Autokreso
Autokreso
2011-03-04 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Znamo da vas je strah kupiti najslabiji VW Passat 1,6 TDI sa 105 KS i upravo smo ga zato uzeli na test. Da vidimo ima li uopće smisla i s čime su se to Britanci upisali u Guinnessovu knjigu rekorda


 

Pitanje! Koji biste Passat odabrali za prvo testiranje? Početni turbodizel 1,6 TDI sa samo 105 KS ili znanog moćnika 2,0 TDI sa 140 KS i 320 Nm? Naravno, jači i s bogatijom opremom - je l' da? To smo si i mislili! Postupili biste poput tipičnog hrvatskog kupca koji kupuje iznad svojih mogućnosti i potreba. Mi smo u prkos tomu izabrali najslabiji dizel u ponudi, da vidimo može li kralj klase carevati i s ograničenim budžetom te nakon rebalansa proračuna.


 

Treba se pokazati u najboljem svjetlu, a nigdje kožnih presvlaka, LED-svjetala, 18-colnih kotača i DSG-mjenjača. Situacija nije jednostavna. Tu su osnovna oprema trendline i čelične felge od 16 cola, pa u test krećemo s obrvama podignutima visoko gore i tražeći što će to postaviti nove standarde u srednjoj klasi.

 


 

Ulazimo uz ugodni zvuk - „klop“ - vrata se i dalje zatvaraju kao na skupim „frižiderima“, profil volana je fantastičan, a njegova letva kao da se okreće kroz savršenu rupu u izbušenu mramoru. To je ona čvrstoća koju inače cijenimo u Audijevim modelima. Paket Trendline ne donosi skupu opremu, ali je pravi doživljaj kvalitete svejedno tu. Zbog vrhunske završne obrade. Teško je pomiriti dojmove. Bolje se osjećamo dok vozimo i samo gledamo na cestu nego dok pogledom skeniramo interijer. Nije loše, ali... Kažu da je to novi Passat, ali nama sve izgleda poznato. I onda nam je sinulo - pa to je interijer iz Passata CC. Ništa loše u tomu nema, samo nam je zbog druženja s CC-om izostao onaj osjećaj otkrivanja novoga. Kupcu valjda neće.

 


Naravno, sve radi fantastično i sve je na svome mjestu, a dok čekamo na semaforu i testiramo kako radi sustav start-stop, najviše nas uveseljava pogled na najveću novost u kabini. Analogni sat nasred konzole, krunski dokaz kako su neke beskorisne, ali šarmantne stvari najdragocjenije u autima. Pa ni skupi ručni satovi nisu digitalni. Uglavnom, dosad takvih detalja Passat nije imao jer je sve polagao na dosljednost i usmjerenost usluge.

 


Prije vožnje mjerimo detalje i opet se ponavlja stara priča. Inženjeri su Passat stvarali tako da su najprije sve mjerljive stvari napravili najboljima, ili u rangu s najboljima. Tako, dok je prosječna visina kabine u srednjoj klasi na prednjim sjedalima 990 mm (940 na stražnjima), Volkswagen Passat sprijeda nudi 1015, a straga 950 mm. Isto je sa širinom kabine, s dužinom sjedećih površina, pa i prtljažnikom od 565 litara. I, naravno, to u zbroju uvijek donosi pobjedu... Ali, za pet zvjezdica na prvom testu potrebno je i nešto više. Nešto što piše samo između redova i zbog čega je gušt voziti taj auto.

 


U prvi start krećemo nježno. Kao da želimo odgoditi spoznaju da je riječ o preslabom motoru za 1499 kg tešku karoseriju. Ali, priča se odvija u potpuno drukčijem smjeru. Naime, ovo je Passat 1,6 TDI BlueMotion. Isti onakav s kakvim je ekipa britanskog Sunday Timesa ušla u Guinnessovu knjigu rekorda odvezavši 2457 km sa samo jednim spremnikom i uz prosječnu brzinu od 72 km/h. To je značilo prosječnu potrošnju od samo 3,14 l/100 km.

 


Takvo što izaziva poštovanje, pa u svjetlu toga nastavljamo voziti i s nervozom gledamo u putno računalo. Na pola dionice Zagreb-Sisak potrošnja se stabilizira na 3,6 litara (vidi sliku), pa zaključujemo - ma kome treba snažni dvolitreni TDI! Što je najbolje, snage ovom modelu uopće ne nedostaje. Istina, ponekad se na uzbrdicama javlja osjećaj kao da vozite na probušenim gumama, ali spuštanje u brzinu niže lako rješava i taj problem.

 

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2011-03-09 19:15:49

Gle, bamburat, to o čem ti pričaš je spika za maraton test ili test rabljenog, a ovo je test novoga... ne kužim

2011-02-21 18:18:10

Tako ste pisali i za 2.0 TDI PD. Koliko ljudi je prevareno???? Strava od motora i elktronike(brizgaljke redovno odlaze-svaka 7000kn. klima-senzori-procesor 8000kn).

2011-02-19 13:54:01

Iako se početna cijena ne čini pretjeranom i u vašem primjeru se vidi da je to samo "na papiru". Jer, osnovnom primjerku uvijek fale baš one stvari koje su cijenu ovog auta podigle na 190 tkn. A to više nije malo. Passat drži cijenu, kao i svaki VW ali to može biti razlog za kupovinu samo ljudima koji nemaju pojma o autima. Vozio sam tri generacije Passata i nikada ih nisam smatrao nečim posebnim. Danas više uživam u konkurentskom i na tržištu podcjenjenom modelu. Ipak, fascinira me niska potrošnja ovog Passata.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: quaskai rabljeni cijene servisa citroen opel zafira tourer dacija logan produzena poprvakturbine mini cooper rabljeni zavjesice za snijeg seat ibiza-fiat grande punto seatsleon.r biograd kranikopaliwa golftvsnpolo orlando sfds jeepsenzor testovi lancia musa test verso stranke tablice leb sebastzian novocaddy logan roomster krila usporedni.testezadnjiupogonki veliki test ljetnih guma logan roomster prednji zadnji honda fr-v b-max kia rio koliko ulja ide u motor golf limarija skoda octavia polovnitautomobili subaru legacy mitsubishitgalant leb sebastzian passatmhighlineotdi panda honda accord types staratfabia prednja obloga krovne lajsne za colt-a prvi test alfa romeo sustavonadzoraatlakaauigumama koliko ulja ide u motor toyota proveli mazdactuning quaskai rabljeni renault clio ford c max grand hladnjak vode opel