Autokreso
Autokreso
2010-04-12 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: GEC
Bookmark and Share

Superb combi ne samo da uzima mjeru najvećim karavanima današnjice, nego na specifičan način zalazi i u segment sjajnih poslovnih limuzina



Nakon velike octavije i običnog superba, na redu je još veći proizvod. Doduše, samo vizualno, jer karavan zvan combi dimenzijama je posve jednak superbu limuzini. Ali svejedno, superb je i dalje bezobrazno velik. Prva je generacija bila veća od VW-ovog passata, pa je red da veća bude i nova generacija. Dug je 4838 mm, širok 1817 te visok 1510 mm.

Čini se još i većim, no inženjeri su ovaj put odlično odradili posao pa je, usprkos krovnim nosačima, postignut dobar koeficijent otpora zraka od 0,32. Ali, nisu inženjeri jedini radili, veliki su posao napravili i dizajneri, pa ovaj karavan izgleda i bolje od limuzina s četverim i peterim vratima - ovisi što prvo otvorite. U izduženom i dojmljivom zatku su i neki kupeovski elementi, pa je cijeli dojam još bolji.
  Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition
Unutrašnjost je priča za sebe. Škoda je VW-ovu kvalitetu izrade dobro izbalansirala s vlastitim stilom. Prostranstva kabine ukrašena su bogatom opremom i gotovo da se osjeća miris premium segmenta. Ambition je srednja razina opreme, ali budući da je već početni stadij prilično bogat, taj paket ne skriva svoje ambicije. Kožna unutrašnjost s dopadljivom kombinacijom kože, umjetne kože i alcantare djeluje dojmljivo. Imitacija metala daje potreban tehno look, a zamjerke upućujemo samo nesportskom kroju upravljača s četiri prečke i golemim središnjim dijelom. Bogata unutrašnjost sadrži sve što treba biti u putnom ili službenom automobilu, uz dašak luksuza. Nedostaje samo satelitska navigacija.

Kažu da prtljažnik više nije važan. Nije vraga, a znaju to i Česi, pa sa 603 litre u superbu combiju svima zatvaraju usta. Sa srušenim sjedalima prtljažnik raste do 1835 litara, a u stanju je primiti i ravan teret dug do 1916 mm. Novost su i ugrađene aluminijske šine u prtljažniku, s posebnim elementima za pričvršćenje te pregradom na izvlačenje. Njihovim podešavanjem mogu se pridržavati razni predmeti.
  Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition
Motor u superbu combiju provjereni je dvolitreni TDI nove generacije. Nakon što je i Škoda odustala od promašene tehnologije pumpa-brizgaljka, s common-rail ubrizgavanjem stigli su i željena kultiviranost te odličan rad na niskim okretajima. Već tradicionalnih 140 KS ostvaruje na 4000 o/min, a najveći okretni moment od 320 Nm ravnomjerno je raspoređen između 1800 i 2500 o/min. Uz šestostupanjski DSG koji mu savršeno odgovara, superb se može voziti dojmljivo i vrlo štedljivo, a uvjerljivo grabi već od 1400 o/min. Ako ste s gasom nježni ili na ravnom koristite tempomat, potrošnja može biti i samo 5,5 litara na 100 km, odnosno najviše 10,6 litara ako se baš dokazujete na lokalnim cestama. Brža vožnja autocestom i gradsko kruženje stajat će vas 8,3 litre, što nam je bio i prosjek cijelog testa.

DSG-mjenjačem po želji stupnjeve prijenosa možete mijenjati i u sportskom modu. Bez obzira činili to polugicama iza upravljača, velikom ručicom mjenjača ili prepuštali automatici da sve sama odradi, rezultat je uvijek izvrstan te nema pogovora da je to uvjerljivo najbolji izbor mjenjača u klasi. Dvolitrena dizelska škoda njime dobiva potrebnu atraktivnost.
 Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition
Po pitanju udobnosti škoda je remek-djelo. Golemi međuosovinski razmak od 2761 mm daje joj potrebnu mirnoću i udobnost, a moćne kočnice jamče sigurnost. ESP se ne uključuje bez prijeke potrebe, pa se može juriti i na malim cestama. Zamišljen kao prestižan automobil, superb combi pomalo se udaljava od definicije službeno-putnog automobila. To je golemi službeni auto s tragovima luksuza, a mi kao (i bukvalno) najveća redakcija na tržištu puno više od ostalih cijenimo visoki komfor. Nikad prije u autu te klase nije nam se dogodilo da naš fotograf (191 cm) sjedi iza nekoga, a nekmoli iza kolege od 193 cm. Kao da se radi o lux-limuzini, a ne o autu srednje klase.
 Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition
Pod takvim dojmom, u stanju smo oprostiti i višu cijenu. Početni model superba combija stoji 25.568 eura, a ovako motorizirani već od 34.438 eura. Dodatno oprema (vidi tablicu) cijenu diže na 36.765 eura. Rekli bismo, nije baš malo, ali pregled cijena konkurenata poništava taj stav. Škoda ima cijenu poput konkurenata, ali je prostranija, bogatije opremljena, pa zapravo i zanimljivija jer je izvan „mainstreama“. Čak ima i fantastični DSG-mjenjač.
  Auto ©koda superb combi 2.0 TDI ambition
Ako nas pitate, ovo je odličan službeni auto koji većini nudi previše, odnosno puno više nego što im treba. Dakle, razni razmetljivci, ministri, pomoćnici, savjetnici te predsjednici raznoraznih tijela državne uprave, umjesto u puno skuplje krugove, trebali bi sjedati u superb. Uživali bi barem kao i dosad.

Tablice:

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2010-04-13 11:14:32

Skoro da je sve tako. Ono "skoro" ostavljam svima onima koji zbog dugog pamćenja Škodu ne doživljavaju onako "kako bi trebalo". Ipak, Škoda je samo preobučeni Vokswagen koji dizajnom i varijacijama na temu, pokušava biti drukčiji a jednako dobar. I Seat se na svoj način gura u tu priču, a kada znamo da je i premium Audi jednako tako dio nje, pitamo se - kakav je to mix? Volkswagenov, obljubljeni Germanski auto, za one koji znaju i još više one koji ne znaju. P.S. Ovaj karavan barem ne izgleda kao velika cipela sa vratima, poput limuzinskog Superba....


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: hr testovi suv gume uvoz rabljenih vozila iz eu auto motom mercedes oznaka bmw i fiat opel insignija rabljena karolina perisic atlas necklaces : zen cart!, t spark mercedesxbuklasa gume yeti sls na struju octavia rs alfa gt mens north face shoes neki posteni decki test rabljenog scenic renaul scenic audi konopek presvlake honda legend test rabljenog hyundai santa f bmw i fiat ugg classic mini infiniti ex opel zafira kontrola kvaliteta dizela auto katalog nissan motorno ulje juke fiat croma disel tlak kalos hyndaitucson skoda fabia relej zmigavca brzirilopasni shiroco opelrampera test rabljenog scenic renaul scenic hibrid gumama kranik paliwa honda skoda fabia cijene novi renault koleos berlingo xtr mitsubishi galant kymco grand dink rabljeni megane suv gume