Autokreso
Autokreso
2017-12-13 16:23:20 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Mijenja se visina pristojbe kod promjene vlasništva vozila, pa pojeftinijuje 'prijepis' starijih i slabijih automobila, noviji u lošijem položaju




Vlada se u proteklom razdoblju naveliko hvalila ukidanjem ‘Poreza na promet motornih vozila’, kolokvijalno puno poznatijim kao ‘prijepis’. Riječ je o porezu koji se plaća prilikom promjene vlasništva, a koji je iznosio pet posto od vrijednosti vozila. Vrijednost naravno nije bila ona koju ste vi kao kupac/prodavač naveli u kupoprodajnom ugovoru, već ju je Porezna posebno utvrđivala uvidom u Eurotaxov katalog. Isto tako valja napomenuti da je riječ o porezu koju niti jedna druga zemlja članica EU ne primjenjuje u takvom obliku, što je vrlo vjerojatno i sam razlog ovog ‘preimenovanja’ iniciranog od strane Ministarstva financija.



Vlada nas je zdušno uvjeravala i obećala da će ‘pristojba’ koju ćemo plaćati ubuduće prilikom promjene vlasništva vozila biti puno povoljnija, tj. konkretno - upola jeftinija no prije. Je li tome doista tako? Za konačni izračun i provjeru nedostajao nam je toliko spominjani pravilnik koji definira način obračuna pristojbe. I prije objave samoga dokumenta, došli smo u posjed ‘Dopune uredbe o tarifi upravnih pristojbi’, a koja točno definira kriterij izračuna. Tijekom provjere i usporedbe novog i starog obračuna, došli smo do zaključka da pravilnik pogoduje automobilima starosti četiri i više godina, snage primjerene našem tržištu (do 150 KS). Kupci takvih automobila će ubuduće profitirati, tj. jeftinije plaćati promjenu vlasništva no prije.



Suprotno tome, kupci novijih automobila, makar i manje klase i snage, promjenu će vlasništva plaćati gotovo isto kao i prije. Negativne posljedice ovoga obračuna su dakako jer ponovno starije (nesigurnije, ekološki ‘prljavije’) automobile stavlja u bolji položaj od onih novijih. S druge strane, postupak promjene vlasništva je sada puno brži i ekonomičniji. Uz to je i transparentniji no prije, jer ste prije vrijednost vozila mogli saznati samo uvidom u katalog Eurotax, koji se naravno - posebno plaćao.

Starost
   Kn po kW        Neki primjeri izračuna:

Suzuki Swift 1,2 GL+, 2015.
Prije: oko 3500 kuna
Sada: 69 kW x 45 = 3105 kuna

Audi Q3 2,0 TDI, 2013.
Prije: oko 7000 kuna
Sada: 103 kW x 35 = 3605 kuna

VW Golf 1,6 TDI, 2012.
Prije: oko 4000 kuna
Sada: 77 kW x 30 = 2310 kuna

Mercedes E-klasa 220 CDI, 2010.
Prije: oko 7500 kuna
Sada: 125 kW x 20 = 2500 kuna      
 manje od godine dana    50    
 2    45    
 3    40    
 4    35    
 5    30    
 6    25    
 7    20    
 8-10    15    
 11-14    10    
 15-18    3    
 19-20    2    
 20-30    1    





Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: prvi test:renault grand scen christian louboutin calypso pu the north face windstopper jac usporedni testbmw merced porsche cayenne popularne.limuzinexusporedba ferrari prodaja starog auta coach handbag - all dark brown hybrid astra clasic opel tuning show karlovac or ( tricilindra motor ople astra dacia duster dci test christianalouboutiniplatformip rabljenimdjelovwizasmegan driftanje na motocilu christian louboutin leather co uniroyalorainvexpert kvaliteta.dizeldgoriva test mercedes r komande seat ibiza test kvarova golf rabit fiat bravo vs kia ceed kapacitetstankangorivagfordts type r benzinac ili diesel cliosgrandtourbvssfabiarcombi test autosjdalica kontakt suvremeni.transportnissustav mazdaotuning jaguar test adac test pouzdanosti suzuki o szilagyi ljetne suv gume christian louboutin black sued vzili smo renault kadijar mitsubishi lanc.. type s auto kreso motor coat motorno ulje za opel meriva spremnik fiestairs motorno ulje za opel meriva tri cilindra cross polo usporedni.testrgolfevi range rover classic