Autokreso
Autokreso
2017-12-13 16:23:20 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Mijenja se visina pristojbe kod promjene vlasništva vozila, pa pojeftinijuje 'prijepis' starijih i slabijih automobila, noviji u lošijem položaju




Vlada se u proteklom razdoblju naveliko hvalila ukidanjem ‘Poreza na promet motornih vozila’, kolokvijalno puno poznatijim kao ‘prijepis’. Riječ je o porezu koji se plaća prilikom promjene vlasništva, a koji je iznosio pet posto od vrijednosti vozila. Vrijednost naravno nije bila ona koju ste vi kao kupac/prodavač naveli u kupoprodajnom ugovoru, već ju je Porezna posebno utvrđivala uvidom u Eurotaxov katalog. Isto tako valja napomenuti da je riječ o porezu koju niti jedna druga zemlja članica EU ne primjenjuje u takvom obliku, što je vrlo vjerojatno i sam razlog ovog ‘preimenovanja’ iniciranog od strane Ministarstva financija.



Vlada nas je zdušno uvjeravala i obećala da će ‘pristojba’ koju ćemo plaćati ubuduće prilikom promjene vlasništva vozila biti puno povoljnija, tj. konkretno - upola jeftinija no prije. Je li tome doista tako? Za konačni izračun i provjeru nedostajao nam je toliko spominjani pravilnik koji definira način obračuna pristojbe. I prije objave samoga dokumenta, došli smo u posjed ‘Dopune uredbe o tarifi upravnih pristojbi’, a koja točno definira kriterij izračuna. Tijekom provjere i usporedbe novog i starog obračuna, došli smo do zaključka da pravilnik pogoduje automobilima starosti četiri i više godina, snage primjerene našem tržištu (do 150 KS). Kupci takvih automobila će ubuduće profitirati, tj. jeftinije plaćati promjenu vlasništva no prije.



Suprotno tome, kupci novijih automobila, makar i manje klase i snage, promjenu će vlasništva plaćati gotovo isto kao i prije. Negativne posljedice ovoga obračuna su dakako jer ponovno starije (nesigurnije, ekološki ‘prljavije’) automobile stavlja u bolji položaj od onih novijih. S druge strane, postupak promjene vlasništva je sada puno brži i ekonomičniji. Uz to je i transparentniji no prije, jer ste prije vrijednost vozila mogli saznati samo uvidom u katalog Eurotax, koji se naravno - posebno plaćao.

Starost
   Kn po kW        Neki primjeri izračuna:

Suzuki Swift 1,2 GL+, 2015.
Prije: oko 3500 kuna
Sada: 69 kW x 45 = 3105 kuna

Audi Q3 2,0 TDI, 2013.
Prije: oko 7000 kuna
Sada: 103 kW x 35 = 3605 kuna

VW Golf 1,6 TDI, 2012.
Prije: oko 4000 kuna
Sada: 77 kW x 30 = 2310 kuna

Mercedes E-klasa 220 CDI, 2010.
Prije: oko 7500 kuna
Sada: 125 kW x 20 = 2500 kuna      
 manje od godine dana    50    
 2    45    
 3    40    
 4    35    
 5    30    
 6    25    
 7    20    
 8-10    15    
 11-14    10    
 15-18    3    
 19-20    2    
 20-30    1    





Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: fiat pounto active usporedni.testsgolflvi hibridna vozila skoda oktavia prodaja starog auta alfanmito volkswagen passat cc auto katalog fiat bravo vs kia ceed galant branik christian louboutin forever ti federal up alfa romeo giulia qv astra clasic tiffany era love square ring - bmw,iaudi,tmercedes jeep grand cherokke opel muzej renault megane rs lexus is bmw,audi,mercedes faceliftmazda ulje marcedes a smart fortwo coupe test yeti womensnorthfacewindstopper honda plin mitsubishi lancer dizel renault scenic test marke crijevo turbine test autosjedalica mercedes cijena guma u hr i europi megane rs sport cjenik dijelova za opel astru pikes peak spyder vodic za kupnju etox sedan fulmen musthave vrisak renault talisman testpzimskihiguma christian louboutin double pla dijelovi za kia rio test polranje sexi cure koliko ulja ide u motor golf s