Autokreso
Autokreso
2012-07-02 , Autor: Igor Doležal, Slike: Christian Schulte
Bookmark and Share

Nakon godina lošeg poslovanja i traženja identiteta u Seatu su odlučni promijeniti tijek sreće. Na pitanje kako odgovaraju - kompletno novom modelskom postavom


 Foto report Seatova ofenziva

Mnogi će se zapitati kako je to Seat uopće uspio zaraditi nadimak crne ovce u VW-ovoj obitelji uz tako moćno zaleđe te tako velike mogućnosti. No, između lutanja u potrazi za vlastitim (sportskim) identitetom i neslavnim pokušajem preuzimanja titule cjenovno povoljne premium marke od isplaćenih Audijevih modela, istina je i da je vodstvo koncerna često španjolskoj marki uskraćivalo ruku podrške. Danas je rupa iz koje se valja iskopati duboka. Seat možda jest treći pojedinačni najveći investitor i najprodavanija marka u zemlji, no sa stopom nezaposlenosti višom od 20 posto i činjenicom da čak 40 posto mladih nema stalan posao, jedinu zabavu koju ljudi danas vide jesu derbiji španjolske Premiere, a ne modeli poput Ibize ili Leona. Crne su brojke ispisale 311 milijuna eura minusa 2010., ništa blistavija neće biti ni bilanca za prošlu godinu, a zeleno se ne nazire ni u budućnosti. Ili ipak?
 Foto report Seatova ofenziva
Emocije koje su nedostajale Kompaktni SUV koji uključuje korištenje
platforme Q3 i proizvodnju u domicilnom Martorellu krenuo je u realizaciju.
Baziran na trovratnoj studiji IBX, ipak će dobiti par vrata više,
dok bi se dimenzije trebale kretati oko 4,3 metra u dužinu i 1,8 u širinu.
Osim platforme, trebao bi preuzeti i dio motora iz ponude Q3,
a realno na tržište neće stići prije početka 2014.
Strpljenje šefa VW-ovog koncerna Martina Winterkorna čini se da je došlo do kraja pa je pred šefa Seata Jaamesa Miura (ex Mazda) i šefa razvoja Matthiasa Rabea postavio jednostavan plan - godišnju proizvodnju do 2018. podignuti na 800.000 automobila. Koliko je to ambiciozan cilj, možda će ponajbolje pokazati brojke od otprilike 320 tisuća automobila koliko ih se proizvodilo posljednje dvije godine. Uz to, dobra vijest za Miura i Rabea je da je 2011. ipak zabilježen rast od 2,3 posto i da je koncern spreman investirati dodatnih 300 milijuna eura te zaposliti novih 1000 radnika. Stoga je 2012. zapisana kao godina modelske ofenzive, pa je tako u Ženevi prikazana redizajnirana Ibiza, peterovratna izvedenica VW-ova modela up! imena Mii te ponovno oživljeni model Toledo. Upravo se od potonje limuzine koja je terminirana 2009. možda i ponajviše očekuje, budući da izvedenica prethodne generacije Audija A4 imena Exeo, baš kao ni Altea, nastalu rupu nisu dostojno popunili. Jednostavno je nedostajala jeftina obiteljska limuzina s velikom ponudom prostora kakvu na istočnim tržištima obožavaju. Novi 4,5 metara dug Toledo s prtljažnikom većim od 500 litara bi to trebao riješiti. Tehnički bi se temeljio na Polu s jednostavnom polukrutom osovinom straga kakvu još poznajemo sa starog Golfa. Konačno bi tu stigli i moderni VW-ovi motori pa makar bili i s početka ponude - 1.2 TSI, 1.4 TSI i 1.6 TDI.
 Foto report Seatova ofenziva
Vjesnik nade Novi Leon je krucijalan za Seat i mora napokon pobuditi emocije
kod kupaca. Činjenica da koristi najnoviju platformu znači da su napokon
 i moderna tehnološka rješenja dostupna za prihvatljiviju cijenu.
Kada na jesen stigne, trag kotača trebao bi se povećati četiri,
a međuosovinski razmak šest centimetara. Sportska Cupra bi više od 200 KS
trebala na cestu prenositi preko prednjih kotača,
a tu su i LED-svjetla, krovni spojler, crni branici…
Zanimljivo je da bi 50.000 jedinica po godini trebalo silaziti sa Škodinih proizvodnih traka u Mladoj Boleslavi. Dio je to nove Seatove strategije iskorištavanja kapaciteta unutar koncerna, dok u Španjolskoj istovremeno nastaju modeli sestrinskih kompanija. Tako od proljeća 2011. iz tvornice u Martorellu stiže Audi Q3, a istodobno se preuzeo razvoj A3 Sportbacka. Što se tiče odnosa unutar koncerna, to je dobar znak za Seat, ali i realna mogućnost da se iziđe iz crvenog područja. Tu pak novi Leon igra iznimno važnu ulogu koji bi u posve novoj formi trebali vidjeti na Pariškom salonu. Osim potpuno novog dizajnerskog izričaja, Leon će se moći pohvaliti i korištenjem najmodernije tehnologije (za razliku od Toleda) jer nakon premijera Audija A3 i VW Golfa VII kao treći dobiva novu poprečnu modularnu platformu sa stražnjom osovinom ovješenom u više točaka. Kako više nije u zapećku, barem po pitanju dostupne tehnologije, Seat brzo izvlači sve adute te već na proljeće 2013. u Ženevi stiže trovratna izvedba, a potom na jesen i prvi put karavan s oznakom ST. Svim izvedbama bit će zajednički sportski karakter i konture coupea, ali bez ograničenja praktičnosti u slučaju karavana.

 Foto report Seatova ofenziva

Logično, cijene bi trebale biti ispod Golfovih, ali bez značajnih kvalitativnih odmaka. Izvori unutar Seata govore o mnogo kromiranih umetaka, oblogama visokog sjaja pa čak i alu-okvirima na kvakama. Ipak, sve bi trebalo biti solidno već na prvi pogled, a ne prenatrpano šareno i kičasto. No, nova platforma otvara i brojne mogućnosti poput tehnologije isključivanja cilindara, varijante na plin pa čak i hibridne verzije plug-in. I dok hibrid još nije službeno potvrđen, znamo da će potpuno sportska Cupra zasigurno stići sa svim atraktivnim elementima. Za kraj Seatovci ne žele propustiti ni zagriz u SUV-segment koji bi se trebao naslanjati na prošlogodišnju studiju IBX.
 Foto report Seatova ofenziva
Novi Toledo Puno automobila za malo novca. Za otprilike 14.000 eura
kupci bi trebali dobiti 4,5 metara dugu limuzinu sa 260 cm međuosovinskog razmaka.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: horvat christian louboutin ankle arie rally citroen c-crosser vs. nissan x agipantifriz novi passat cc opelvastra vw golf kada izlazi novi br auto mitor rabljeniiautomobili goriva kvaliteta vozilismoporschepanameras glf usporedba opel corsa renaultclagunaggt folije toyota avensis test mini cooper rabljeni zimske ljetne gume razlika cijena dacia sandero shevrolet cruze dizel test rabljenih mercedes cls fiatupanda mazuda dijelovi xantia dusterocijene test rabljenog audi tt ford c maks alfaemitovcitroen suzuki s cross largertimageoultraushortachoco test parking senzora gift motor za auto kangoo koliko ulja ide u motor toyote cijene yaris clio vw gti dsg chevrolet.cruzsdizellakcija testiranje benzinskih postaja usbimusic.box testsauto.gumeesklebertdinaxer dijelovi za seat altea xl usporedni test toyota yaris mlandmcruzer stvarno dizneczaodciomotore jetta vs bmw opel astra biturbo passat motor klioiv