2016-08-09 18:39:15 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Zamljivo električno vozilo razvilo se iz koncepta prikazanog prije tri godine na salonu automobila u Tokiju. Spreman je za Rio de Janeiro




Od zvijezde salona automobila do potpuno funkcionalnog naprednog prototipa. Nissan je doveo ekstremni koncept BladeGlider iz mašte u stvarnost. Prvo prikazan kao studija statičnog dizajna na tokijskom salonu automobila 2013., gdje je otkrio uzbudljivu budućnost s nultom stopom emisije Nissanovih električnih vozila. Vizija je bila okretno i učinkovito električno vozilo koje bi otkrilo nove dimenzije zabave i uzbuđenja u vožnji, vozilo koje bi ‘klizilo’ zahvaljujući gotovo potpuno tihom radu svojeg električnog motora i aerodinamičnom obliku vojne letjelice sa ‘strijela krilima’ visokih performansi.



Sada je, nakon dvije godine rada na dizajnu, konstrukciji i razvoju, Nissan BladeGlider prerastao u uzbudljivu studiju potencijala naprednih performansi električnih vozila. Utjelovljenje pametne mobilnosti, filozofije koja automobile čini uzbudljivijima ponovnim definiranjem načina njihove vožnje, pogona i uključivanja u društvo. Karakterizira ga napredna konfiguracija ovjesa s uskim tragom prednjih kotača i širim tragom stražnjih kotača. Vrata visokih bočnih linija otvaraju se unatrag i prema gore, dok je otvoreni krov ojačan je integriranom strukturom za zaštitu od prevrtanja koja nudi spoj uzbuđenja otvorenog trkaćeg automobila i sigurnosti coupéa.



Vozač je smješten u formaciji nalik glavi strijele blago ispred dvaju putnika koji mogu uživati u većem prostoru za noge. Svi putnici imaju panoramski pogled zahvaljujući vjetrobranskom staklu kokpita koje se proteže u krov. Komande sustava BladeGlidera koje se nalaze na upravljaču spojene su s naprednim zaslonom koji prikazuje brzinu, stanje baterije, način rada za prikupljanje energije i grafički prikaz okretnog momenta.



Uz središnji zaslon nalaze se dva ekrana na kojima se prikazuju snimke s kamera okrenutih unazad smještenih tik iza prednjih kotača, s prikazom prostora s bočnih i stražnje strane automobila. Taj je dizajn s dvama ekranima alternativa za retrovizore smještene na vratima, čime se poboljšavaju aerodinamična svojstva BladeGlidera. Kad je odabrana vožnja unatrag, prikaz na ekranima se mijenja i prikazuje sliku s dviju kamera smještenih na stražnjem dijelu strukture za zaštitu od prevrtanja te se tako olakšava kretanje unatrag.



Pogon je u potpunosti električan, a čine ga tehnologija baterije i motora koju je razvio partner Nissana u projektu BladeGlider, društvo Williams Advanced Engineering. Najviša brzina predstavljenih modela prelazi 190 km/h, a od 0 - 100 km/h ubrzavaju za manje od pet sekundi. Pogon stražnjih kotača omogućuju dva električna motora od 130 kW, jedan za svaki kotač.



Sustav uključuje usmjeravanje okretnog momenta radi kontrole okretnog momenta koja dolazi do pogonskih kotača, čime se dodatno poboljšava upravljanje. Ako dođe do podupravljanja automobila, usmjeravanje okretnog momenta automatski šalje više okretnog momenta vanjskom kotaču radi ublažavanja podupravljanja.



Sustavi usmjeravanja okretnog momenta osmišljeni su u cilju unaprjeđenja iskustva u vožnji, a ne radi upravljanja vožnjom, te imaju tri načina rada: ugašeno, okretno i drift. Snagu osigurava litij-ionska baterija visokih performansi od 220 kW s pet modula. Za bateriju i za motore razvijeni su posebni sustavi hlađenja.



‘Ti prototipi utjelovljuju nastojanja Nissana da proširi svoju filozofiju pametne mobilnosti koja kombinira užitak u vožnji i odgovornost prema okolišu. Nissan vjeruje da bi se zaljubljenici trebali radovati budućnosti s nula emisija, a BladeGlider savršen je dokaz za to. To je električno vozilo stvoreno za obožavatelje benzina’, izjavio je Daniele Schillaci, Nissanov izvršni potpredsjednik za marketing i prodaju.



U unutrašnjosti BladeGlidera vidljiva je inspiracija sportskim vozilima, posebno u četverotočkovnim sigurnosnim pojasevima za sve putnike. Sjedala savršeno podupiru tijelo i noge vozača i putnika. Sjedala su presvučena naprednim spojem tkanine i premaza od epoksidne smole, što za posljedicu ima čvrst materijal za odlično prianjanje koji putnicima nudi udobnost, a istovremeno ih čuva na njihovim mjestima.



Dostupne su dvije boje - zelena Cyber i narančasta Stealth. Te su boje upotrijebljene na gornjim dijelovima naslona sjedala te su obrubljene srebrnim reflektirajućim materijalom radi postizanja upečatljivog sportskog izgleda. Donji je dio sjedala crne boje s uzorkom, a rubovi sjedišta su zeleni i narančasti.



Preman je za Rio de Janeiro gdje će biti dva BladeGlidera. Jedan u olimpijskom parku, te drugi za dinamičnu vožnju predstavnicika medija i VIP osoba.








Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: golf rabit golf gtd zest zimskih guma golf fsi ford s-max terenac ford mustang sally ford mondeo limuzina ford mondeo karavan dijelovizajeepcherokee aeklasasmercedesrtestovi ford mondeo create an account : ugg,ugg bo bosna ford max horvat ford ka tojotaostarlet ford fokus iii dijelovizajeepcherokee ford focus test volkswagentpolo ford focus karavan mjerenje ford focus - pneumatici pritis mercedesvslk chevrolet camaro ss ford conckt kineski svi modeli dacije focus ford aeklasasmercedesrtestovi fiat strada fiat marea weekend jtd fiat linea fiat bravo t-jet farovi golf v plus fabia voznja na plin clioatce eko voznja peugeot test mercedes r r auto check center susuki s-cross mercedesvslk dijelovi citroen berlingo dihtung glave citroen saxo pet motora koje treba bosch dacia logan peludni filter vrsta ulja za motor audi