2011-09-24 , Autor: Cvek
Bookmark and Share

Povod testa modela iz 1990. nije nostalgija, već 50. godina od početka proizvodnje automobila koji je Renaultu donio vrlo veliku popularnost i uspjeh jer ipak je ovo najprodavaniji model ovog francuskog proizvođača


 Automobili Renault 4 GTL

U svojih 32 godine života tek sam nedavno imao priliku sresti za upravljač modela koji je Renaultu priskrbio veliku popularnost, model 4, poznat i kao Katrica (od francuskog quatre, četiri). S obzirom da u svojoj mladosti (nije da sam sada star ;) ) nisam imao previše doticaja sa starim automobilima, a potrebno je i malo prisjećanja, odmah nakon sjedanja za upravljač 'četvorke' nailazim na probleme. Vani je temperatura oko 30 stupnjeva Celzijusa, a Katrica ne želi upaliti. Odmah pomislim da sam pehista i kako ipak neće biti druženje s legendarnim modelom. No, ubrzo dolazi 'iz guzice u glavu' i sjetim se čoka. Nakon provlačenja polugice i prvog okretaja ključem Renault 4 ipak upali.

 Automobili Renault 4 GTL

Upalio je četverotaktni agregat koji iz 1108 ccm obujma razvija snagu od čak 34 KS ostvarivih pri 4000 okretaja u minuti te 73,5 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog već od 2500 o/min. Ovako pogonjena Katrica uz težinu od oko 700 kilograma pruža vrlo zavidne performanse te bez problema postiže solidnu putnu brzinu od 90 km/h. Prema službenim podacima ovaj model može postići brzinu od 120 km/h, iako prema brzinomjeru automobil pokazuje i više. No, ovdje stvarno možemo ustvrditi da nikako nije riječ o automobilu namijenjenom jurnjavi. Službena potrošnja R4 pri brzini od 90 km/h je 5,4 litre na 100 kilometara što skoro odgovara i potrošnji koju smo imali prilikom ovog posebnog testa.

 Automobili Renault 4 GTL

Dio po kojem mnogi prepoznaju R4 svakako je ručica mjenjača. Mjenjač poznat kao 'kišobran' smješten je desno od upravljača, u sredini središnjeg grebena. Time je cijelo vrijeme na dohvat vozaču, ali s obzirom da su mu zamjerali sigurnost te nije mogao zadovoljiti sve strože propise R4 je otišao u povijest. Propise, ali one ekološke, nije mogao zadovoljiti niti pogonski agregat te je i on jedan od razloga umirovljenja Katrice.

 Automobili Renault 4 GTL

Tijekom nekoliko dana druženja modelom R4 oduševila nas je lakoća vožnje, ali i atraktivnost voženog modela. Tome su u prilog svakako išle i šarene naljepnice kojima je bio ukrašen testni primjerak. Katrica bez obzira na dvadeset i nešto godina iza sebe i dalje ima vrlo udobna sjedala, a ideja šasije i odvojene karoserije dolaze do izražaja u zavojima i na terenu gdje nema uvijanja bez obzira na grubost terena koji R4 bez problema svladava. Uzak je i pregledan, pa nam postaje jasno zašto su ga tolike generacije vozača obožavale.
1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2011-10-03 09:08:44

svakako jedan od najzahvalnijih automobila u cijeloj povijesti automobilske industrije!


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: alfasromeowgiuliettaialfisti fix it tennis bobby cijena dijelova seat altea or unpoplin stranketablice mastertestu srednje klase camaro ss corsazcomaratonatest tennis amc the north face sable shoes men auto hostese u hrvatskoj vwgolf christian.louboutinfanklejarie ljetneagumepcijenatfurlan fiatvsport chevroletycruse iveco crossway pro vucacprikolice chevroletlcruze mercedesdsls chevroletaveosedan carina corsakcdtest cadillacescalade c croser bregastaosovinarenaultiila brava vrata book renaultrfluence farovitgolfnvuplus bobby ore bobby bio bestcarsyeti zamjenski dijelovi autodjelovispark fiat sport auti na struju audittscijena subaru jusy cruze karavan koliko ulja ide u motor subaru astrahcaravan astrahcabrio tourer astragtc renaultrmeganefgrandtour amc