2011-12-29 08:02:32 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Sustav pomoći pri parkiranju tehnološko je pomagalo koje se danas nudi na sve većem broju automobila




Kada smo prvi put davno isprobali sustav pomoći pri parkiranju na staroj Toyoti Priusu, to nije bilo neko iskustvo. Sustav je pokušavao, vrtio je volan, na koncu bi možda i ušao u parkirno mjesto, no ne bismo ga nikad koristili u svakodnevici. Nije ulijevao povjerenje. Ali, danas je situacija drukčija. Sistemi su se usavršili i sve je više proizvođača koji ih koriste. Eto razloga za precizan test Auto motor i sporta.



Okupljena su četiri modela koji u ponudi imaju takve aktivne sustave za pomoć pri parkiranju, a i trebaju im, pa se krenulo i mjerenje i isprobavanje. Tablica donosi detaljne podatke o vremenu parkiranja, veličini parkirnog mjesta i preostalom prostoru do rubnika, a zaključak je sljedeći: sustavi od traže svoj slobodan prostor za manevriranje pri parkiranju, pa u VW-u i Škodi treba naći mjesto koje je 80 cm duže od vozila. S BMW-om to mjesto treba biti duže od auta 120 cm, a u Mercedesu mora biti još 10 cm prostranije.



Test je počeo parkiranjem u mjesto dugo sedam metara, i to su svi riješili bez problema. Izmjerili smo da su testni vozači sposobni brže uparkirati, ali ne i preciznije. Na metar manjem prostoru počinju prvi problemi. Taj prostor Mercedesov sustav ne bi trebao prihvatiti za parking jer je premalen, ali ga ipak prihvaća i CLK glatko ulazi u svoje mjesto. Svi auti su ušli i u 5,8 metara dugo parkirno mjesto, iako je ono 'po papirima' bilo premaleno i za sustav koji radi u BMW-u. No, tu je priči kraj. Na najmanje mjesto dugo 5,6 metara ušao je samo VW Sharan, ali ne potpuno glatko. Naime, kočnica mu se aktivira malo prekasno pa Sharan dodiruje drugo vozilo ispred. Ali, bez štete i opasnosti. Na koncu, uz malo pažnje, testni vozači su sami, bez pomoći sustava, ušli i u mjesto dugo samo 5,5 metara. Dakle, sustavi pomoći dosegli su razinu svakodnevne upotrebljivosti.

Proizvođač Parkirno mjesto

BMW Mercedes Škoda  VW




Serija 5 CLS Superb Sharan
Dužina vozila


4899 mm 4940 mm 4838 mm 4854 mm
Uz asistenciju sustava 6 metara
Vrijeme parkinga (s) 30 32 43 29


Prostor do pločnika sprijeda/straga (cm) 16/19 25/25 11/11 10/11
Vozač/samostalno 6 metara
Vrijeme parkinga (s) 18 20 21 22


Prostor do pločnika sprijeda/straga (cm) 20/17 19/20 35/36 20/8
Uz asistenciju sustava 5,8 metara
Vrijeme parkinga (s) 46 35 42 41


Prostor do pločnika sprijeda/straga (cm) 15/14 21/22 9/4 14/5
Vozač/samostalno 5,8 metara
Vrijeme parkinga (s) 22 35 23 41


Prostor do pločnika sprijeda/straga (cm) 18/20 21/21 18/6 17/10
Uz asistenciju sustava 5,6 metara
Vrijeme parkinga (s) - - - 60


Prostor do pločnika sprijeda/straga (cm) - - - 14/13
Vozač/samostalno 5,6 metara
Vrijeme parkinga (s) - - - 41


Prostor do pločnika sprijeda/straga (cm) - - - 28/20


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: gumezakamione barcelona jerseys : volkswagenphaeton testanovogatouarega daciassanderovstepwey gpsdtest triumphbonneville cheappcheapwgsmpunlockeducell spredniutest aston skuter honda maglenke opc porsche inter auto povoljan polo dizel motor novi ford brocki mercedes e klasse pneumatici kolicina ulja motoguzzi karting arena meganeocoupe civictyper anketa omv sedmibroj a class renault laguna gt line passat highline tdi axis opel insignia sw odzracivanje rashladnog sistem miniacoupe wholesaleshortpromdresses renault alpine koliko ulja ide u motor opel h suszki cadillacsrx marin autosmotor opelnastraagtc hyundai fastback alfauromeo roomster-logan velebit koliko ulja ide u motor opel louis vuitton classic china ru dieselgate i psa koliko ide ulja u getribu seat novi bmw xd concept