Autokreso
Autokreso
2012-01-04 08:25:59 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Digitalni ljudski model djeteta imat će kostur poput pravog, interne organe i mozak kako bi se poboljšala buduća istraživanja sigurnosti




Ford razvija jedan od prvih digitalnih modela djeteta kao dio pionirskog programa koji se bavi sigurnošću mladih putnika u automobilu. ‘Ispitujemo trendove ozljeda na terenu i svjesni smo da su prometne nesreće vodeći uzrok smrtnosti za ljude životne dobi od 4 do 34 godine,’ rekao je Dr. Stephen Rouhana, viši tehnički voditelj za sigurnost Fordovih istraživanja i inžinjeringa. ‘Želimo što bolje razumjeti na koji se način ozljede kod mlađih putnika razlikuju. Naš sustav razvijen je kako bi smanjio ozbiljne ozljede ili fatalni ishod i pokazao se učinkovitim,’ rekao je Rouhana.


Izrada digitalnog modela nije nimalo jednostavna. Rad na Fordovom modelu odraslog ljudskog tijela trajao je 11 godina. Digitalni modeli koriste se u istraživanjima, ne u razvoju vozila. Oni ne preuzimaju ulogu tzv. crash dummie lutaka kojima se mjeri učinak sile na tijelo. Umjesto toga, one se koriste kao način da se unaprijedi učinkovitost sustava kroz bolje razumijevanje mehanizama ozljeda. Digitalni model izrađuje se dio po dio - mozak, lubanja, vrat, rebra, gornji i donji ekstremiteti... - opsežna istraživanja primjenjuju se na svaki dio.



Nakon prikupljanja podataka pomoću medicinskih skenova kao i tekstova o anatomiji, istraživači izrađuju model - svaki dio pojedinačno, stvarajući dijelove tijela. Mozak u Fordovom digitalnom modelu odrasle osobe oblikovan je kao zaseban dio, s detaljima do korijena mozga, sive tvari i moždane tekućine. Dijelovi se tada slažu u virtualno ljudsko tijelo koje se višestruko ocjenjuje. Tada, korištenjem matematičkih i analitičkih alata zajedno s podacima koji su dostupni o ljudskom tkivu iz medicinske i tehničke literature, istraživači su u mogućnosti odrediti učinke sudara - pritisak sigurnosnog remenja - na tijelo.



‘Tijelo djeteta se uvelike razlikuje od odraslog čovjeka,’ rekao je Rouhana. ‘Izrada digitalnog modela djeteta pomoći će nam u oblikovanju budućih sustava koji pružaju bolju zaštitu naših malih putnika.’ Rouhanin istraživački rad u području ljudske reakcije na sudar donijela mu je prestižnu nagradu - Award of Merit - koju dodijeljuje Udruga za Unapređenje automobilske medicine. To je najviša čast koja se može dodijeliti pojedincu u nekom području.

Ford koristi tradicionalne lutke za sudare proteklih sedam desetljeća kako bi doprinio povećanju sigurnosti putnika u kabini vozila. Prva testna lutka napravljena je 1949. za potrebe američkih zračnih snaga. Pod kodnim imenom Sierra Sam, oblikovana je za potrebe testiranja katapultiranja sjedala iz borbenih aviona. Sredinom 1950-ih, Fordov odjel za inžinjering i istraživanje u SAD-u razvio je svoju vlastitu plastičnu lutku nazvanu FERD 1 i FERD II. Zajedno s elektroničkim instrumentima za mozak, imale su čelični kostur s dijelovima od tvrde plastike koji su simulirali mišiće i meku plastiku za simulaciju kože. Koriste se lutke koje odgovaraju veličini djeteta i odraslih za potrebe testiranja sudara kako bi bili sigurni da sustavi sigurnosti odgovaraju putnicima različitih veličina i težina.


1971. Ford je uveo prve standardizirane automobilske testne lutke, Hybrid I, a ubrzo nakon i unaprijeđeni Hybrid II. Postojeći Hybrid III model ima kičmu napravljenu od metalnih diskova, pokretan vrat, čelična rebra, kožu od vinila i koljena koja su oblikovana tako da reagiraju na udarac kao i ljudska. Ford također koristi posebno razvijene lutke za bočne sudare. Modeli WorldSID i EuroSID 2 sadrže više od 220 različitih senzora koji bilježe ozljede pri sudaru i silu pri sudaru. 'Današnje testne lutke su vrlo složeni uređaji,' objašnjava Fordov inžinjer Jake Head, viši Fordov inžinjer koji se bavi sigurnošću tijela. 'Hybrid III košta otprilike 34.000 eura, ali sa svim instrumentima trošak može narasti i preko 50.000 eura.'

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: kasko filtergorivapeugeot registarska oznaka pp design a kriza u autoindustriji escort cosworth mini moto peugeot partner tepee outdoor site map : cheap ugg boots!, u cijenaoservisaaseatlalhambra generralgraber old usporedba karavana opeleomega vw caddy koliko ulja ide u motor toyota renault scenic kontrolna ploca koje je gorivo bolje leganza nissanoprimera suzuki baleno brzipiropasni kvaliteta felgi test autosjedalica mercedes storenews:zencart!,thear promjena miniacountryman ekoitaxi mercedes a klase kontrola kvaliteta dizela pritisak u gumama smart koji volvo christianhlouboutinranklelarie osijek kompaktnisuv novasopel.astra koje ulje ide u motor nissan fiesta econetic fordnmondeoatdci koliko ulja ide u motor subaru prvi test:renault grand scen fordamondeo mark christian louboutin chinese st fiat palio dizel theinorth.faceavindicatoramid stop svijetlo koliko ulja ide u motor audi o atmosferski benzinac vrsta and koliko ulja ide u motor ford santa ugg mocha tall boots gray on s