2018-09-19 11:09:02 , Autor: Iz San Franciska: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Riječ je o prvom serijskom električnom automobilu marke s četiri prstena. S nekim potpuno novim dizajnerskim smjernicima donosi pregršt moderne tehnologije




Uvodni govor Abraham Schota, privremenog vršitelja dužnosti CEO-a Audija, u nekim je dijelovima zvučao vrlo inspirativno te zračio neviđenim optimizmom. 'U redu, nismo prvi koji su tržištu ponudili električni automobil, ali smo to učinili prepoznatljivo, s tipičnim audi-genima, te u njega ugradili state of the art tehnologiju' - samouvjereno je pred preko 2000 okupljenih novinara na dokovima u zaljevu San Francisca izrekao čelni čovjek Audija.



Naime, gotovo nevjerojatno zvuči podatak da Audi, unatoč svim silnim aferama, u SAD-u već 92. mjesec zaredom bilježi rast prodaje. Čak 53 posto u toj masi čine SUV-i, pa tu dobivamo i odgovor zašto je prvi električni automobil u ponudi morao biti baš iz te klase. Silicijska dolina, kao kolijevka moderne tehnologije i digitalije, je naravno odabrana i stoga da bi se jednom domaćem proizvođaču e-auta bacila rukavica u lice te poručilo – od sada ti neće biti lako, jer na sceni su puno ozbiljniji igrači.



Doista, od nekoć usamljenih e-modela Tesle, kupcima se već neko vrijeme nudi Jaguar I-Pace, a odnedavno i Mercedes EQC. I biti će ih sve više, kako kažu u Audiji – mnogi tek dolaze! Do 2025. u ponudi će imati 12 novih Q-modela, od čega će čak sedam biti na struju! Mjeseci rasta prodaje po svemu sudeći bi se mogli i nastaviti.


Visoka učinkovitost
No, vratimo se u sadašnjost, 18. rujna, u San Francisco Bay Area. E-tron je dugačak 4,90, širok 1,93 i visok 1,61 metra. Međuosovinski razmak je 2,92 metra a prtljažnik je volumena 660 litara. Pokreću ga dva električna motora s ukupnom snagom sustava od 300 kW i okretnim momentom od 664 Nm a ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 5,7 sekundi. Maksimalna brzina je elektronički ograničena na 200 km/h a u skladu sa bogatom tradicijom tu je nova generacija quattra tj. električnog pogona na sve kotače. Baterije su smještene nisko u podnici, između osovina, a raspodjela opterećenja savršeno je uravnotežena u omjeru 50:50. Zračni ovjes je standard, promjena visine vozila izvediva je u rasponu od 76 mm što itekako može utjecati na učinkovitost potrošnje. Kada smo već kod potrošnje, recimo da je po novom ciklusu WLTP izmjeren doseg od preko 400 km. Audi se hvali inovativnim sustavom rekuperacije koji je 'odgovoran' za čak 30 posto toga dosega a učinkovitosti pomaže i sofisticirana aerodinamika.


Premijera virtualnih ogledala
Vrhunac e-trona su svakako opcijska virtualna vanjska osvrtna zrcala (za sada homologirana samo u Europi) koja su po prvi put ugrađena u neki serijski automobil. U svaki nosač zrcala ugrađena je mala kamera, čije se slike prikazuju na OLED-zaslonima visokog kontrasta u vozilu. Ostala aerodinamična rješenja ispunjavaju svoju svrhu skrivena od pogleda, poput zračnog ovjesa i potpuno ravne podnice s aluminijskom pločom za zaštitu visokonaponskih baterija.


Ako je opremljen virtualnim vanjskim osvrtnim zrcalima, Audi e-tron postiže Cd vrijednost otpora zraka od 0,27, što je top rezultat u SUV segmentu. Uz tipičan način vožnje, ovaj koeficijent otpora zraka osigurava prednost u dosegu od približno 40 kilometara po punjenju baterija, u odnosu na usporedivo, konvencionalno pokretano vozilo. E-tron je i prvi serijski automobil koji se može puniti na stanicama za brzo punjenje s istosmjernom strujom do 150 kW. Za punjenje kod kuće Audi nudi razna rješenja. Standardni mobilni sustav za punjenje može se koristiti s 220 voltnom kućnom utičnicom ili 400 voltnom trofaznom. Opcijski 'connect' sustav punjenja udvostručuje snagu punjenja na 22 kW. U kombinaciji s kućnim sustavom upravljanja energijom, nudi inteligentne funkcije kao što su punjenje kada je električna energija jeftinija ili sa solarnim izvorom energije ako je kuća opremljena fotonaponskim ćelijama. Audijevi kupci mogu kontrolirati proces punjenja kao i grijanje/hlađenje unutrašnjosti vozila preko svojih pametnih telefona putem aplikacije myAudi.


Vizualizirana elektrifikacija
Tipično za jedan od SUV modela ove marke, Audi e-tron uključuje osmerokutnu singleframe rešetku s okomitim letvicama. Njezin korpus je većinom zatvoren i izveden u platina-sivoj boji što ga identificira kao potpuno električni model. U donjem rubu Matrix LED prednjih svjetala četiri vodoravne linije kreiraju specifičan e-tron potpis dnevnih pozicijskih svjetala. Po prvi put to je izravno integrirano u prednja svjetla. Izražajni dizajn područja pragova s crnim umetcima vizualizira lokaciju baterije i time središte energije modela Audi e-tron. Straga, letvice u širokom difuzoru ističu nepostojanje ispušnih cijevi. E-tron logotip na poklopcu priključka za punjenje i opcijskim čeljustima kočnica ističe se u signal narančastoj boji koja kod Audija označava visoki napon. U unutrašnjosti je cijelo okružje vozača usmjereno prema njemu, kao i dva velika MMI-a. Oni zamjenjuju skoro svaki konvencionalni prekidač i kontrolu.


Top povezivost
Navigacijski sustav daje inteligentne sugestije za odredišta na osnovi prethodnih ruta, idealno nadopunjene s e-tron planerom ruta (prikazuje prikladne rute s dostupnim punionicama). Navigacijski sustav ne samo da u obzir uzima napunjenost baterija nego i prometnu situaciju i potrebno vrijeme punjenja te ih uključuje u proračun vremena dolaska na odredište. Audi e-tron prvi je model ove marke koji će klijentima omogućiti online dodavanje određenih funkcija kada god se za njima ukaže potreba. To će biti moguće od sredine 2019. Na primjer, LED prednja svjetla mogu se nadograditi Matrix LED prednjim svjetlima, a mogu se dodati i drugi sustavi pomoći u vožnji ili informacijsko-zabavni sustavi, kao što su DAB+ digitalni radio i Audijevo smartphone sučelje.
Strujni udar kreće u proljeće 2019.


Audi e-tron će silaziti s proizvodne linije u CO2-neutralnom postrojenju u Bruxellesu a početne isporuke europskim kupcima planirane su za kraj 2018. Početna cijena u Hrvatskoj biti će od 85.9500 eura a na hrvatskom tržištu očekuje se u prvom kvartalu 2019.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: coachahandbagg-dallldarkvbrown mitsubishiegalant koliko ulja ide u motor megane drift finale blue motion popularne limuzine goodyearentc mazdalhe clio grandtour test rabljenog mercedes b opel insignia prednosti i mane variant loganpickup pokrivka prtljaznog prostora testrrabljenog chevrolet camaro ss chevrolet aveo sedan subaru impreza wrx opel astra gtc b rolls royce mercedes e coupe corsahd renault clio autopoliture the north face sable shoes men christian louboutin pumps nib prvi lancia delta gradskitautomobili vwamarok kia pro ceed renaultrcoupe neostar misano crvena kawasaki tiffanyrwholesale,ttiffanyejew mecedes a klasa fiatmultiplasjtdestariimodel kolikouljaideumotormegane christianlouboutingoldembro daciadasterambiencesiva crjevo od serva bobbynore vw polo suv koliko ulja ide u motor honda cjenik dijelova za. cjenik dijelova za. koliko ulja ide u mercedes a c hgt cjenik dijelova za. mottoguzzi ditd motori