Autokreso
Autokreso
2011-03-04 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Znamo da vas je strah kupiti najslabiji VW Passat 1,6 TDI sa 105 KS i upravo smo ga zato uzeli na test. Da vidimo ima li uopće smisla i s čime su se to Britanci upisali u Guinnessovu knjigu rekorda


 

Pitanje! Koji biste Passat odabrali za prvo testiranje? Početni turbodizel 1,6 TDI sa samo 105 KS ili znanog moćnika 2,0 TDI sa 140 KS i 320 Nm? Naravno, jači i s bogatijom opremom - je l' da? To smo si i mislili! Postupili biste poput tipičnog hrvatskog kupca koji kupuje iznad svojih mogućnosti i potreba. Mi smo u prkos tomu izabrali najslabiji dizel u ponudi, da vidimo može li kralj klase carevati i s ograničenim budžetom te nakon rebalansa proračuna.


 

Treba se pokazati u najboljem svjetlu, a nigdje kožnih presvlaka, LED-svjetala, 18-colnih kotača i DSG-mjenjača. Situacija nije jednostavna. Tu su osnovna oprema trendline i čelične felge od 16 cola, pa u test krećemo s obrvama podignutima visoko gore i tražeći što će to postaviti nove standarde u srednjoj klasi.

 


 

Ulazimo uz ugodni zvuk - „klop“ - vrata se i dalje zatvaraju kao na skupim „frižiderima“, profil volana je fantastičan, a njegova letva kao da se okreće kroz savršenu rupu u izbušenu mramoru. To je ona čvrstoća koju inače cijenimo u Audijevim modelima. Paket Trendline ne donosi skupu opremu, ali je pravi doživljaj kvalitete svejedno tu. Zbog vrhunske završne obrade. Teško je pomiriti dojmove. Bolje se osjećamo dok vozimo i samo gledamo na cestu nego dok pogledom skeniramo interijer. Nije loše, ali... Kažu da je to novi Passat, ali nama sve izgleda poznato. I onda nam je sinulo - pa to je interijer iz Passata CC. Ništa loše u tomu nema, samo nam je zbog druženja s CC-om izostao onaj osjećaj otkrivanja novoga. Kupcu valjda neće.

 


Naravno, sve radi fantastično i sve je na svome mjestu, a dok čekamo na semaforu i testiramo kako radi sustav start-stop, najviše nas uveseljava pogled na najveću novost u kabini. Analogni sat nasred konzole, krunski dokaz kako su neke beskorisne, ali šarmantne stvari najdragocjenije u autima. Pa ni skupi ručni satovi nisu digitalni. Uglavnom, dosad takvih detalja Passat nije imao jer je sve polagao na dosljednost i usmjerenost usluge.

 


Prije vožnje mjerimo detalje i opet se ponavlja stara priča. Inženjeri su Passat stvarali tako da su najprije sve mjerljive stvari napravili najboljima, ili u rangu s najboljima. Tako, dok je prosječna visina kabine u srednjoj klasi na prednjim sjedalima 990 mm (940 na stražnjima), Volkswagen Passat sprijeda nudi 1015, a straga 950 mm. Isto je sa širinom kabine, s dužinom sjedećih površina, pa i prtljažnikom od 565 litara. I, naravno, to u zbroju uvijek donosi pobjedu... Ali, za pet zvjezdica na prvom testu potrebno je i nešto više. Nešto što piše samo između redova i zbog čega je gušt voziti taj auto.

 


U prvi start krećemo nježno. Kao da želimo odgoditi spoznaju da je riječ o preslabom motoru za 1499 kg tešku karoseriju. Ali, priča se odvija u potpuno drukčijem smjeru. Naime, ovo je Passat 1,6 TDI BlueMotion. Isti onakav s kakvim je ekipa britanskog Sunday Timesa ušla u Guinnessovu knjigu rekorda odvezavši 2457 km sa samo jednim spremnikom i uz prosječnu brzinu od 72 km/h. To je značilo prosječnu potrošnju od samo 3,14 l/100 km.

 


Takvo što izaziva poštovanje, pa u svjetlu toga nastavljamo voziti i s nervozom gledamo u putno računalo. Na pola dionice Zagreb-Sisak potrošnja se stabilizira na 3,6 litara (vidi sliku), pa zaključujemo - ma kome treba snažni dvolitreni TDI! Što je najbolje, snage ovom modelu uopće ne nedostaje. Istina, ponekad se na uzbrdicama javlja osjećaj kao da vozite na probušenim gumama, ali spuštanje u brzinu niže lako rješava i taj problem.

 

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2011-03-09 19:15:49

Gle, bamburat, to o čem ti pričaš je spika za maraton test ili test rabljenog, a ovo je test novoga... ne kužim

2011-02-21 18:18:10

Tako ste pisali i za 2.0 TDI PD. Koliko ljudi je prevareno???? Strava od motora i elktronike(brizgaljke redovno odlaze-svaka 7000kn. klima-senzori-procesor 8000kn).

2011-02-19 13:54:01

Iako se početna cijena ne čini pretjeranom i u vašem primjeru se vidi da je to samo "na papiru". Jer, osnovnom primjerku uvijek fale baš one stvari koje su cijenu ovog auta podigle na 190 tkn. A to više nije malo. Passat drži cijenu, kao i svaki VW ali to može biti razlog za kupovinu samo ljudima koji nemaju pojma o autima. Vozio sam tri generacije Passata i nikada ih nisam smatrao nečim posebnim. Danas više uživam u konkurentskom i na tržištu podcjenjenom modelu. Ipak, fascinira me niska potrošnja ovog Passata.


Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: fiatsdoblo gne renault test dizelskih goriva koliko ulja ide u motor mazda veliki test guma motrio gradovi event man leskovac slike subaru legacy prednja obloga problemi motorno ulje... s cross ulje pametni test rabljenih passata distribucija ams u srbiji golftgt lupo s type benz vozilo sa najmanje kvarova kamioni skoda veti nissanogt.iznutra mitsubishijlanser daewo matiz koliko ulja ide u motor audi b gradska mala auta the north face womens,north fa najjeftiniji cijena dacia sandero peu fulda sportcontrol rabljeni megane ta bbtg fr peugeot tepee komadi sport-ute bandwagon chevrolet.kalos drugi broj magazina testsgradskihoautasnaisnije raspored dacia logan mcv peugeoteco test dizelskih goriva dakar toyota hi-lux superblcombi maglenke za opel astru turbina audi koliko ulja u motor nissan suzukistest