikom izmjene s motornim uljem iziđe što više nečistoća. Zato je najbolje ulje izmijeniti odmah nakon gašenja motora, dok je ulje vruće. Tada je najtečnije i u sebi ima većinu nečistoća iz motora. Ako se to ne napravi odmah, uljne nečistoće se natalože na dno kartera i teže izlaze iz kartera. Čep od ulja često ‘zapeče’, pa ga je teško odviti. Većina automobila ima čep s usadnom glavom, pa treba koristiti odgovarajuće (imbus) ključeve. Ako je čep sa šesterostranom glavom, treba koristiti okaste ključeve, jer korištenjem viljuškastih lako dolazi do preskakanja.

 

 

Prije odvijanja treba pripremiti odgovarajuću posudu za skupljanje ulja. Preporučljivo je imati zaštitne rukavice, jer motorno ulje može izazvati neugodne opekline. Najbolje je pustiti da čep padne u posudu, jer se u protivnom izlažete prskanju ulja. Treba pričekati dok ulje potpuno ne iscuri iz kartera, no nema potrebe čekati zadnje kapljice. Uljni se pročistač (filtar) skida odgovarajućima alatom. Ako je okrenut prema dolje, prije skidanja treba podložiti odgovarajuću posudu za skupljanje ulja. Budući da je zagrijan na visoku temperaturu preporučljivo je koristiti zaštitne rukavice.


Prilikom odvijanja prvo je na redu čep kartera, pa uljni filtar. Prilikom zavijanja redoslijed je obrnut: pročistač, pa čep. Prije uvijanja novog filtra preporučljivo ga je napuniti uljem, kako bi se nakon pokretanja motora brže uspostavio potreban tlak u sustavu za podmazivanje. Prstom nauljite brtvu pročistača i pažljivo ga uvijte. Stegnite ga čvrsto, ali rukom, a ne ključem! U protivnom filtar može zapeći pa ga je naknadno vrlo teško skinuti.

 

 

Prije uvijanja čepa za ulje obvezatno treba izmijeniti bakrenu brtvu (vrlo je jeftina), jer u protivnom može curiti ulje. Čep se uvija rukom do kraja, a potom steže ključem. Treba ga uviti čvrsto, ali s osjećajem! Ne smije se pretjerati, posebice ako je karter aluminijski, jer može doći do preskakanja vijka. Tada treba očistiti kontrolnu šipku ulja i uliti propisanu količinu svježeg ulja, kroz čep za ulijevanje. Ako se čep zatvara prelagano, preporučljivo je utisnuti elastične zatike na čepu. Ako ni to ne pomaže treba kupiti novi uljevni čep.


Prije pokretanja treba provjeriti razinu ulja i po potrebe doliti do maksimuma. Nakon toga treba pokrenuti motor i pustiti ga da radi nekoliko minuta. Potom treba ponovno provjeriti razinu ulja i po potrebi ga doliti do maksimuma.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nova nissan xtrail mazda tuning dodge nitro golf fsi brizgaljke opel vectra a cklassa pritisak u gumama astra sport fordjfiestagtestlrabljenih toyota hilux qashqai test corolla kolicina ulka u motoru volvo s citroen nagradna igra honda rr vs mercedes opel corsa jetta vs bmw renault trafic type s cijena dijelova seat vario opel insignija rabljena and b daciapdusterwrijeka megane ll elektro auto toyotauproblemima focus sedan) and (select chr( nissan tida koja su najbolja suv vozila nicorrosberg digital-control opel meriva lada grante infinity the north face womens,north fa octavijazsport mercedes cl amg benzin dizel cjenik dijelova za vw passat v lllllllredba golf dariokonope chevroletcruse testominiomorisicooperediesel seat leon polo gti usporedni testbmw merced opel vivaro christian louboutin black leop e coupe e mini cooper clabmen mercedes e pobjednik