Autokreso
Autokreso
2014-07-14 08:05:52 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Momčad Peugeot-Total napokon je podigla zavjesu i s unutrašnjosti mišićave zvijeri s pogonom samo na dva kotača




Dine, planine, suha riječna korita, kanjoni, temperature kao u pećnici, slane pustinje, zahtjevan teren, pustinjski pijesak... To su samo neke od radosti koje će dočekati 2008 DKR na sljedećem reliju Dakar. Kako bi se uhvatila ukoštac s tim golemim izazovom, momčad Peugeot-Total krenula je vrlo hrabrim tehnološkim putem: ‘Baš kao i na 24 sata Le Mansa kad smo odlučili konstruirati bolid zatvorena kokpita, odlučili smo primijeniti inovativan koncept’, otkriva direktor Peugeot Sporta Bruno Famin. ‘Kad je riječ o cross-country reliju, najveća je dvojba pogon na četiri ili samo dva kotača. Nakon pomne analize tog problema, odlučili smo se za pogon na dva kotača jer donosi brojne zanimljive koristi.’ Ta hrabra odluka omogućit će momčadi da pokuša postati prva momčad koja će pobijediti na reliju Dakar s automobilom s pogonom na dva kotača i dizelskim motorom.



Kako bi svi imali jednake šanse za pobjedu, pravilima se automobilima s pogonom na dva kotača daju određene prednosti, da bi se kompenzirala prednost koju u startu imaju automobili sa 4x4 pogonom. Tehnički direktor projekta ukratko ih navodi: ‘U automobilizmu je masa suprotna performansama. Međutim, u slučaju cross-country relija, automobili s pogonom na dva kotača smiju biti znatno lakši od automobila s pogonom na sva četiri kotača. Usto, omogućena im je uporaba većih kotača, koji im daju određenu prednost u svladavanju prepreka na koje se može naići na ovoj vrsti terena.



Povrh toga, pravila nam dopuštaju skratiti prednji prevjes. 2008 DKR gotovo se može penjati okomitim zidovima! I to nije sve! Dulji hod ovjesa - 460 mm umjesto 250 mm - poboljšava sposobnost vožnje dinama i upijanja neravnina. To je ključna prednost na reliju kao što je Dakar!’ Još jedna prednost većih kotača je sustav koji omogućuje daljinsko podešavanje tlaka u gumama iz kokpita prilikom ulaska u područje dina - to je taktika koja bi mogla donijeti dragocjene minute!



Kako bi posve iskoristili te prednosti, inženjeri Peugeot Sporta svoju su kreativnost stavili na kušnju i osmislili iznimno kompaktan automobil. S dizelskim V6 motorom sa dva turbopunjača i snagom od 340 KS postavljenim straga u sredini, 2008 DKR podsjeća na mišićavu mačku spremnu skočiti i savladati sve prepreke. ‘Smještanje svih važnih dijelova u tako malen prostor zadalo nam je mnogo glavobolja!’ priznaje Paller. ‘Mali automobili lakše svladavaju zavojite dionice u WRC-u, pa taj raspored poboljšava mogućnosti automobila s pogonom na dva kotača u situacijama u kojima automobili s pogonom na sve kotače obično imaju prednost.’



Osim dokazivanja - što momčad Red Bulla i radi posljednje dvije godine - da automobile s pogonom na dva kotača krase odlična svojstva i na najnepristupačnijim terenima, taj tehnološki pristup ima smisla i za francuskog proizvođača, objašnjava Bruno Famin. ‘Budući da je serijski 2008 crossover s pogonom na dva kotača opremljen tehnologijom Grip Control - koja mu omogućuje kretanje svim vrstama terena - posve je prikladno da se i izvedenica 2008 DKR ukoštac s izazovima Dakara uhvati pogonom na samo dva kotača. Sada nam preostaje samo da ga pustimo s lanca.’



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nova panda bio dizel golf iii uniroyalgraindexpert opel felge pritisak u gumama renault espa fiat stillo turbina scenic test rabljenog mercedes e klad test auto gume bfgoodrichindex pritisak u gumama ford tranzit opelnampera the north face fleece jackets skupljanje opel corsa c djelovi kvaliteta goriva diezel rapid test golf fsi octavia testovi zene i auti novi kia rio opel astra lpg koe kymco grand dink sports tourer specials : northface jacket,ch ssangyong tivoli renault vel satis kada nemiran ili nikakav prazni hod zimska oprema usporedbagolfikiaceed ref afu dijelovi za kia rio test rabljenih cijene u sloveniji octavia rs dachia sandero stepway subaru brz colt czc the north face denali hooded j louis vuitton classic china ru kolicina ulja u motoru christian louboutin multi boot golf gti popravak laka citroen distributer lorena renko katalizator za polo clasio yaris splash remek djelo mladog podravca