Autokreso
Autokreso
2009-06-02 11:33:02 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Za predstojeći New York Auto Show BMW je pripremio svoja dva reprezentativna SUV-a u omiljenom M-izdanju



Za predstojeći New York Auto Show BMW je pripremio svoja dva reprezentativna SUV-a u omiljenom M-izdanju. Stilom samo malo različiti od “običnih“ modela, od njih se razlikuju velikim usisnicima zraka, 20-colnim kotačima s gumama 275/40 sprijeda i 315/35 straga, te s četiri završetka ispušnog sustava. No, puno je važnija namjena. Takvi se modeli ne kupuju za obične vožnje.

U skladu s dosadašnjim neslužbenim najavama, BMW je odustao od atmosferskih V8 i V10 strojeva kakvi pokreću modele M3 i M5 (M6) i vratio  se tehnologiji turbopunjača, gdje je svojedobno imao zapaženu pionirsku ulogu. Novi motor zapravo je stari i provjereni 4,4-litreni V8 koji je uz pomoć dva turbopunjača dobio novu ulogu. Sad razvija 555 KS i 680 Nm. Najveći je okretni moment u punoj veličini raspoloživ od 1500 do 5650 o/min.

Novi se motor diči i izravnim ubrizagavnjem goriva, električnom pumpom goriva s programiranim radom te novom arhitekturom motora. Ona usis smješta s vanjske strane V8, dok su ispuh i twin scroll turbopnjači unutar V8 rasporeda. Tako se kraćim ispušnim cijevima osigurava znatno brži i potpuniji odaziv turbina. Obje dišu preko zajedničkog ispušnog sustava koji je dotjeran tako da oba turbopunjača imaju jednak tlak svakih 90 stupnjeva okretaja radilice. Time su gubici svedeni na minimum, a zadržavaju neprestano okretanje turbina i brži odgovor na gas. Hladnjaci stlačenog zraka hlade se vodom, a tlak turbopunjača je 1,5 bara.

Kad BMW nosi sveto slovo M, onda je to neuobičajeno temeljit proizvod. Osim kućnog pogona na sve kotače xDrive i DPC-a (dynamic performance control) koji nadzire snagu i performanse automobila, novost je poseban M-ovjes koji uključuje sustav adaptive drive s novorazvijenim servoupravljačem. Novost je i sustav flex ray, koji prepoznaje udarce prednjeg kotača, pa priprema stražnji set-up za predstojeći.

Kočnice zadivljuju. Golema četveroklipna kliješta sprijeda i nevjerojatno veliki diskovi. Sprijeda su 396 mm, a straga 386 mm.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: mini bager seatscordoba test autosjedalica dacia logan peludni filter test autosjedalica drag motorno ulje za opel insignija mazda honda elektricni auto novi s max skuteri test peugeotkexpert mazda honda zakretnotsvijetlo outsourcingdeducationypthearis mazda honda mazda honda koliko uljaa ide u motor audi sopek prometne thednorthnfaceodenalithoodednj pritisak u gumama renault clio porsche croatia ovjes ford fiesta test pritisak u gumama renault clio onboard pritisak u gumama renault clio pritisak u gumama renault clio frizirani kia ceed ubrzanje fords-maxmax g najava novog broja stara fabia honda cbf testtoyotac-hr frizirani test rabljenog nissan x trail greta macabre marihuana stara fabia autogumetestovi honda cbf honda cbf cjenikodijelovatzaunovuvopelsa superb combi aoklasarmercedesmtestovi rabljenihpvozila frizirani.auti audiequattrocconcept