Autokreso
Autokreso
2015-04-20 , Autor: Gert Hack
Bookmark and Share

Opel i Daimler-Benz se natječu u brzinskim rekordima kako bi usmjerili pažnju na kvalitete njihovih dizelskih motora. VW tvornica u svom premijernom nastupu osobnog automobila s dizelskim motorom obara rekorde posve druge vrste



 
Na gigantskom pokušaju s ukupno 300 automobila, izmjerene vrijednosti potrošnje bile su toliko niske (grad 4,7 l/100 km; otvorena cesta 5,8 l/100 km; autocesta 6,4 l/100 km) da zaključak nije mogao biti drugačiji nego - Golf dizel je najštedljiviji automobil na svijetu. Koliko je štedljiva posljednja kreacija koja stiže iz Volkswagenove tvornice te koje prednosti ili nedostatke nosi sa sobom, istražio je testni tim auto motor i sporta na opsežnoj provjeri. Po pitanju karoserije i podvozja Golf dizel u potpunosti odgovara serijskoj braći s otto-motorima. Zapravo nema posebnog razloga zašto kompaktno i praktično tijelo Golfa ne bi odgovaralo modifikacijama koje zahtijeva motor sa samozapaljenjem.



Želite li doznati više o prvoj genereaciji Golfa, ali i svima ostalima,
potražite
posebno izdanje auto motor i sporta koje je prvi puta
 potpuno posvećeno samo jednom automobilu - VW Golfu.
N
a 124 stranice okupilo se svih sedam generacija ovog modela i
na zanimljiv način ispričalo priču o uspjehu koja traje puna četiri desetljeća.


Na kraju, tek veliko slovo 'D' na kraju oznake modela otkriva pravi identitet motora. Po pitanju opreme svi su modeli Golfa iz 1977. podvrgnuti blagoj reviziji. Tvornički su odsad dostupne tri varijante opreme (osnovna, L i GL-oprema), koje prema potrebama i željama mogu biti proširene različitim paketima dodatne opreme (vidi popis opreme). Testni je automobil stigao u GL-izvedbi koja je zahtijevala gotovo 1500 njemačkih maraka nadoplate u odnosu na osnovni model, ali usprkos tome nije potpuno zadovoljavala. Neke stvari koje bismo voljeli imati, poput ojačivača kočionog sustava, glavnih halogenskih svjetala ili laminiranog vjetrobranskog stakla, morale bi se ekstra nadoplatiti.



Zato je paleta dostupnih boja sveobuhvatna i atraktivna (ukupno je na izboru 13 boja), a presvlake su decentnije i ugodne. Pozitivno je i što je promijenjen način korištenja grijanja i ventilacije te se odsad odvaja doziranje snage za gornje i donje područje. Relativno tihi rad upuhivanja zraka kroz tri stupnja jačine u slučaju potrebe nadomješta nedovoljno snažno strujanje koje se stvara tijekom vožnje. Slično vrijedi i kod opsluživanja gdje se Golf dizel u manjem dijelu razlikuje od modela pokretanih benzinskim motorima.



Pored upravljača nalazimo ručicu na izvlačenje koja olakšava pokretanje motora prilikom hladnog starta te pritom reducira količinu dima koji ide kroz ispuh. Ubrzivač hladnog starta kakav mu je službeni naziv moguće je nakon kraćeg roka (oko jedne minute) ponovno vratiti u početni položaj, budući da dizelski motor Golfa kao i svi motori sa samozapaljenjem ne trebaju obogaćivanje za vrijeme hladnog rada (čok). Tako za vrijeme procesa zagrijavanja ne dolazi do više potrošnje.

Želite li doznati više o prvoj genereaciji Golfa, ali i svima ostalima,
potražite posebno izdanje auto motor i sporta koje je prvi puta
 potpuno posvećeno samo jednom automobilu - VW Golfu.
Na 124 stranice okupilo se svih sedam generacija ovog modela i
na zanimljiv način ispričalo priču o uspjehu koja traje puna četiri desetljeća.



No, prije nego što starter (anlaser) započne sa svojim radom na hladnom, motor mora izvršiti određeno predgrijavanje koje, ovisno o temperaturi, traje između deset sekundi i jedne minute. Ključ za startanje se zato zakreće u poseban položaj sve dok kontrolna lampica na zaslonu ne pokaže da je postignuta zadovoljavajuća temperatura predgrijavanja. Nakon kratkog upoznavanja s Golf dizelom, ova vam startna radnja postaje navika, a kretanje spontano. Do otprilike minus 15 stupnjeva može se startati na ovakav način uz pomoć multigradnog ulja (SAE 15W 50) i ispravnog dizelskog goriva. Kod još nižih temperatura, Volkswagen preporučuje rjeđe motorno ulje (SAE 10W ili SAE 5W 20), odnosno miješanje dizelskog goriva s petrolejem ili benzinom.



Ovakve su mjere opreza kod sigurnog hladnog starta obaveza samo kod ekstremno niskih temperatura zraka te nisu tipično obilježje Golfa dizela. Problem je, naravno, što se kod dizelskog goriva na niskim temperaturama kristalizira parafin, a takvo problematično startanje općenito vrijedi za sve dizel motore.
1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u nissan note washingtonlcapitalsgjerseys,wa roomster vs logan m s coachhandbag-whitewithbur test mini moris cooper bmw vs mercedes mercedes a- klasa honda fr-v mercedes a- klasa hondataccordiaerodeck brizgaljke opel vectra a ugg classic cardy s opva sezona north face gore tex pro jacket raylly kia sportage na priznatom hr t book head-up display opel-zafiraudijelovi-dijelovi qashqai servis i kvarovi ford fosion gume-testovi insignia opc kombi vozila mercedes sprinter opel astra sport testnautovguam pocetna usporedni.testfaudifbmwtmerced gume dimenzije vw polo gume za quad test suzuki swift australia ugg classic cardy bo nissanrqaskai honda fr-v aktualni brojams paris motor show the north face pants : zen car sexi car vash grobnik golf variant renault trafic suzuki vitara s audissv koliko ulja ide u motor golf srednjaiklasa radno mjesto meganeers blatobranjzainisanmqashai brizgaljke opel vectra a koliko ulja u motor fiat scudo