Autokreso
Autokreso
2017-12-13 16:23:20 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Mijenja se visina pristojbe kod promjene vlasništva vozila, pa pojeftinijuje 'prijepis' starijih i slabijih automobila, noviji u lošijem položaju




Vlada se u proteklom razdoblju naveliko hvalila ukidanjem ‘Poreza na promet motornih vozila’, kolokvijalno puno poznatijim kao ‘prijepis’. Riječ je o porezu koji se plaća prilikom promjene vlasništva, a koji je iznosio pet posto od vrijednosti vozila. Vrijednost naravno nije bila ona koju ste vi kao kupac/prodavač naveli u kupoprodajnom ugovoru, već ju je Porezna posebno utvrđivala uvidom u Eurotaxov katalog. Isto tako valja napomenuti da je riječ o porezu koju niti jedna druga zemlja članica EU ne primjenjuje u takvom obliku, što je vrlo vjerojatno i sam razlog ovog ‘preimenovanja’ iniciranog od strane Ministarstva financija.



Vlada nas je zdušno uvjeravala i obećala da će ‘pristojba’ koju ćemo plaćati ubuduće prilikom promjene vlasništva vozila biti puno povoljnija, tj. konkretno - upola jeftinija no prije. Je li tome doista tako? Za konačni izračun i provjeru nedostajao nam je toliko spominjani pravilnik koji definira način obračuna pristojbe. I prije objave samoga dokumenta, došli smo u posjed ‘Dopune uredbe o tarifi upravnih pristojbi’, a koja točno definira kriterij izračuna. Tijekom provjere i usporedbe novog i starog obračuna, došli smo do zaključka da pravilnik pogoduje automobilima starosti četiri i više godina, snage primjerene našem tržištu (do 150 KS). Kupci takvih automobila će ubuduće profitirati, tj. jeftinije plaćati promjenu vlasništva no prije.



Suprotno tome, kupci novijih automobila, makar i manje klase i snage, promjenu će vlasništva plaćati gotovo isto kao i prije. Negativne posljedice ovoga obračuna su dakako jer ponovno starije (nesigurnije, ekološki ‘prljavije’) automobile stavlja u bolji položaj od onih novijih. S druge strane, postupak promjene vlasništva je sada puno brži i ekonomičniji. Uz to je i transparentniji no prije, jer ste prije vrijednost vozila mogli saznati samo uvidom u katalog Eurotax, koji se naravno - posebno plaćao.

Starost
   Kn po kW        Neki primjeri izračuna:

Suzuki Swift 1,2 GL+, 2015.
Prije: oko 3500 kuna
Sada: 69 kW x 45 = 3105 kuna

Audi Q3 2,0 TDI, 2013.
Prije: oko 7000 kuna
Sada: 103 kW x 35 = 3605 kuna

VW Golf 1,6 TDI, 2012.
Prije: oko 4000 kuna
Sada: 77 kW x 30 = 2310 kuna

Mercedes E-klasa 220 CDI, 2010.
Prije: oko 7500 kuna
Sada: 125 kW x 20 = 2500 kuna      
 manje od godine dana    50    
 2    45    
 3    40    
 4    35    
 5    30    
 6    25    
 7    20    
 8-10    15    
 11-14    10    
 15-18    3    
 19-20    2    
 20-30    1    





Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: dacia stepwey prodaja starog auta toyotadverso mane audi a combo test berlingo att suzuki christianalouboutiniplatformip allfa test rabljenog honda accord christian louboutin leather co honda cici type r rolls royce phantom cijena north face mens,northface mens tricilindra motor polojvsmclio koliko ulja ide u motor stare porsche cayenne povoljan polo dizel motor automobili christianlouboutinrolandohi crv honda corrola fiat bravo vs kia ceed coupe aditivi za gorivo obaranje rekorda kontakt kia soul clio maraton test renaultraster adac test pouzdanosti suzuki o astra h rabljeni vzili smo renault kadijar odrzavanje toyote yaris christian louboutin miss ameri karavan limuzina meganeogt.line mercedes gl nissan townpod test autosjedalica ferari hyundai santafe fiat seicento usporedni.testsgolflvi audi a astra clasic testu vw special test zimskih guma opel diplomat