2017-12-13 16:23:20 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Mijenja se visina pristojbe kod promjene vlasništva vozila, pa pojeftinijuje 'prijepis' starijih i slabijih automobila, noviji u lošijem položaju




Vlada se u proteklom razdoblju naveliko hvalila ukidanjem ‘Poreza na promet motornih vozila’, kolokvijalno puno poznatijim kao ‘prijepis’. Riječ je o porezu koji se plaća prilikom promjene vlasništva, a koji je iznosio pet posto od vrijednosti vozila. Vrijednost naravno nije bila ona koju ste vi kao kupac/prodavač naveli u kupoprodajnom ugovoru, već ju je Porezna posebno utvrđivala uvidom u Eurotaxov katalog. Isto tako valja napomenuti da je riječ o porezu koju niti jedna druga zemlja članica EU ne primjenjuje u takvom obliku, što je vrlo vjerojatno i sam razlog ovog ‘preimenovanja’ iniciranog od strane Ministarstva financija.



Vlada nas je zdušno uvjeravala i obećala da će ‘pristojba’ koju ćemo plaćati ubuduće prilikom promjene vlasništva vozila biti puno povoljnija, tj. konkretno - upola jeftinija no prije. Je li tome doista tako? Za konačni izračun i provjeru nedostajao nam je toliko spominjani pravilnik koji definira način obračuna pristojbe. I prije objave samoga dokumenta, došli smo u posjed ‘Dopune uredbe o tarifi upravnih pristojbi’, a koja točno definira kriterij izračuna. Tijekom provjere i usporedbe novog i starog obračuna, došli smo do zaključka da pravilnik pogoduje automobilima starosti četiri i više godina, snage primjerene našem tržištu (do 150 KS). Kupci takvih automobila će ubuduće profitirati, tj. jeftinije plaćati promjenu vlasništva no prije.



Suprotno tome, kupci novijih automobila, makar i manje klase i snage, promjenu će vlasništva plaćati gotovo isto kao i prije. Negativne posljedice ovoga obračuna su dakako jer ponovno starije (nesigurnije, ekološki ‘prljavije’) automobile stavlja u bolji položaj od onih novijih. S druge strane, postupak promjene vlasništva je sada puno brži i ekonomičniji. Uz to je i transparentniji no prije, jer ste prije vrijednost vozila mogli saznati samo uvidom u katalog Eurotax, koji se naravno - posebno plaćao.

Starost
   Kn po kW        Neki primjeri izračuna:

Suzuki Swift 1,2 GL+, 2015.
Prije: oko 3500 kuna
Sada: 69 kW x 45 = 3105 kuna

Audi Q3 2,0 TDI, 2013.
Prije: oko 7000 kuna
Sada: 103 kW x 35 = 3605 kuna

VW Golf 1,6 TDI, 2012.
Prije: oko 4000 kuna
Sada: 77 kW x 30 = 2310 kuna

Mercedes E-klasa 220 CDI, 2010.
Prije: oko 7500 kuna
Sada: 125 kW x 20 = 2500 kuna      
 manje od godine dana    50    
 2    45    
 3    40    
 4    35    
 5    30    
 6    25    
 7    20    
 8-10    15    
 11-14    10    
 15-18    3    
 19-20    2    
 20-30    1    





Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u motor seat o usporedni.testsgolflvi duster test prodaja starog auta pritisak u gumama fiat panda hladnjak vode pritisak u gumama fiat idea cjenik dijelova za opel astra mitsubishiggrandisrtest amortizeri za gepek vw polo motor godine fiat bravo vs kia ceed christian louboutin forever ti seat leon remen up cijena novog golfa stormimotornoaulje rabljenifordcmaxgrand fiatztipo motorlzanauto omvozelenieantifriz maraton test clio tav povratak legende sls koliko ulja ide u motor audi gorivo tifon dizelmalogsrca motori saxo detaljni fiatpuntoelectric testnissanquashqai peugeotrmcv christian louboutin gold leath najeftiniji sportski automobil koliko ulja u mjenjac honda ci problem sa klimom skoda opel astra gtc b honda insight combo pritisak u gumama ford focus k gradskarauta peugeotrmcv zimske gume za toyot auris dim fiatjmultipla ssangyong tivoli bailey auto katalog atmosferski benzinac dario konipek fiat stilo selen