Autokreso
Autokreso
2018-01-30 07:03:00 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Tri su kompanije prvi put u Europi testirali su tehnologiju Cellular-V2X na terenu, koji sada ne samo da upozorava vozača, nego mu i aktivno pruža podršku




Petak je popodne, a na autocesti A9 blizu Münchena je gužva. Navigacija zahtijeva potpunu usredotočenost. Vozila se stalno ubacuju ispred drugih vozila, zbog čega vozač mora naglo kočiti. Upravo je to uzrok brojnih nesreća, gužve i stresa. Inteligentna mobilna telefonija može umanjiti neke od tih problema i pomoći spriječiti da potencijalno opasne situacije u vožnji postanu još kritičnije. Ova tehnologija poznata kao Cellular-V2X (eng. vehicle to everything) omogućuje automobilu komunikaciju s ostalim vozilima i okruženjem s pomoću mobilne telefonije. Od veljače 2017. godine Bosch, Vodafone i Huawei testiraju ovu novu visoko učinkovitu tehnologiju; kao prve tvrtke u Europi koje se bave time.



Autocesta A9 u Bavarskoj lokacija je za testiranje na terenu uz pomoć prvih testnih modula 5G. Sustavi za pomoć vozačima, kao što je ACC (prilagodljivi tempomat) imaju koristi od izravne i trenutne razmjene informacija među vozilima. Do sada se tehnologija Cellular-V2X upotrebljavala kao sustav upozorenja u stvarnom vremenu pri mijenjanju traka na autocesti ili kada automobil ispred naglo zakoči. Uz to što upozorava vozača, ACC automatski ubrzava i koči. Novi sustav mobilne telefonija tako utire put automatiziranoj vožnji. Kada postigne potpunu povezanost, promet će obuhvaćati učenje vozila da međusobno komuniciraju te izravno razmjenjuju podatke. Izravna komunikacija među vozilima pruža informacije o tome što se događa na dijelovima raskrižja nevidljivima vozaču, preko brda, na autocesti do ili iza vlastitog automobila.



ACC detektira vozilo koje se iznenada ubacilo čim ono uđe područje detekcije radarskog senzora. Takvi se događaju mogu detektirati i prije ako automobili komuniciraju izravno i u stvarnom vremenu koristeći se tehnologijom Cellular- V2X. Koristeći se mobilnom telefonijom, povezani automobili mogu izravno prenositi informacije o svojem položaju i brzini svim vozilima u radijusu većem od 300 metara. Povrh toga ne moraju prenositi informacije putem posredničkih kanala u bazama te praktički nema kašnjenja. Zbog toga vozilo poznaje način vožnje drugih vozila oko njega. Ako se, primjerice, automobil ubaci ispred drugog vozila, ACC zna što će se dogoditi, čak i prije nego što to opazi vozač ili radarski senzor. Automobil tada automatski prilagodi svoju brzinu, ranije nego što bi to inače učinio, tako da se vozilo može ubaciti bez poteškoća. Kada se ponovno uspostavi odgovarajuća udaljenost do automobila ispred, ACC automatski ubrza na prethodno određenu brzinu. Ta funkcija čak i u gužvi čini vožnju opuštenijom i manje stresnom za vozače te istovremeno sprječava naglo kočenje i ubrzanje na autocesti. Općenito gledano, promet će postati mirniji i učinkovitiji. Zahvaljujući predviđanjima koja pruža ta tehnologija, vozila mogu biti u tijeku s promjenama.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: vectragts wv jednim koliko ulja ide u mercedes a k kolicina ulja ide u motor audi honda civic testogumy jaguar xj kadjar renault ugradnja dizel motora za merce opel muzej hibridni motrio auto gume pumpa vode test ford s max yeti tiguan koje ulja ide u motor seat mini clabmen testoljetnihtpneumatika koliko ulja ide u motor man test suzuki vitara cijene servisa subaru okretni koliko ulja ide u motor golf pet pritisak u gumama renault clio unico pritisak u gumama fiat tipo koliko ulja ide u menjac golf golf sdi vw golf plus goal poklopac servisni interval insignia renaultcampus elektro hondamjazz tel. broj citroen suw koliko ulja ide u motor golf roomster pritisak u gumama fiat punto antara fordaka fordotransit vwbgtiudsg federal-mpgul nissan gtr cijene radnih sati toyota auris premium x amortizeri za gepek vw polo tourer koliko ulja ide u motor dacia