Autokreso
Autokreso
2017-07-05 08:07:11 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Tehnološka rješenja za bolju kvalitetu života u gradovima donose urbane mobilnosti: bez emisija, bez stresa, bez nesreća




Bosch postaje pružatelj usluga mobilnosti za konurbacije. U budućnosti će se tvrtka više usredotočiti na razvoj i pružanje rješenja za mobilnost u povezanim pametnim gradovima. Potražnja i potreba za konceptima pametne mobilnosti u urbanom okruženju ubrzano raste u cijelom svijetu. Megagradovi na cijelom planetu pucaju po šavovima. Na mnogim mjestima postoji prijetnja da se dogodi potpuni zastoj. Sve više ljudi vraća se u gradove ili će tamo živjeti u budućnosti. U megagradovima će do 2050. živjeti više od šest milijarda ljudi, što je dvostruko više nego sada. Urbani će se promet do tada utrostručiti. Oko dvije trećine svjetskog stanovništva živjet će u konurbacijama 2050. godine, što će stvarati sve više problema zbog očekivanog rasta urbanizacije.



Sve veći broj ljudi u prostoru koji je ograničen sa sobom donosi i više prometa i više zagađenja, manje zelenih površina, više buke i više vremena izgubljenog u prometu. ‘Bosch tehnološkim rješenjima može pomoći poboljšati kvalitetu života u megagradovima i konurbacijama. Glavno sredstvo kojim će se to ostvariti mobilnost je bez emisija, bez stresa i bez nesreća’, rekao je dr. Rolf Bulander, član upravnog odbora društva Robert Bosch i predsjednik Boscheva poslovnog područja Mobility Solutions. Pametni gradovi predstavljaju područje rasta za dobavljača tehnologije i usluga i u poslovnim okvirima. Tržište pametnih gradova već će u razdoblju do 2020. godine rasti 19 posto godišnje i doseći volumen od 700 milijarda eura. Bosch je u svojim projektima koji obuhvaćaju prodaju u nekoliko područja već udvostručio prodaju u ovom području tijekom prošle dvije godine.



Cijela vječnost potrošena na traženje parkirnog mjesta, neučinkovita isporuka u završnoj etapi, krkljanac osobnih automobila na cestama - sve su to već standardni problemi mobilnosti u mnogim velikim gradovima. ‘Stanovnici gradova uvijek proživljavaju istu priču - zakrčene ceste i onečišćeni zrak. Nema znakova napretka. Krajnje je vrijeme da se iskoriste prilike koje nudi povezivost kako bi urbani promet postao pametan’, rekao je Bulander. U budućnosti nijedan megagrad neće moći funkcionirati bez pametnog prometa, novog modela mobilnosti. ‘Udaljavamo se od koncepta grada koji se oslanja isključivo na automobile i okrećemo ideji mobilnosti koja je ujedno pametna i multimodalna’, također je dodao.



Boschev Mobility Experience u Boxbergu pokazat će kako Bosch oblikuje urbanu mobilnost: ‘Naša nastojanja da stvorimo urbano okruženje koje je bez emisija, stresa i nesreća ovise o tri tehnološka razvoja’, rekao je Bulander: ‘ automatizacija, elektrifikacija i povezivost’. Boschev je cilj doći od točke A do točke B bez stresa. Kako bi to postigli u metropoli koja buja, javni prijevoz, automobili, dijeljena vozila i vozila za dostavu koja samostalno voze, te drugi vidovi prijevoza, odnosno, svi oblici prijevoza u gradu, moraju biti međusobno povezani bez poteškoća. ‘Usluge multimodalne mobilnosti koje korisnici mogu rezervirati s nekoliko klikova igrat će važnu ulogu u smanjenju zakrčenosti.’



Sve veća automatizacija urbanog prometa rezultirat će i većom sigurnosti i manjim brojem nesreća. Boscheva kontrola stabilnosti motocikla već sada predstavlja određenu vrstu elektroničkog programa stabilnosti za motocikle. ABS za e-bicikle koji je nedavno predstavljen također može biti važan čimbenik u spašavanju života. ‘Povezivanje automobila, vozila na dva kotača, drugih cestovnih korisnika i infrastrukture može pomoći smanjiti broj nesreća i tako spasiti živote. Cestovni korisnici poput vozača vozila na dva kotača posebno su ugroženi na tržištima u nastajanju’, izjavio je Bulander. Jedno od rješenja koje je Bosch razvio u tom smjeru digitalni je štit za motocikliste. U slučajevima nužde eCall, koji je posebno razvijen za motocikliste, može spasiti živote.



Kvaliteta zraka i dalje će biti važna tema, posebno u konurbacijama. Zbog toga je Boschev cilj promet s niskim razinama emisija. ‘U gradovima budućnosti, elektromobilnost i motori s unutrašnjim izgaranjem bit će dio rješenja’, rekao je Bulander. Već je sad Bosch vodeći na tržištu u poslovanju e-biciklima, odnosno pogonskim jedinicama koje su najuspješnija svjetska električna vozila. Više od 200 milijuna električnih skutera nalazi se na kineskim cestama, a Boschevi pogonski sklopovi i ovdje imaju ulogu. Bosch je za lagana električna vozila na dva, tri i četiri kotača razvio kompaktan pogonski sklop koji može pokretati vozila na dva kotača poput skutera E-Schwalbe i malena vozila na četiri kotača kao što je e.Go. Štoviše, struja je sve veći dio isporuke paketa u velikim gradovima. Njemačka poštanska uprava predvodnik je na tom području sa svojim vozilom Streetscooter koji isto sadrži Boscheve komponente za pogonski sklop. Osim što potičemo razvoj elektromobilnosti kod svih klasa i segmenata vozila, tvrtka nastoji dodatno poboljšati motor s unutrašnjim izgaranjem. Bosch potroši oko pola svojeg proračuna za istraživanje i razvoj na zaštitu okoliša i očuvanje resursa. Na kraju krajeva, to je iznos od oko 3,5 milijarda eura.



Bosch već sada ima 14 vodećih projekata povezanih s pametnim gradovima. Oni obuhvaćaju urbane projekte u Singapuru, San Franciscu, Berlinu i Hamburgu. Sedam projekata uključuje rješenja za urbanu mobilnost. Osim povezanog parkiranja i upravljanja voznim parkom, ta rješenja također obuhvaćaju elektromobilnost i multimodalni prijevoz. Boschev najnoviji sporazum o suradnji u tom području s kineskim je gradom Tianjinom. Cilj je saveza pretvoriti tu luku u pametni grad.



Tijekom svoje transformacije u dobavljača urbane mobilnosti, Bosch ima koristi i od svoje tehnološke stručnosti kao vodeći svjetski dobavljač za motorna vozila i od svoje ekonomske snage: 227.000 zaposlenika poslovnog područja Mobility Solutions diljem svijeta ostvarilo je 2016. prodaju od 43,9 milijarda eura. Očekuje se da će ove godine poslovanje s mobilnosti Grupe Bosch porasti oko 7 posto. To je skoro tri puta više nego proizvodnja za motorna vozila na globalnoj razini. ‘Rastemo brže nego tržište i kao dobavljač sustava za motorna vozila i dalje ćemo biti snažan i nadasve inovativan partner industrije motornih vozila. Dapače, razvijamo se u dobavljača usluga za svakog cestovnog korisnika’, kazao je Bulander. To također znači da će tijekom godine Bosch pojačati svoje istraživanje i razvoj u poslovnom području Mobility Solutions. Poslovno će područje do kraja 2017. zapošljavati 48.000 zaposlenika u istraživanju i razvoju, što je oko 4000 više nego na početku godine.






Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: vodic za kupnju honda civic domagoj marko tojotayaris daewoomatiz fiat punto electric rasvjeta automobila renault nissan hr ford fiesta nissan gt-r testaautolgumanuniroyal test rabljenog nissan qashqai tuning golf ii lewishamiltonkacket polo dizel eko motor utrka barcelona vw golf viii prvi test alfa romeo suzuki kizashi bocanegra seat ateka testalminitcoopererabljeni hr test honda civic redizajniranicseatlleonafr usporedniatestckaravana hyundai terracan test gradskih auta na snije renault dizne chevrolet captiva zagreb zagreb koliko ide ulja u motor renaul renaultmeganeberline,dynami citroen... cruzekaravan test parking senzora peugeotanagradnazigra limarskitradovi nissan motorno ulje alfa romoe jaguaroxttype subaru legacy prednji far opel meriva polovgtittestvday tniw turbo golf farovi golf vi rabljeni mitsubishi pajero modeli automobila na daljinsko seatrexeo automatski cruze santa fe gume pritisak u gumama ford eskort