2012-12-20 09:39:28 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Visoka cijena benzina i velika razlika u odnosu na cijenu autoplina vesele sve koji voze na plin. No, pad cijena novih plinskih uređaja i nikad povoljnija ugradnja privlače i nove korisnike. Provjerili smo kolika je računica isplativosti




Uz san o neovisnoj državi, kako proći što jeftinije vjerojatno je jedna od najizraženijih vjekovnih težnji hrvatskog naroda. U automobilskom svijetu čarobna je formula u prošlosti podrazumijevala ugradnju plinske instalacije i vožnju na ukapljeni naftni plin (UNP), međunarodno prepoznat kao LPG (liquefied petroleum gas) ili po domaći autoplin. Plinski su servisi nicali poput gljiva nakon kiše, a gotovo da je bilo pitanje zdrave pameti da svog benzinca konvertirate na jeftinije i na kraju krajeva ekološki prihvatljivije alternativno gorivo. Posljednji takav bum dogodio se 2008. kada je litra autoplina koštala 3,35 kune, dok su se istovremeno cijene benzina i dizela opasno penjale iznad devet kuna. Dvomjesečno čekanje na ugradnju gotovo da je bilo i pravilo.



No, kao što su veće stope poreza i smrt jedina sigurna oklada u našoj državi, tako je iz turbulentne povijesti isplativosti plina bilo jasno da takvo stanje neće dugo opstati. Godinu dana kasnije donesen je Pravilnik o utvrđivanju cijena UNP-a u skladu s kretanjem cijena na mediteranskom tržištu, nakon čega cijene nezaustavljivo kreću gore, nadmašujući i preporuku Europske komisije da cijena litre autoplina ne prelazi 50 posto cijene litre benzina. Paralelno se i cijene nafte na svjetskim tržištima stabiliziraju, a na sav apsurd domaćeg zakonodavstva ukazuje činjenica da formula određuje cijenu plina na temelju uvoza kojeg zapravo nema. Takve nelogičnosti možemo vidjeti praktično svaka dva tjedna, kao u posljednje vrijeme kad padaju cijene benzina, a rastu plina. Dodatno, vozači na plin su pri godišnjoj registraciji oslobođeni eko-testa samo da bi im se nekoliko trenutaka kasnije naplatio namet za cestarinu od 550 kuna.

Želite li doznati nakon koliko se isplati ugradnja plina te koliki su
kompletni troškovi
najbolje je da potražite aktualni, dvanaesti broj
specijaliziranog magazina auto motor i sport koji se nalazi na svim kioscima


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: citroenrxsara gradskitautomobiliaklik fiat combinato kojenjevgorivopbolje alfaromeogt shuttle voznja na plin maglenke testovi ljetnih guma povijesnovozilovozilo kawaskai ford puma toyota aygo ugradnja plina mercedesucharlston cjenikodijelovarzanvwotouran suzukingrandsvitara autoservis kia motors buba discountgchristianclouboutinlp fordfocustest mlcdi cijena dijelova seat leon natali skodaoctaviascout buba citroentberlingooxtr ad blue fordufiesta mosfgume mitsubishitest golfdviatsi sitemap:tiffany,tiffayout mitsubishiwcolt stonic koliko ulja ide u motor audi bio dizel golf iii hondajcbr zagreb auto show buba testisvejetala lancia musa christian louboutin patent lea astrapgtc.blackeandtwhite test rabljenog nissan almera the north face womens fleece j cjenik guma ferrerigt autokreso koi mini john cooper works