Autokreso
Autokreso
2017-11-03 07:14:40 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Prenošenjem triju europskih direktiva, zakonodavac je odlučio izmijeniti i dopuniti postojeći Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Zakon je još u fazi prijedloga, a pred vama je šest ključnih izmjena


 

1. Liberalizacija autoškola
Iako je odredba o liberalizaciji autoškola trebala biti implementirana u Zakon još 2006., to iz tko zna kojih razloga sve dosad nije bilo učinjeno. Po novome, ministar mjerodavan za unutarnje poslove imat će ovlasti da pravilnikom propiše minimalne standarde i postupak izdavanja ovlaštenja za otvaranje autoškola. Ukidaju se i propisane minimalne cijene nastavnih sati, što znači da autoškole postaju tržišna djelatnost, s mogućnošću samostalnog formiranja cijena koje će se unijeti u ugovor s kandidatom.



2. Stranac ne može biti mladi vozač
Nova odredba definirat će mladog vozača motornog vozila kao onoga do navršene 24. godine života, s vozačkom dozvolom izdanom na teritoriju Republike Hrvatske. Dakle, stranci se na hrvatskim cestama više ne mogu kažnjavati za ovaj prekršaj, što je prije bio slučaj.



3. Ukinut nulti tehnički pregled, tri nova pojma
Dodana su tri nova pojma - zapisnik o tehničkom pregledu vozila, zapisnik o tehničkom pregledu vozila na cesti te nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila. Prva dva pojma postaju obavezan dokument koji vozač mora imati kod sebe u vozilu, a ako je vozilo zbog neispravnosti prije isključeno iz prometa, ti dokumenti su ujedno dopuštenje za ponovno sudjelovanje u njemu. Izvan granica RH ta su dva dokumenta dokaz da je vozilo obavilo tehnički pregled. Velika je novina i ukidanje 'nultog' tehničkog pregleda, odnosno pregleda potpuno novih vozila, a iz MUP-a zasad navode da će se ‘...takva vozila ponovno podvrgnuti tehničkom pregledu nakon proteka razumnog roka njihove eksploatacije’. Razuman rok bi naravno bio najmanje dvije godine, no vidjet ćemo uskoro što zakonodavac misli o tome.
Zakon predviđa i stavljanje naglaska na tehnički pregled gospodarskih vozila na cesti, a stanice za tehnički pregled dobivaju i ovlast obavljanja poslova registracije vozila (koju prije nisu imali, već samo produljenje registracije) kao i ovlast izdavanja pokusnih, odnosno probnih pločica.



4. Promjene u sustavu negativnih bodova
Nova odredbe propisuju da će se mladom vozaču vozačka dozvola ukinuti i oduzeti ako u razdoblju od dvije godine skupi devet negativnih bodova, a ostalim vozačima ako u dvije godine skupe 12 negativnih prekršajnih bodova. Osoba kojoj je ukinuta i oduzeta vozačka dozvola može ponovno polagati vozački ispit kad protekne rok od dvije godine od dana izvršnosti tog rješenja.



5. Reflektirajući prsluk na svim cestama
Predložena odredba predviđa nošenje reflektirajućeg prsluka za bicikliste na svim cestama noću ili u uvjetima smanjene vidljivosti (prije samo na javnoj cesti).



6. Pojačana liječnička kontrola vozača sklonih pijanstvu
Predlaže se uvođenje obveze podvrgavanju izvanrednom nadzornom zdravstvenom pregledu vozača koji su najmanje tri puta unutar rehabilitacijskog roka od tri godine pravomoćno kažnjeni za prekršaj upravljanja vozilom s nedopuštenom količinom alkohola u krvi. Dosad je ta obveza bila predviđena samo za vozača koji je imao više od 1,5 g/kg alkohola u krvi, a ne i za one s manjom količinom, a koji su učestalo kršili zakon. Time se želi pojačati liječnička kontrola osoba koje učestalo konzumiraju alkohol te upravljaju vozilom.


Izdvojeno
Što još treba mijenjati?

Aktualno priopćenje MUP-a o izmjenama i dopunama ZOSPC-a vrlo je šturo i uključuje odredbe koje smo obradili u našem pregledu. No, prema našem mišljenju, izmjene bi svakako trebale uključiti i ove prekršaje čije nedostatke i blage kriterije kažnjavanja vrlo vješto koriste upravo najčešći i najveći prekršitelji.



Uklanjanje ili skrivanje registracijske pločice
Aktualni ZOSPC za prekršaj nejasno ili nepregledno postavljene registracijske pločice, kao i njeno potpuno uklanjanje, predviđa novčanu kaznu od svega 300 kuna. Dakle, jeftinije vam je skinuti tablicu i juriti (što većina motociklista i čini) jer je 300 kuna uvjerljivo najniža novčana kazna u ZOSPC-u. Sve ostale kazne su ili skuplje ili vas rješavaju znatno većih problema (negativni bodovi, oduzimanje vozačke dozvole...).



'Oduzimanje' kategorije a ne vozačke dozvole u cjelini
Opće je poznato da naš ZOSPC predviđa zabranu upravljanja kategorijom vozila u kojem ste uhvaćeni u prekršaju, a ne oduzimanje vozačke dozvole kao takve u cjelini. Znači, 'zaradili' ste zabranu B-kategorije, a već drugi dan bezbrižno možete nastaviti voziti motocikl (A) ili kamion (C). Apsurd kojem bi novo izdanje ZOSPC-a svakako trebalo već jednom stati na kraj.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u motor passat test buster ford kombi kolikouljaideumotortouran koliko ulja ide u mercedesa mo koliko ulja ide u motor passat autogodina test mini cooper rabljeni mercedes a- klasa puric the north face sable shoes men karakteristike novaakiaesportage suzuki swift ddispritisak u gu test mercedes c c mali novi leon koliko ulja ide u motor ford koliko ulja ide u motor ford piaggo koliko ulja ide u motor nissan test rabljenog honda test rabljenog civic koliko ulja ide u motor ford test rabljenog civic nissan motorno ulje koje trosi paralelni test test rabljenog civic koliko ulja ide u mercedes a k puric skoda kodiaq deflektor zraka punto suszki vitara bf gume opel zafira tourer daciaojcduster fiat scudo panorama pritisak u gumama luka goran puhovski priotisak stara fabia rabljenog predstavjamo golf tdi vs tsi potrosnja goriva ispuh usporednitestzadnjipogonii kamioni koliko ulja ide u motor ford koliko ide ulja u motor fiat b