Autokreso
Autokreso
2010-09-20 , Autor: Marko Tomac , Slike: GEC
Bookmark and Share


 

Morao je biti veći, bolji i moderniji, ali i lakši, štedljiviji i ekonomičniji. To je inženjerima glavobolja jer im na leđima, povrh svega, sjede još i ekonomisti koji ograničavaju razvojni budžet. Ali, novi Volkswagen Touareg je gotov i koga sad briga za to? Od starog modela je duži, veći i širi, ali je i lakši, jači i ekonomičniji. Zadatak obavljen - nakon osam godina kraljevstva starog modela stvoren je novi mladi faraon.

 


Zlatnosmeđa boja pristaje mu odlično. Ukazuje na luksuz i skupoću, a sretni smo i zbog novih uglatih svjetala koja mu puno bolje stoje. S njima je postao puno upečatljiviji, pa možemo reći da je zvučno ime dobilo i odgovarajuću vizuru.

Usporede li se početne izvedbe, novi je Volkswagen Touareg od starog lakši deset posto ili punih 220 kilograma. To je jako puno, a poboljšana je i aerodinamika, čiji je indeks popravljen sa 0,38 na 0,35, što je za čeonu projekciju od gotovo tri četvorna metra odličan rezultat. Volkswagen Touareg je zaista golem i upravo se zato sva poboljšanja vrlo precizno osjete na njegovu upravljaču.


 

Pogled u kabini najprije pada na zanimljiva sjedala rekordno duboke sjedeće površine. Prekrivena su kožom, oblikom podsjećaju na sportska, a komfor u njima ravan je onom u fotelji. I podešavanje je odlično, pa je jasno - u Volkswagen Touaregu će se svi dobro osjećati, bez obzira na visinu.


Kokpit je zapravo klasično koncipiran, kao uostalom i cijela karoserija, ali ga vrhunski materijali i oprema čine pravim hramom luksuza i moderne tehnologije. Ergonomija je uzorna i vozač će sve komande prepoznati intuitivno, čak i ako nikad nije sjedio u takvom automobilu. Ali, VW s tim detaljima nikad nije imao problema. Mjesta ima kao u priči, toliko da straga osoba od 190 cm može sjediti normalno čak i ako su prednja sjedala maksimalno pomaknuta unazad.

 


Vrata se zatvaraju kao u najluksuznijim limuzinama i tada postajete odsječeni od svih vanjskih zvukova. Zaglušujuću tišinu prekidaju samo netipičan, ali lijep zvuk turbodizelskog V8 ili posebne pažnje vrijedan Dynaudiov sustav sa 12 zvučnika ukupne snage 620 vata. Na njemu čak i vijesti zvuče bolje.


Ali, malokoja će pjesma zazvučati bolje od potmulog baritona s kojim V8 putuje u okretaje kroz osam oktava, koje diktira automatika s upravo osam brzina. Gdje su granice pogona na testiranom Volkswagen Touaregu, teško je i zamisliti. Pogon na sve kotače s Torsenovim diferencijalom, 4,2-litreni TDI (340 KS, 800 Nm) i aktivni zračni ovjes kao da su stvoreni za put oko svijeta.

 


Priča počinje pritiskom na gumb. Kazaljke glavnih instrumenata tada teatralno dodiruju svoje maksimalne vrijednosti i V8 se budi. Sviđa nam se što je ručica mjenjača, iako automatska, muški čvrsta, tako da je čak i tu prisutno zadovoljstvo korištenja. Povlačimo u položaj za vožnju D - vežite se, jer polijećemo. Ubrzanja su brutalna i više sliče skakanju kroz promet nego podizanju brzine. Tu je još i klasični VW-ov trik s raširenom skalom brzinomjera zbog koje let do stotke izgleda još kraći. Traje samo 5,8 sekundi!
Osmostupanjska automatika radi fantastično, ali se osjeća da pri promjenama nižih stupnjeva spojka ima posla s golemom količinom momenta. Zapravo, Volkswagen Touaregova upotrebljivost na vidjelo izlazi tek pri višim brzinama, da ne kažemo jako visokima, iznad 160 km/h. Tad se stupnjevi automatike harmoničnije nastavljaju, a vagoni okretnog momenta ubrzanja i dalje čine nestvarnima. Što reći, brzinu od 180 km/h kazaljka prelazi kao da vozite 100 km/h sporije, a situacija se ne mijenja sve do 250 km/h.
Na testu smo zabilježili najnižu potrošnju od 8,6 litara. Nešto brže otvorenom cestom uspjeli smo voziti sa 10 litara, sa 12,5 već se može i juriti, a gradske gužve ili prava jurnjava završavaju sa 14 do 15 litara. Sjajan rezultat s obzirom na performanse.

 


Zračni ovjes je na vožnju asfaltom spreman s tri različita moda (normal, comfort i sport), s kojima se mijenja i visina podvozja. Za otkrivanje razlika među njima dovoljni su vam jedan ležeći policajac i dva vezana zavoja. Na more ćete putovati u položaju normal, gradom po rupama skakati u modu comfort, a sport - iako odličan za jurnjavu - možda nećete ni paliti. Zaključili smo da je Volkswagen Touareg iznimno udoban, ali bi svejedno malo neutralnije mogao dočekati poprečno izbočenje.

 


Kopanje po sustavima koje skriva kokpit potiče glavobolju. Dođe vam da se pitate - je li čovjek bez toga uopće mogao živjeti? Ali, ovakav Volkswagen Touareg je ionako zamišljen za vozače koji će se saživjeti s njim i koristiti svaku njegovu mogućnost. Programirat će timer za paljenje klima-uređaja svako jutro 15 minuta prije nego uđu u kabinu, pri parkiranju će koristiti kamere koje pokrivaju prostor od 360 stupnjeva oko auta (čudesno!), slušat će biranu glazbu i imati punu kasetu CD-a u DVD-izmjenjivaču. Povremeno bi trebali vući i prikolicu jer samo jednim pritiskom na gumb ispod stražnjeg branika ispada kuka za vuču. Inače, Volkswagen Touareg je i tu postao superioran. Odsad je sposoban vući kočenu prikolicu do 3,5 tona, kao i najbolji u klasi, što znači da se odsad i Volkswagen Touareg može baviti konjičkim sportovima.

 


Volkswagen Touareg je vrhunski i tradicionalno koncipiran auto s pet zvjezdica. Za početni model s V8 TDI-jem potrebne su vam najmanje 623 tisuće kuna, a silna dodatna oprema testiranom je modelu cijenu podigla na čak 855 tisuća. Ali, ni konkurencija nije ništa jeftinija. Štoviše, Touareg se cijenom smjestio između svojih najotrovnijih rivala - točno na pola puta između BMW-a X5 40d i Mercedesa ML 450 CDI.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2010-10-20 16:08:18

Odličan SUV, jedino što puno košta ali vjerujem i vrijedi tih novaca


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: vw polo suv teretna vozila fiat dino brizgaljke opel vectra a srednja klasa smart cdi usporedni test golf vi nissan quashqai nova octavia povoljan polo dizel motor fiat idea fordspuma autososiguranje koliko ulja ide u motor megane fiat croma clio test rabljeih golf rabit mercedes cl amg atmosferski benzinac suzukiosfift fordfocus povijesno.vozilo renault clio rs hladnjak vode opel usporedni test audi bmw merced renault scenic test mazdadsky womens north face fleece jacke promjenausisnegrane nissan gt -r mercedesrvaneo puric renault clio toyota yaris renaultetwingo golf vii gume dimenzije vw polo berlingoxtr cijene servisa reno clio opel astra h sedan suzukiignissuv megan lll feerari astra cabrio citroenrberlingorfurgon peugeotdpartner koliko ulja u motor nissan qas logandpickiup ford focus combi nagradaswift marko tomsc peugeotdpartner