2010-08-24 , Autor: Marcus Peters, Slike: AMS
Bookmark and Share

Onaj tko nosi inicijale GTI mora nešto i ponuditi. U slučaju VW pola to uključuje 180 KS i serijski DSG-mjenjač


 Auto Volkswagen polo GTI (2010.)

Tri štampana slova GTI u Volkswagenovu svijetu imaju posebnu težinu. I obećanje s njima stiže. No, i obećanje se može lako pretvoriti u razočaranje, što smo zorno mogli vidjeti na primjeru prošle generacije pola GTI-ja. U usporedbi sa svojim velikim bratom (golf V GTI), izgledao je poput nedoraslog dječarca. Da samo izgledao! No, sada je vrijeme za novi pokušaj i nadamo se malo više strasti. Oznaka GTI je barem toliko zaslužila.

Prvi nam prijeđeni metri daju za pravo pomisliti da je tako. Modifikacije na ovjesu su očite, tvrđe opruge i amortizeri spuštaju karoseriju 15 mm bliže cesti, stabilizatori ograničavaju njeno naginjanje. Reakcije na vozačeve zapovijedi više nisu umorne kao prije, informacije s podloge dovoljno govore, a cijeli se auto doima puno lakšim nego što bi njegovih 1,2 tone dalo naslutiti. Ipak, Volkswagen se nije odlučio ponuditi adaptivni kao alternativu kruto podešenom ovjesu. Za neutralne vozne osobine dijelom je zaslužan i poznati elektronski diferencijal s ograničenim proklizavanjem (XDS), koji imitira rad mehaničkog diferencijala i smanjuje tendenciju prednjeg pogona podupravljanju. Uz to je i akumulator završio u prtljažniku, da bi se dodatno opteretila stražnja osovina i dobila što bolja raspodjela mase.

 Auto Volkswagen polo GTI (2010.)

Sličnosti s velikim bratom tu, međutim, ne staju, pa posebna membrana prenosi buku usisa u kabinu, da bi se barem akustički postigao dojam dvolitrenog motora. Istina je međutim 1,4-litreni četverocilindraš iz serije TSI s izravnim ubrizgavanjem. No, nema straha, pomoć je tu u vidu dvostrukog punjenja, Rootsovog kompresora i turba. U praksi to znači da četveroventilac već iz „podruma“ vuče snažno pa na 2000 okretaja ostvaruje maksimalnih 250 Nm. Sad ipak zatvaramo poglavlje sličnosti, jer mlađi brat nema snažan ugriz starijega. Iako, sedmostupanjski DSG-mjenjač čak i u poziciji D reagira promptno na komande pedale gasa i marljivo bira niže brzine. Sport program S to čini i pred zavojima.

Osnovna cijena od 22.500 eura uključuje i spomenuti DSG, pa je polo GTI oko 5000 eura jeftiniji od golfa GTI-ja. Prethodnik još stoji u cjenicima po 20.975 eura, ali nudi 30 KS manje. Njih i nismo viđali u većim količinama na cestama, a ako se makar i djelomično pronese riječ o novom modelu kao o puno strastvenijem, neće biti problem viđati ih sve češće i češće.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: velociterhyundai koliko ulja ide u swift lacetti cdx intervju test rabljenog ford mondeo test rabljenih mercedes cls golfgkult tiffany paloma picasso modern alfa romeo mi.to zimske gume honda accord subarutjustyfmaratonttest roomster skodaajaris meganhatchback traim test mercedes glk usporedni.testsgolfattdiairtsi teretni katra farovi golf v plus nissanx-trail koliko ide ulja u motor fiat b sandero novi insignia concept novilclio return specijal marko tuning hrvatski kraljevi prera walter rohrl ascona kolikoulja u motor fiat punt renault twingo gordini panda testghjundaioelantra citroensaxo renaulttwingogordini bemve ford focus - pneumatici pritis rabljeni djeloviza megan gkappa setovi koecenje monogramtcanvastpapillonnacces zimska guma dunlop sp winter r aveo sedan kymco grand dink mercedes a hhoigenerator xenon cijene servisa toyota yaris mazuda sky activ diesel kranik