Autokreso
Autokreso
2016-11-23 13:03:31 , Autor: Marijan Malčević
Bookmark and Share

Lista prijava za sedmo izdanje rallyja koji se održava na makadamskoj stazi pored Save nedaleko Svete Nedelje i Samobora nudi nam impresivnu ponudu automobila, a na Savršćak po prvi puta dolazi i jedan aktualni WRC stroj




Najveći hrvatski rally događaj, a radi se naravno o Rally Showu Santa Domenica, u svojem sedmom izdanju opet pomiče standarde hrvatskog rallyja za jedan korak dalje. Navikli smo proteklih godina da je Santa Domenica jedini domaći rally s više od stotinjak sudionika, s raznolikošću automobila od oldtimera do 'babaroga' sastavljenih primjerice za WRC ili Dakar Rally, a za ovogodišnje izdanje najavljeno je da će se na Savršćaku po prvi puta pojaviti WRC automobil iz aktualne ponude Svjetskog prvenstva – Ford Fiesta RS WRC. Radi se o automobilu napravljenom u radionici slavnog britanskog M-Sporta, koji je godinama bio Fordova tvornička ekipa, a posljednjih godina, otkad se Ford povukao, M-Sport 'gura' svoj WRC program i opskrbljuje svojim automobilima različitih specifikacija brojne znane i neznane junake relijaških staza.

 

Jedan od takvih neznanih junaka, barem za većinu naših relijaških fanova, je Austrijanac Gerald Rigler. U Fiestu RS WRC sjeo je tek nedavno, na Herbst Rallyju u listopadu, i pobijedio. Hoće li biti dovoljno brz i spretan da pobijedi na makadamu uz Savu, zapravo je nebitno, jer najbitniji je užitak koji će gledatelji imati gledajući i slušajući prvi suvremeni WRC auto na hrvatskom terenu.
Iako većina natjecateljskih posada dolazi u Svetu Nedelju dolazi zbog gušta vožnje na makadamu, jer primjerice u hrvatskom nacionalnom rally prvenstvu tako nešto ne postoji, sumnjamo da baš svi dolaze s motom 'Važno je sudjelovati'. Nekima je ipak važno i pobijediti te tako opravdati reputaciju ili sponzorski novac.



Među onima koji će definitivno ganjati pobjedu je trostruki pobjednik Austrijanac Beppo Harrach, koji opet dolazi s Fordom Fiestom R5. Od automobila R5 specifikacije, dakle onih koji su odmah do WRC strojeva, bit će tu još dvije Fieste R5, s aktualnom slovenskim viceprvakom Rokom Turkom i Mađarom Antalom Kovacsem kao vozačima. Još jedan Mađar, Peter Ranga, 'dofurat' će po prvi put Škodu Fabiju R5.



Nekadašnji Production WRC prvak, Andreas Aigner, doći se s autom još neviđenim na relijaškim stazama - BMW-om 650i s V8 motorom očaravajućeg zvuka. Još jedan V8 će privući pažnju publike, a nalazi se u Volkswagenu Amaroku, pripremljenom za rally-raid utrke, a vozit će ga bivši slovenski prvak Tomaž Kaučić.



Činjenica da se na vrhu liste prijava nalaze vrhunski vozači iz srednje Europe pokazuje da je Santa Domenica napredovala od prve amaterske priredbe u 2010. godini do jednog od najjačih događaja u Europskom relijaškom kalendaru. Okosnicu ipak čine vozači iz domaćeg prvenstva i domaćih garaža, oni koje inače možemo pratiti na rally utrkama širom lijepe naše i oni koji samo jednom godišnje, specijalno za Santa Domenicu, navlače odijela, rukavice i kacige.



Prvi među njima je naravno najbolji hrvatski relijaš Juraj Šebalj, koji inače ima problema sa spremanjem svih pehara i trofeja jer je ove godine postao prvak Hrvatske po 11.put. Na Santa Domenici je slavio jednom, 'davne' 2010. godine, i sigurno bi volio ponovo osjetiti slast pobjede, iako stalno naglašava da mu je guštiranje na prvom mjestu. Realno, njegov Mitsubishi Lancer Evo IX po performansama zaostaje za R5 strojevima, ali za Santa Domenicu će Juraj pustiti van malo više konja, a u kombinaciji s iskustvom i nepredvidljivošču koju donosi makadamski rally, ni pobjeda nije nemoguća.



Ostali hrvatski predstavnici iz top-klase su 'naši' Mađari Kriztian Hideg, Janosz Szilagyi i Szabolcs Varkonyi, svi odreda u Lancerima IX. Lanceri su najpopularniji auti u No Limit klasi, s rasponom od 'trojke' do zadnjeg Evo X modela. Istaknuti moramo i dva legendarna relijaška auta s dvije domaće relijaške legendeza volanom, koji neće u boj za pobjedu ali sigurno će gledateljima priuštiti pojačanu dozu užitka. Riječ je o Nenadu Lončariću Loncu u Subaru Imprezi STi i Borisu Berakoviću Bocu u Toyoti Celici GT-4.



Prednjepogonaški auti podijeljeni su u dvije klase – Pro Sport i Sprint, a možda i najatraktivnija klasa je RWD. Mislimo da vam prijevod ne treba. Među autima sa stražnjim pogonom je već spomenuti Aignerov BMW, ali glavna bitka vodit će se među nebrojenim Ladama, većinom s mađarskim posadama. Nepoderivi ruski auti odavno su postali prava atrakcija Santa Domenice pa je organizator smislio i posebni kup samo za njih. Nagrade će se dijeliti i posadama koje imaju žene kao suvozačice, a posebnim nagradama za juniore (između 16 i 21 godina) potiče se sudjelovanje mladih vozača u rallyju. O raznolikosti i impresivnosti liste prijava mogli bi još dosta pisati, ali najbolje je da je sami provjerite na službenim stranicama.



Rally Show Santa Domenica počinje u petak 25. studenog, otvaranjem servisnog parkirališta na Savršćaku, sa slobodnim ulazom za sve posjetitelje željne razgledavanja. U petak navečer u šatoru na stazi je Rally Party, a u subotu u 18 sati slijedi Ceremonijalni start, na Trgu Ante Starčevića u središtu Svete Nedelje. Zelena zastava za start rallyja diže se u nedjelju u 8.05 sati. Predviđeno je pet prolazaka po stazi dugoj oko 6 kilometara. Točnije, u jednom smjeru je 6,03 km, u drugom smjeru 6,48 km.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: focusic-max pritisak u gumama suzuki vitar dent kojeuljeideumotorsuzuki autosmotorwiwsportnkatalog vw polo suv atlaspcubewearringsntiffanyrea the north face nuptse goose do mitsubishiwasxltest djecjetautoosjedaliceatest koliko ulja ide u motor golf fordogalaxy meganeldti fordogalaxy opelnomega alfa romeo giulietta poklopac za citroen pikaso auto best cijenaodijelovalpunta nedra senzor pritisak u gumama insig ice gt audi tel. broj japanski auti nikola astra h gtc tlak u gumama goran puhovski gumesyeti mazdampv kvar u motoru mercedes glc coupe a-mercedes porsche inter auto mladi faraon kvalitetabenzina amortizeri za punto novi leon koliko ulja ide u motor golf test dizela avensis zafira cosmo rabljenog hrvatsko citroen saxo fiatdoblo koliko ulja ide u motor golf koliko ulja ide u motor golf i opelsampera dakarttoyotauhi-lux pritisak u gumama honda cr v dijelovi za haubu