Autokreso
Autokreso
2014-09-26 08:34:43 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

U potpunosti aluminijski dizelski motor razvija snagu od 136 KS te 320 Nm maksimalnog okretnog momenta




U Opelu su vrlo zadovoljni činjenicom da su u dvije godine prodali više od 275 tisuća primjeraka crossovera Mokka. Tom će rezultatu od početka iduće godine u pomoć pristići i novi 1,6 CDTI turbodizelski motor koji dolazi umjesto 1,7 CDTI modela. On daje više snage i okretnog momenta - do 6 KS i 20 Nm - iz manje zapremine kao i znatno manje potrošnje goriva.



Živahni 1,6 CDTI dio je nove obitelji Opelovih posve aluminijskih dizelskih motora. Verzija sa 136 KS dosiže 85 KS po litri, te sa 320 Nm nudi pregršt okretnog momenta. Brojke vezane uz ubrzanje i elastičnost obećavaju vrlo zabavnu vožnju: Mokka 1,6 CDTI ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi, a sa 80 na 120 km/h u petoj brzini prelazi za 9,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 191 km/h. Ovaj vrlo tih dizel je i iznimno ekonomičan te obziran prema prirodi. Uz 6-stupanjski ručni mjenjač i standardni Start/Stop sustav troši 4,1 l/100 km te istovremeno emitira 109 g/km CO2. To je skoro 0,5 l/100 km manje goriva i 11 g/km manje CO2 od prethodne 1,7-litarske verzije. Zadovoljava i Euro6 norme.



Inženjeri su smanjili buku, vibracije i povećali profinjenost rada. Također, usredotočili su se i na uštedu u masi, pa su umjesto lijevanog željeza za izradu bloka motora koristili aluminij, a to je prvi put da je to učinjeno prilikom proizvodnje jednog Opelova dizelskog motora. I podloga radilice i glava cilindara načinjeni su od aluminija, pa je ukupno ušteđeno oko 20 kg.



Drugi čimbenici koji pridonose snažnim i čistim performansama su turbopunjač s promjenljivom geometrijom turbine (VTG-om) i visokotlačni common-rail sustav ubrizgavanja. Ubrizgavači koji su sposobni ubrizgavati gorivo pri 2000 bara i u maksimalno 10 pulseva ubrizgavanja po ciklusu cilindra osiguravaju veliku snagu, poboljšano raspršivanje čestica goriva i učinkovito miješanje sa zrakom iz usisne grane. Da bi u Mokki bio usklađen s emisijskim standardom Euro 6 1,6 CDTI zahtijeva LNT sustav (Lean NOx Trap) koji naknadno obrađuje ispušne plinove iza dizelskog filtra za čestice čađe radi zaustavljanja i smanjenja dušikovih oksida (NOx) iz ispušnih plinova.



Poboljšan je i 6-stupanjski ručni mjenjač koji je dostupan u verzijama s pogonom na prednje kotače kao i onu s pogonom na sve kotače. U izvedbi s pogonom na prednje kotače, dostupan je i 6-stupanjski automatski mjenjač. Narudžbe za Mokku s novom generacijom motora počinju se primati od kraja godine, a vozilo će se naći u prodajnim salonima početkom 2015.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: suzuki ceoss stil protiv prekticnosti rabljni novi focus karavan subaru imprezs sti staklo vjetrobran mitsubishi i-miev leonardo dodgecharger vwrbeetle mg rover golf plus linea gradski automobili klik ingis dizel opeliampera koliko ide ulja u motor clio cijene servisa citroen land cruser opel vectra gts test usisne lamele auto sjedalice subaru tribeka rover seat exeo st octavia i rapid vwepolorsi test auto guam dain martin test guma usporedni koliko ulja ide u motor honda kvarovi nisan micra uporedni test mercedes benz sprinter upi passat alltrack logan pickup kompresor injektora suzukiasfift mercedes benz sprinter verso zimskiuvijeti e klasa polovan mercedes benz sprinter volkswagen phaeton design awar metlice mitsubishi galant problemisamotorom prvi