Autokreso
Autokreso
2010-02-15 , Autor: Neven Novak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Karavani nisu posebno učestala pojava na našim cestama, a među njima je najviše modela koji pripadaju kategoriji službenih automobila. Testni avensis savršeno odgovara tom opisu




Posljednjih je godina Toyota avensisom i kod nas osvojila zamjetan dio tržišnog kolača u srednjoj klasi. Avensis je tako postao traženi izbor i kod flotne kupnje službenih automobila, ali i kod privatnih kupaca čijim životnim navikama odgovara Toyotina vizualna nenametljivost te imidž suzdržanog prestiža i kvalitete. Stoga filozofiju Toyotinih vozila možda ponajbolje ocrtava katalog ponude boja karoserije, koji je vrlo šarolik, ali samo ako tražite neku od bezbroj nijansi sive.

Međutim, s novom generacijom avensisa Toyota se odlučila na mrvicu smjeliji iskorak u dizajnu, ali još u izuzetno strogim granicama. Što se našeg testnog automobila tiče, on je po pitanju motorizacije, mjenjača i opreme bio sa samog vrha ponude. Uz to, riječ je o karavanu, kategoriji koja kod nas ipak nije ni približno popularna kao u većini zemalja zapadne Europe, poglavito Italije, pa čak i Njemačke.



Opremljen je najjačim benzinskim motorom obujma dvije litre koji uz varijabilni razvod ventila razvija 152 KS, što se na prednji par pogonskih kotača prenosi preko bezstupanjskog automatskog mjenjača (multidrive S) koji se mora posebno doplatiti. Također, top-ponuda je i paket opreme executive u kojem je manje-više sve što biste mogli poželjeti, uključujući i grijana kožna sjedala, električno pokretana, s memorijom pozicija, satelitska navigacija, 18-inčni naplaci te vrlo praktičan sustav za učvršćivanje manjih komada prtljage u prtljažnom prostoru.

Dakle, na papiru je sve savršeno. No, nešto manje savršena je izvedba, i to ponajprije suradnja motora i automatskog mjenjača, koja je ispod očekivanja. Naime, iako ima program sport i ručno mijenjanje brzina pedalicama sa stražnje strane upravljača, konačni je rezultat - uz jedinu promjenu povećane buke motora - sve samo ne sportski. Jednostavno ga je bolje ostaviti u automatici jer je tada lagana vožnja vrlo uglađena. No, premda bi taj mjenjač trebao doprinijeti nižoj potrošnji, postižete je tek kada pazite da sva ubrzanja budu iznimno nježna. Također, ne možemo se oteti dojmu da bi se s ručnim mjenjačem iz tog motora (i performansi i štedljivosti) moglo znatno više izvući, no problem je što uz poslovni imidž najskuplje izvedbe naprosto ide automatika.



S druge strane, paket opreme i komfor putovanja te praktičnost prtljažnika na vrhunskoj su razini, kao i kvaliteta izrade, uz malu ogradu zbog donekle preoštrih udaraca ovjesa o kratke oštre neravnine ili prelaske preko ležećih policajaca oštrih rubova koje ipak više pripisujemo 18-inčnim naplacima nego ovjesu. No, za ljepotu su poneke žrtve uvijek nužne.




Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: kupiti edo galic najmanji audi koliko ulja ide u motor toyota mondeozadnjaosovinaudaracp test polovnog quashqai test rabljenog note renault twingo honda cr-v rangeproverwevoque wmiimotor volkswagen vento misanoncrvene opel astra g ljtnihaguma opel insignia sw laguna coupe newvwpassatcijena skodaffabijaftest ljtnihaguma cijene novih automob denis peloza hr test suzuki smart fourfour seat altea wmiimotor x-type test-autorguam misanoncrvene vantage arhiva focus ecobust volkswagennpassat test golfova ccijena tlak kalos tribute matshubishiasx honda civic type r astra k dizel ford transit torzija touring kleber osiguranje najeftiniji opel astra classic seatleoncupra nova meriva izboraautaigodine golf v gti