Autokreso
Autokreso
2015-09-23 08:04:12 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Nakon uspješno odrađenog relija Put svile održanog u Kini, privodi se kraju model koji će početkom 2016. nastupit na reliju Dakar




Od trenutka kad je automobil 2008 DKR prešao ciljnu ravninu na posljednjem reliju Dakar, inženjeri su bez predaha radili na dizajnu verzije s poboljšanim performansama. Uzimajući u obzir kvalitete pokazane u siječnju ove godine, on ostaje vjeran svom odvažnom konceptu 'pogona na dva kotača'. Zahvaljujući širem tragu kotača i dužem međuosovinskom razmaku, ovaj automobil ima lijepo razvijene linije. Iako su već bili uski, prednji i stražnji prevjesi dodatno su smanjeni kako bi se ovom neustrašivom lavu poboljšale terenske sposobnosti. Pješčane dine, stjenovite staze, riječna korita - spreman je za sve zamke koje čine Dakar jednom od posljednjih istinskih sportskih avantura na svijetu.



Osim navedenoga, značajan napredak vidljiv je i u aerodinamici. Poklopac motora i usisnik zraka smješten na krovu potpuno su izmijenjeni kako bi se postigla optimalna aerodinamična ravnoteža između prednjeg i stražnjeg dijela, ali i ostvario bolji protok zraka. Ovi detalji pridonose dominantnijem i agresivnijem izgledu. 2008 DKR16 pod svojom karoserijom od ugljičnih vlakana krije i mnoge druge transformacije. Ovjesi su značajno dorađeni kako bi se bolje prilagodili raznolikim i neravnim terenima. Također, novi naplatci odsada su jednodijelni i izrađeni od magnezija te dolaze u kombinaciji s gumama Michelin koje su robusne, ali laganije i s boljim radnim karakteristikama.



Poklopac motora skriva mnoge novitete. Unatoč ugrađenom restriktoru zraka, dizelski motor V6 twin-turbo dobio je dodatnu snagu. Njegov radni raspon također je povećan, što će biti posebno korisno na zavojitim dijelovima. Tako je sada na raspolaganju snaga od 350 KS te čak 800 Nm maksimalnog okretnog momenta. Postiže najveću brzinu od 200 km/h, a motor se vrti do 5000 okretaja u minuti. Moment se uz pomoć 6-stupanjskog sekvencijalnog ručnog mjenjača prenosi na samo jednu osovinu.



Naravno, sve ove novitete pažljivo su testirali vozači odjela Team Peugeot Total u sklopu intenzivnog programa testiranja. Sa svojih sedamnaest pobjeda na reliju Dakar na dva i četiri kotača, Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres aktivno su vodili razvoj svojeg novog vozila. Neke komponente automobila 2008 DKR16 već su uspješno testirane na pobjedničkim automobilima iz relija Puta svile koji se održavao u Kini.



Stéphane Peterhanel i Carlos Sainz vozili su automobil u različitim fazama njegova razvoja pa mogu najbolje prepoznati napredak u novom automobilu u smislu radnih karakteristika, snage i pogona. Francuski vozač nestrpljivo iščekuje utrku za upravljačem ove izvedbe 2016.: 'Zaista se osjeti da je automobil dulji, širi i da je težište automobila sniženo, puno je stabilniji i to će nam omogućiti veće brzine u zavojima. Također se osjeti razlika na motoru: ne samo da je moćniji, već je moguće iskoristiti njegovu punu snagu čak i pri niskom broju okretaja. Na nama je da odlučimo kako najbolje iskoristiti svu tu snagu, ali to je vrlo zabavan izazov! Još nismo došli do maksimuma svojih sposobnosti, ali testiranja su se dosad pokazala vrlo produktivnima.'



Dok su njegovi kolege sudjelovali na reliju Puta svile u Kini, Carlos Sainz zasukao je rukave i koncentrirao se na razvoj automobila 2008 DKR16. Nakon tisuća prijeđenih kilometara, Španjolac je imao vrlo jasnu ideju o potencijalu novog automobila: 'Testne vožnje dobro su prošle i automobil nije ukazao ni na kakve probleme. Njegov potencijal daleko je veći od automobila koji smo imali prošle godine u ovo vrijeme! Pouzdanost je također na vrlo visokoj razini. Promijenili smo puno elemenata u ključnim područjima tako da zapravo ovu izvedbu možemo smatrati potpuno novim automobilom u odnosu na onoga iz 2015. '










Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: ford fusion servis najeftinijisportskiautomobil christian.louboutinopythonelea prednja continetal montrio pritisakugumamafiatskudo cjenikodijelovaczavvwlpassatlv usporedni.testtgolfova buvbaru daciadustercijena corsaplineawtest fupexjok za sve citroenrc-crosseravs.tnissanix cjenik dijelova za... fupexjok tepisi za citroen krajnik citroenrc-crosseravs.tnissanix kvaliteta benzina fiat idea test padprodaje vranduk rabljenog poluosovina lagunaautomatic peugeotunatjecanje tiffanyrsolid astraokaravan koliko ulja ide u motor nissan vranduk land of quattro yamahaoxvs koliko ulja ide u motor nissan mikro cijene servisa mitsubishi asx auto godine renault alpine dacia logan stepway toyota rav koliko ulja ide u motor nissan koliko ulja ide u motor scenic koliko ulja ide u motor nissan amortizeri za gepek vw polo koliko ulja ide u motor ford christian.louboutinogreenapate pritisak u gumama ford c max valencia hankook selen blokovi);select pg_sleep