Autokreso
Autokreso
2017-06-07 06:04:24 , Autor: Ivan Cvetković
Bookmark and Share

Sigurno se pitate kakve veze imaju Porsche 919 Hybrid i opskrbljivanje jednog manjeg naselja električnom energijom?




Rekord od 18 ukupnih pobjeda najpoznatija je brojka koja se veže uz Porsche i Le Mans. A ovdje donosimo dvostruko toliko zanimljivih činjenica i podataka: Otkrijte u kojem su odnosu Porsche 919 Hybrid i opskrbljivanje jednog manjeg naselja strujom, koliko je bilo sati kada je Mark Webber odvozio svoj prvi krug ikada na LMP1 i koliko je vremena prošlo od prve pobjede Porscheovog hibridnog trkaćeg automobila.



1

Prvi funkcionalni test s originalnom 919-icom odvozio je Porscheov test vozač Timo Bernhard dana 12. lipnja 2013. g. na ispitnom terenu u Weissachu. Dvije godine kasnije je dalje razvijenim Le Mans prototipovima postao svjetski prvak u utrci izdržljivosti.

3
poznata holivudska lica utrkivala su se Porscheom u Le Mansu: Pokušaj Stevea McQueena završio je 1971. g. u kinima, Paul Newman zauzeo je 1979. g. sveukupno drugo mjesto i Patrick Dempsey 2015. g. kao drugi GTE-Am klase također je pronašao put do pobjedničkog postolja.



3,2
sata provede svaki od Porscheovih vozača LMP-a prosječno na masažnoj klupi za vrijeme 24-satne utrke.

4
Porscheova LMP zaposlenika tvorili su malu delegaciju koja je 2013. g., godinu dana prije povratka u trkaću igru, otputovala u istraživačke svrhe u Le Mans te je pritom doživjela prvu pobjedu testnog Porschea nakon 1998. g.: Model 911 RSR osvojio je GT klasu.



5
članova brojao je tim pod vodstvom Fritza Enzingera koji je krajem 2011. g. započeo s pripremama za povratak Porschea u top kategoriju utrke izdržljivosti. Od 2015. g. momčad čini 260 zaposlenika, od toga 160 inženjera.

6
vozača utrka u tri spavaće sobe: Uvijek po dva Porscheova vozača LMP-a dijele u Le Mansu kontejner iza boksa za spavanje i odmor. Uključujući zajedničko kupatilo, tišina nije opcija.




8

megadžula iz sustava povrata energije po krugu u Le Mansu najviši je razred u regulativi o efikasnosti. Porsche se 2015. g. kao prvi i dugo vremena jedini proizvođač usudio stupiti u tu sferu. Izazov koji se krije iza tog trenda budućnosti: Što više električne energije koristi 919-ica, to manje goriva smije sagorijevati.

10
U 22:00 sata, dana 10. lipnja 2015. g., Neel Jani pristupio je prvoj kvalifikaciji u Le Mansu. S 3:16.887 minuta postavio je rekord koji je do danas postojan.

 

12
članova činilo je predvodničku skupinu koja je 23. svibnja 2017. g., skoro četiri tjedna prije početka utrke, započela montažu dvokatne čelične konstrukcije za dvoranu iza Porscheovog LMP boksa. 30. svibnja doputovao je konvoj od 8 poluprikolica u kojima su dovezena trkaća vozila i sva oprema. Do testnog dana 4. lipnja sve će biti postavljeno.

14
gigabajta podataka pošalje svaki 919 tijekom 24-satne utrke prema boksu.



15
minuta prije prvog starta utrke 919-ice u Silverstoneu 2014. g. voditelj tima Andreas Seidl pretočio je svoju napetost u sljedeću izjavu: „Jedan mali korak za čovječanstvo, ali veliki za Porsche: Imamo dva LMP1 vozila na početnoj postavi.“

19,9
kilograma teži jedan naplatak s gumom nanjemu. Mehaničar Rainer Mühlhäuser bez problema demontira i postavlja točak samo s jednom rukom. Otkada je to pokazao na otvaranju utrke u Silverstoneu, mnogi pokušavaju oponašati taj impresivan potez.



20
20 sati imala je utrka 2014. g. za sobom, kada je startni broj 20 prešao u vodstvo. 20 minuta nakon početka svog posljednjeg stinta Mark Webber se upravo tim vozilom pod brojem 20 vratio čisto električnim pogonom natrag u boks: kvar na pogonu. 20 minuta kasnije sestrinski automobil pod brojem 14 doživio je kvar na prijenosniku.

20:32
pokazao je sat u mrkloj noći dana 9. prosinca 2013., kada je Mark Webber po prvi puta sjeo za LMP1 automobil i vozio se po njemu nepoznatoj stazi. Test vožnja u Portimãou bila je prekretnica: Kod 919 Hybrida V4 motor izazivao je snažne vibracije i tek u prosincu uspjeli su otkloniti taj problem.



25
Bio je 10. listopada 2014., dan za trening u Fujiju, kada je tim čestitao Brendonu Hartleyju njegov 25. rođendan - i to s poklonima. No, nažalost, mjesec dana prerano.

30
zaustavljanja za nadolijevanje goriva i deset zaustavljanja za izmjenu guma i vozača predviđeno je za svaki Porsche 919 Hybrid u Le Mansu.



54
kruga za redom su za volanom kasnije pobjedničkog automobila bili i Romain Dumas i Neel Jani u noći u Le Mansu 2016. g. Zbog Safety car faze Dumas je imao najduže vrijeme vožnje u komadu od svih Porscheovih LMP vozača. Trajalo je od 00:13 sati do 03:38 sati. To odgovara otprilike trajanju dvaju Grand Prixa Formule 1.

60/40
Za oko 60 posto natrag dobivene energije u 919 Hybridu zaslužne su kočnice prednje osovine, za oko 40 posto to je povrat energije kroz ispušne plinove.



65
osoba Porscheovog LMP tima čine operativnu ekipu kod šestosatne utrke. Kod 24 sata u Le Mansu ta brojka penje se na 90.

90
stupnjeva iznosi kut između dva reda cilindara V4 motora s unutarnjim izgaranjem u 919 Hybridu. Ali u svom načinu funkcioniranja konstruiran je kao strmo postavljen bokser motor.



100 %
Kod finala 2015. g. u Bahrainu slomile su se na automobilu kojim su upravljali Timo Bernhard/Brendon Hartley/Mark Webber obje valjkaste poluge prigušne zaklopke. Da su vozači unatoč tome stigli na cilj i postali svjetski prvaci treba zahvaliti ideji dosjetljivih mehaničara i inženjerima s brzim reakcijama: Mehaničari su uglavili valjke na puni gas s dva zaglavljena kliješta učvršćena kabelskim vezicama, dok su inženjeri programirali u stvarnom vremenu kako bi automobil ostao u pokretu.

239
30. studenog 2014. g. na finalu u São Paulu Mark Webber je u 239. krugu doživio najveću nesreću u cjelokupnoj karijeri.



248
Nakon 248 krugova Neel Jani je u sestrinskom autu u São Paulu odnio prvu pobjedu za Porsche 919 Hybrid.

395
krugova prešli su Earl Bamber/Nico Hülkenberg/Nick Tandy na putu za pobjedu u Le Mansu 2015. g. Ova trojica LMP rookieja dogovorili su se međusobno da svatko vozi onim tempom kojim se dobro osjeća i neka se izbjegavaju sudari. Na taj način mjesto na pobjedničkom postolju bi trebalo biti izvedivo. Bila je to prva ukupna pobjeda Porschea od 1998. g.



397
krugova je najveća udaljenost koja je ikada prijeđena tijekom 24 sata u Le Mansu. Pobjednici su prošli školu Porschea (Timo Bernhard/Romain Dumas/Mike Rockenfeller), ali su 2010. g. vozili Audi. Prešli su 5.410,713 km.

> 400
KS iznosi snaga iz oba različita sustava povrata energije (kočnica prednje osovine i ispušni trakt). Pritiskom gumba električni motor pokreće prednju osovinu i pretvara 919-icu privremeno u vozilo s pogonom na sva četiri kotača.



< 500
KS snažan je turbo benzinac Porsche 919 Hybrida; on pogoni stražnju osovinu.

919
919 Hybrid jedini je LMP1 koji ne regenerira energiju samo prilikom kočenja, već i prilikom ubrzanja zahvaljujući sustavu povrata energijom ispušnih plinova.



1900.
godine Ferdinand Porsche je izgradio prvo vozilo sa serijskim hibridnim pogonom. Naziv mu je bio Semper Vivus što u prijevodu znači „uvijek živ“. Dva električna motora glavčina i akumulator opskrbljivali su dva priključena motora s unutarnjim izgaranjem putem dinama konstantno električnom energijom (po 20 ampera pri 90 volta). 1901. g. Porsche je sa svojim poboljšanim prototipom Lohner Porschea postigao daleko najbolje vrijeme svih električnih automobila na brdskoj utrci Semmering. Kasnije se iz toga razvila mala serija električnih kompaktnih vozila s dva sjedala.

2013
I dva sata kasnije još bi mogao osjećati miris kada je netko od drugih vozača imao problema s vjetrovima, rekao je Neel Jani 2013. g. o kvaliteti prozračivanja kabine jednog od prvih testnih vozila.



22.984
prijenosa (prema višem i nižem stupnju) savladao je prijenosnik pobjedonosnog Porsche 919 Hybrida tijekom 24 sata u Le Mansu 2016. g.

62.000
kilovatsati električne snage rekuperirali su Porsche 919 Hybridi na sveukupno 321.000 kilometara (test vožnje i utrke vikendima od 2013. g.) iz oba sustava povrata energije (energija kočnica s prednje osovine i energija ispušnih plinova). Da je 919 bio elektrana, mogao je u međuvremenu čitavu jednu godinu opskrbiti manje naselje s 15 kuća (kućanstva s četiri osobe) električnom energijom.

120.000
okretaja i više po minuti stvara turbina koja se nalazi u ispušnom traktu i time pokreće generator. Za povrat energije kod niskih broja okretaja motora turbina raspolaže varijabilnom geometrijom. S druge strane, turbo punjač radi bez VTG-a.



128.000
kilometara odvrtjeli su različiti modeli Porsche 919 Hybrida od 2014. g. do kraja svibnja 2017. g. na utrkama vikendima (uključujući trening i kvalifikacije).

193.000
kilometara skupilo se dodatno na testnim vožnjama od 2013. g.



243.000
kilometara funkcionirao je sustav vodene pumpe 919 Hybrida bez problema, sve dok u 23:13 sati u noći u Le Mansu 2016. g. nije neočekivano zakazao. U 01:56 sati Bernhard/Hartley/Webber vratili su se s 39 krugova zaostatka natrag u utrku.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: dosadni ljudi elektrotautomobil gumeuslovenija lokacija kranikopaliwa amortizeri sport mercedes clk rangeprover gas sajla poloablumotion autoshostesewuihrvatskoj giulietta dakar toyota peugeottorigin test gume seat test toyoty bmw susret cijenezimskihguma usporedni.testuzadnjiepogon-i sexi cure pritisak guma ford focus godina kia spectrs mustangagt bailey button triplet-chocolat mini diesel novileon fiat multipka bipower pritisak u gumama honda civic nissan gt iznutra opel corsa c djelovi opel astra testspolo vw sharan prodaja lada vfts fordacmax naj-auto koliko litara ulja ide u motor nissan almera djelovi honda strim spark novi koliko ulja ide u motor ibiza renaultalagunaggt polongtietestlday nissan gt -r suzuki igra clio cup audicoupe pritisak u gumama fiat marea