Autokreso
Autokreso
2011-06-14 12:27:37 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Benzinski motor s tri cilindra razvijen je u Europi, uz globalnu primjena te s performansama većeg četverocilindraša


Ford proširuje ponudu štedljivih pogonskih agregata s potpuno novim 1.0-litarskim EcoBoost motorom s tri cilindra koji je razvijen u Europi. To je najmanji motor koji je Ford ikad napravio. Uz to, Ford je potvrdio da će nova generacija hibridnih vozila uključujući C-MAX 2013. imati prijenos oblikovan i napravljen u Fordu.

Inženjeri u Fordovom tehničkom centru u Duntonu u Velikoj Britaniji dobili su zadatak razviti novi EcoBoost 1.0 litarski motor kao okosnicu ambiciozne EcoBoost benzinske obitelji motora. Tehnički unaprijeđen, to je krajnje štedljiv motor s tri cilindra koji daje iste performanse kao i motor s četiri cilindra, ali s mnogo većom uštedom i manjim emisijama. Kako bi to postigli fokusirali su se na poboljšanje termalne učinkovitosti i smanjenje trenja unutrašnjih dijelova motora posebice tijekom zagrijavanja. Tada motor emitira najveću razinu CO2 i ostalih zagađivača. Novi motor uvodi mnoge nove tehnologije koje bi mogle biti dio DNK budućih Fordovih motora. 'Nitko nikad nije proizveo motor s tri cilindra kao što je ovaj. Ovo je jedan od najnaprednijih i najštedljivijih motora koji smo ikad napravili,' rekao je Joe Bakaj, potpredsjednik Globalnog oblikovanja pogonskih agregata. 'Novi motor uvodi mnoge nove tehnologije koje bi mogle biti dijelom DNK budućih Fordovih motora.'

Novi motor nudi brojna inovativna i učinkovita rješenja. Pomak na koljenastom vratilu tako da se os vratila i svornjaka klipa nikada ne poklapaju čime se smanjuje trenje. Tu je i napredni, odvojeni rashladni sustav koji dopušta bloku cilindra da se zagrije prije glave motora. Brže zagrijavanje bloka štedi gorivo posebice u hladnijim vremenskim uvjetima. Ispušna grana odlivena u glavi motora. Takav jednodijelni pristup snižava temperaturu ispušnih plinova. Time se omogućava motoru da radi u širem rasponu okretaja s optimalnim odnosom goriva i zraka. Novi dizajn također štedi na težini i dozvoljava mnogo suptilniji rad motora. EcoBoost tehnologije, kao primjerice turbo punjenje, direktno ubrizgavanje i dvije bregaste osovine s neovisnim pomakom u fazi (Ti-VCT). Za usporedbu, najnoviji član Fordove globalne EcoBoost obitelji motora ima gotovo isti radni volumen kao motor touring motocikla. Nikad prije Ford nije proizveo u serijskoj proizvodnji automobil s manje od četiri cilindra.



Ford je također najavio početak proizvodnje novog sustava prijenosa, posebice za ugradnju u nadolazeće hibridne automobile krajem ove godine. Proizvodit će se u tvornici Van Dyke u Detroitu, a puna proizvodnja započinje u prvom kvartalu 2012. Novi prijenos zamjenjuje jedinicu koja se sada proizvodi u Japanu i koristi u Ford i Lincoln hibridnim vozilima dostupnim u SAD-u. Novi hibridni prijenos osmišljen je, oblikovan i proizveden u Fordu. Elektronski kontrolirani mjenjač s kontinuiranom promjenom prijenosnog odnosa (e-CVT), pružit će poboljšanje performanse u odnosu na postojeću, s većom maksimalnom brzinom na samo električnom pogonu automobilima i veću autonomiju (duži prijeđeni put).

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: fabia rs mario rob ovosuherojistreetracea test gumy jadransko staza alfa mazda concept crossover franfu fiat marea weekend jtd tri cilindra nissan qaschaqai problemi sa motorom renault laguna pritisak.uwgumama regulator xsenon svjetla shevrolet.cruzefdizel kona smart forfour mitsubishi lancer sportback fordetransit mjerenje osvoji suzuki toyota ravev ccijena porche cayman senzori broj kvarova sustav nadzora tlaka u gumama tri cilindra na struju usporedni test karavana luka nervo autongumeegoodyear minicooperrabljeni deflektor zraka punto akomulatori cijena kredit strret race lambom kroz snijeg koliko ide ulja u getribu citr qashqai servis i kvarovi, poda suzukiburgman opel astra lpg panamera novi skodini modeli usporedni.testttoyotaiavensis mecedes a klasa latvala brizgaljkewopelwvectrava mercedes glc cupe