Autokreso
Autokreso
2018-01-30 07:03:00 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Tri su kompanije prvi put u Europi testirali su tehnologiju Cellular-V2X na terenu, koji sada ne samo da upozorava vozača, nego mu i aktivno pruža podršku




Petak je popodne, a na autocesti A9 blizu Münchena je gužva. Navigacija zahtijeva potpunu usredotočenost. Vozila se stalno ubacuju ispred drugih vozila, zbog čega vozač mora naglo kočiti. Upravo je to uzrok brojnih nesreća, gužve i stresa. Inteligentna mobilna telefonija može umanjiti neke od tih problema i pomoći spriječiti da potencijalno opasne situacije u vožnji postanu još kritičnije. Ova tehnologija poznata kao Cellular-V2X (eng. vehicle to everything) omogućuje automobilu komunikaciju s ostalim vozilima i okruženjem s pomoću mobilne telefonije. Od veljače 2017. godine Bosch, Vodafone i Huawei testiraju ovu novu visoko učinkovitu tehnologiju; kao prve tvrtke u Europi koje se bave time.



Autocesta A9 u Bavarskoj lokacija je za testiranje na terenu uz pomoć prvih testnih modula 5G. Sustavi za pomoć vozačima, kao što je ACC (prilagodljivi tempomat) imaju koristi od izravne i trenutne razmjene informacija među vozilima. Do sada se tehnologija Cellular-V2X upotrebljavala kao sustav upozorenja u stvarnom vremenu pri mijenjanju traka na autocesti ili kada automobil ispred naglo zakoči. Uz to što upozorava vozača, ACC automatski ubrzava i koči. Novi sustav mobilne telefonija tako utire put automatiziranoj vožnji. Kada postigne potpunu povezanost, promet će obuhvaćati učenje vozila da međusobno komuniciraju te izravno razmjenjuju podatke. Izravna komunikacija među vozilima pruža informacije o tome što se događa na dijelovima raskrižja nevidljivima vozaču, preko brda, na autocesti do ili iza vlastitog automobila.



ACC detektira vozilo koje se iznenada ubacilo čim ono uđe područje detekcije radarskog senzora. Takvi se događaju mogu detektirati i prije ako automobili komuniciraju izravno i u stvarnom vremenu koristeći se tehnologijom Cellular- V2X. Koristeći se mobilnom telefonijom, povezani automobili mogu izravno prenositi informacije o svojem položaju i brzini svim vozilima u radijusu većem od 300 metara. Povrh toga ne moraju prenositi informacije putem posredničkih kanala u bazama te praktički nema kašnjenja. Zbog toga vozilo poznaje način vožnje drugih vozila oko njega. Ako se, primjerice, automobil ubaci ispred drugog vozila, ACC zna što će se dogoditi, čak i prije nego što to opazi vozač ili radarski senzor. Automobil tada automatski prilagodi svoju brzinu, ranije nego što bi to inače učinio, tako da se vozilo može ubaciti bez poteškoća. Kada se ponovno uspostavi odgovarajuća udaljenost do automobila ispred, ACC automatski ubrza na prethodno određenu brzinu. Ta funkcija čak i u gužvi čini vožnju opuštenijom i manje stresnom za vozače te istovremeno sprječava naglo kočenje i ubrzanje na autocesti. Općenito gledano, promet će postati mirniji i učinkovitiji. Zahvaljujući predviđanjima koja pruža ta tehnologija, vozila mogu biti u tijeku s promjenama.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: branik radnomjesto tri cilindra golf v ugljika alfa romeo jul fiatdchroma adac test guma pritisak u gumama ford fiesta fiatdchroma wv polo toyotauveso-s landcruzer plavimdizel opel gtc mazda skyactiv dies mick betsch ugg classic mini, ugg outlet s vwbora chevrolet.cruzostoetpvrata audi quattro koliko ulja u motor nissan opelcorsaopcprednjidifuzor subaru legacy hyundai u kolovozu cadillacsrx emil frey transalp vinjete za vodene skutere uniroyal porscherboxter ipak je pravi bmw xenonmsvjetlaapolo vladimirkadi renault alpine daciappikap audi q ogrebotine test gradskih auta christian louboutin change of arocs porscherboxter skodacitigo testkaravana black koliko ulja ide u motor audi bentley chrysler sebring opel astra classic travec tecdrah cjenik dijelova za vw polo sel