Autokreso
Autokreso
2017-07-05 08:07:11 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Tehnološka rješenja za bolju kvalitetu života u gradovima donose urbane mobilnosti: bez emisija, bez stresa, bez nesreća




Bosch postaje pružatelj usluga mobilnosti za konurbacije. U budućnosti će se tvrtka više usredotočiti na razvoj i pružanje rješenja za mobilnost u povezanim pametnim gradovima. Potražnja i potreba za konceptima pametne mobilnosti u urbanom okruženju ubrzano raste u cijelom svijetu. Megagradovi na cijelom planetu pucaju po šavovima. Na mnogim mjestima postoji prijetnja da se dogodi potpuni zastoj. Sve više ljudi vraća se u gradove ili će tamo živjeti u budućnosti. U megagradovima će do 2050. živjeti više od šest milijarda ljudi, što je dvostruko više nego sada. Urbani će se promet do tada utrostručiti. Oko dvije trećine svjetskog stanovništva živjet će u konurbacijama 2050. godine, što će stvarati sve više problema zbog očekivanog rasta urbanizacije.



Sve veći broj ljudi u prostoru koji je ograničen sa sobom donosi i više prometa i više zagađenja, manje zelenih površina, više buke i više vremena izgubljenog u prometu. ‘Bosch tehnološkim rješenjima može pomoći poboljšati kvalitetu života u megagradovima i konurbacijama. Glavno sredstvo kojim će se to ostvariti mobilnost je bez emisija, bez stresa i bez nesreća’, rekao je dr. Rolf Bulander, član upravnog odbora društva Robert Bosch i predsjednik Boscheva poslovnog područja Mobility Solutions. Pametni gradovi predstavljaju područje rasta za dobavljača tehnologije i usluga i u poslovnim okvirima. Tržište pametnih gradova već će u razdoblju do 2020. godine rasti 19 posto godišnje i doseći volumen od 700 milijarda eura. Bosch je u svojim projektima koji obuhvaćaju prodaju u nekoliko područja već udvostručio prodaju u ovom području tijekom prošle dvije godine.



Cijela vječnost potrošena na traženje parkirnog mjesta, neučinkovita isporuka u završnoj etapi, krkljanac osobnih automobila na cestama - sve su to već standardni problemi mobilnosti u mnogim velikim gradovima. ‘Stanovnici gradova uvijek proživljavaju istu priču - zakrčene ceste i onečišćeni zrak. Nema znakova napretka. Krajnje je vrijeme da se iskoriste prilike koje nudi povezivost kako bi urbani promet postao pametan’, rekao je Bulander. U budućnosti nijedan megagrad neće moći funkcionirati bez pametnog prometa, novog modela mobilnosti. ‘Udaljavamo se od koncepta grada koji se oslanja isključivo na automobile i okrećemo ideji mobilnosti koja je ujedno pametna i multimodalna’, također je dodao.



Boschev Mobility Experience u Boxbergu pokazat će kako Bosch oblikuje urbanu mobilnost: ‘Naša nastojanja da stvorimo urbano okruženje koje je bez emisija, stresa i nesreća ovise o tri tehnološka razvoja’, rekao je Bulander: ‘ automatizacija, elektrifikacija i povezivost’. Boschev je cilj doći od točke A do točke B bez stresa. Kako bi to postigli u metropoli koja buja, javni prijevoz, automobili, dijeljena vozila i vozila za dostavu koja samostalno voze, te drugi vidovi prijevoza, odnosno, svi oblici prijevoza u gradu, moraju biti međusobno povezani bez poteškoća. ‘Usluge multimodalne mobilnosti koje korisnici mogu rezervirati s nekoliko klikova igrat će važnu ulogu u smanjenju zakrčenosti.’



Sve veća automatizacija urbanog prometa rezultirat će i većom sigurnosti i manjim brojem nesreća. Boscheva kontrola stabilnosti motocikla već sada predstavlja određenu vrstu elektroničkog programa stabilnosti za motocikle. ABS za e-bicikle koji je nedavno predstavljen također može biti važan čimbenik u spašavanju života. ‘Povezivanje automobila, vozila na dva kotača, drugih cestovnih korisnika i infrastrukture može pomoći smanjiti broj nesreća i tako spasiti živote. Cestovni korisnici poput vozača vozila na dva kotača posebno su ugroženi na tržištima u nastajanju’, izjavio je Bulander. Jedno od rješenja koje je Bosch razvio u tom smjeru digitalni je štit za motocikliste. U slučajevima nužde eCall, koji je posebno razvijen za motocikliste, može spasiti živote.



Kvaliteta zraka i dalje će biti važna tema, posebno u konurbacijama. Zbog toga je Boschev cilj promet s niskim razinama emisija. ‘U gradovima budućnosti, elektromobilnost i motori s unutrašnjim izgaranjem bit će dio rješenja’, rekao je Bulander. Već je sad Bosch vodeći na tržištu u poslovanju e-biciklima, odnosno pogonskim jedinicama koje su najuspješnija svjetska električna vozila. Više od 200 milijuna električnih skutera nalazi se na kineskim cestama, a Boschevi pogonski sklopovi i ovdje imaju ulogu. Bosch je za lagana električna vozila na dva, tri i četiri kotača razvio kompaktan pogonski sklop koji može pokretati vozila na dva kotača poput skutera E-Schwalbe i malena vozila na četiri kotača kao što je e.Go. Štoviše, struja je sve veći dio isporuke paketa u velikim gradovima. Njemačka poštanska uprava predvodnik je na tom području sa svojim vozilom Streetscooter koji isto sadrži Boscheve komponente za pogonski sklop. Osim što potičemo razvoj elektromobilnosti kod svih klasa i segmenata vozila, tvrtka nastoji dodatno poboljšati motor s unutrašnjim izgaranjem. Bosch potroši oko pola svojeg proračuna za istraživanje i razvoj na zaštitu okoliša i očuvanje resursa. Na kraju krajeva, to je iznos od oko 3,5 milijarda eura.



Bosch već sada ima 14 vodećih projekata povezanih s pametnim gradovima. Oni obuhvaćaju urbane projekte u Singapuru, San Franciscu, Berlinu i Hamburgu. Sedam projekata uključuje rješenja za urbanu mobilnost. Osim povezanog parkiranja i upravljanja voznim parkom, ta rješenja također obuhvaćaju elektromobilnost i multimodalni prijevoz. Boschev najnoviji sporazum o suradnji u tom području s kineskim je gradom Tianjinom. Cilj je saveza pretvoriti tu luku u pametni grad.



Tijekom svoje transformacije u dobavljača urbane mobilnosti, Bosch ima koristi i od svoje tehnološke stručnosti kao vodeći svjetski dobavljač za motorna vozila i od svoje ekonomske snage: 227.000 zaposlenika poslovnog područja Mobility Solutions diljem svijeta ostvarilo je 2016. prodaju od 43,9 milijarda eura. Očekuje se da će ove godine poslovanje s mobilnosti Grupe Bosch porasti oko 7 posto. To je skoro tri puta više nego proizvodnja za motorna vozila na globalnoj razini. ‘Rastemo brže nego tržište i kao dobavljač sustava za motorna vozila i dalje ćemo biti snažan i nadasve inovativan partner industrije motornih vozila. Dapače, razvijamo se u dobavljača usluga za svakog cestovnog korisnika’, kazao je Bulander. To također znači da će tijekom godine Bosch pojačati svoje istraživanje i razvoj u poslovnom području Mobility Solutions. Poslovno će područje do kraja 2017. zapošljavati 48.000 zaposlenika u istraživanju i razvoju, što je oko 4000 više nego na početku godine.






Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: brizgaljke opel koliko ulja ide u motor seat honda ulje megane cupe twin koliko ide ulja u motor fiat b najeftiniji sportski automobil udarac pri kretanju golfcc audi avant maglenke nissan qasqai corsapbrmaratonatest koliko ulja ide u motor dukato renault nissan hr renaultsport baterija mercedes gls koliko ulja ide u motor audi t rabljeni mitsubishi pajero citroen... ford focus megane koliko ulja ide u motor suzuki prevencija od kravala opel diplomat sport-ute seat altea freetrack zadnji lo polovni sutom mitsubishi asx opel zafira roletna gepeka noviteti baleno maxibtuning karl djecje autosjedalice rnault tdi motori prvi test alfa romeo opel astra j zagreb zagreb fordgalaxy usporedni.teststoyotalavensis kolikoouljawideluymotordrenaul alfisti i giulietta trakcijatiliwsnaga porscheipanamerarturbous subarububa ople astra test gradskih auta na snije autoeradio mercedes a klase a test rabljenog nissan qashqai