Autokreso
Autokreso
2010-11-11 , Autor: Anja Wassertheurer
Bookmark and Share

Samo 250 posebnih Porscheovih kupaca moći će uživati sa 408 KS snažnim modelom 911 u nostalgičnoj izvedbi Sport Classic, no pitanje je hoće li ikad biti tako atraktivan kao porsche 911 Carrera RS 2.7 iz 1973. godine s vrlo upotrebljivih 210 KS


 

Savršeno se uklapaju jedan s drugim, a kad ih se gleda straga, nevjerojatno su slični. Šalu na stranu, porsche 911 je uvijek nalik na drugi 911, ali trenutačni 911 Sport Classic i Carrera RS 2.7 ipak su nejednaka braća. Zašto?

 


Strogo govoreći, RS 2.7 svojevremeni je prethodnik današnjeg modela GT3 RS, a sličnost s današnjim sportom classicom proizlazi ponajviše iz kroja bolida, odnosno dominantnog stražnjeg spojlera - pačjeg kljuna, kako su ga zvali na početku karijere.

 


Dinamika vožnje razlikuje se prilično, kao i snaga. Starodobni model diči se s 210 KS, a novitet u starinskom ruhu snažan je 408 KS. Dakle, stari bi se Porsche u mnogim detaljima iz današnje perspektive trebao doimati baš kao VW Buba iz koje sve i jest poteklo. Ne nimalo jer, nasuprot novom modelu, bezuvjetan je sportski model, točno onakav kakav sportski Porsche treba biti.


Konačno, ako netko voli takav stražnji spojler, neka se zahvali Porscheovim dizajnerima, kojima je to najčvršća stepenica za put u “pakao“. Pakao među proizvođačima dodatne sportske opreme, jer ovo će sad biti detalj koji će se najviše oponašati i kopirati. Je li kopija ako je novi model, čiji je spojler posve jednak starom, opremljen trećim stop-svjetlom?

 


Patkov se kljun vizualno itekako ističe od serijskog spojlera s modela Carrera i Carrera S, dok se za širinu guma početnih modela to ne može reći. Umjesto serijskih guma širine 265, te 295 na modelu 4S, Sport Classic se na stražnjoj osovini ističe sa 305 mm širokim stražnjim gumama. I stražnji je kraj napredovao - puna 44 milimetra je širi, a spreman na startu čeka s prepoznatljivim odzračnicima koji odvode topli zrak.

 


Sprijeda se ističe oštrijim izrazom lica te ponajprije zadivljujućom sivo-sivom kombinacijom vanjskih boja i traka, čime se veže s izgledom budućeg klasika na kotačima. Za njega je na njemačkom tlu potrebno izbrojiti priličnih 201.682 eura. Tolika je barem najava za predviđenu seriju od 250 primjeraka. Neupućene bi visok iznos mogao uplašiti, ali klijentelu naviklu na birane proizvode nešto što objedinjuje sport i dizajn na višem nivou nego inače sigurno neće.

 


Dragulj na kotačima koji ne donosi dodatne troškove dorade rasprodan je u samo 48 sati nakon objave, a koliko je tražen, najbolji govori pritisak za modelima iz nulte serije, pa su prva dva već obećana slavnim kupcima. Glasine kažu da je i sam Walter Röhrl morao potražiti vezu ne bi li obogatio svoju kolekciju automobila.

 


Uz zadivljujuću vanjštinu, taj porsche nudi i unutrašnjost od opipljive koristi. Prvo boja. Koža u boji espressa djeluje neodoljivo, a bogato podstavljen upravljač bolje leži u rukama. Kombinacija kože i tepiha jednostavno priziva osjećaj iz starih automobila.


S druge strane, spartanska unutrašnjost, stara gotovo 40 godina, nešto je posebno. Klasični prekidači poput kliznih ručica za grijanje i ventilaciju ili paljenja svjetala povlačenjem djeluju još starije. Takvo paljenje svjetala prisutno je još od VW Bube, ali su zato instrument klasični - veliki i pregledni. U sredini je i dalje brojač okretaja, ali s crvenim poljem iznad 7300 o/min koje poziva na pistu.

 

 

Školjkasta su sjedala tu, ali ne onakva na kakva smo navikli u današnjim automobilima, pa jurnjava na sjedalima s naslonima samo do pola leđa jednostavno ne dolazi u obzir. Iako već klasičan starodobnik, RS 2.7 budi osjećaj mlade djevojke u staroj haljini. Naravno, nije u stanju napraviti vrijeme od 1.12,8, ali mnogim sportskim automobilima koji nose oznaku RS ima što pokazati. Do pravih rezultata 911 Sport Classica nedostaju mu najmanje 200 KS i fantastične kočnice s ABS-om.

 

Njegovih 5,8 sekundi, za koliko olakšana verzija stiže 0-100 km/h, tad je bila rekordna vrijednost, jer je 2,7-litreni stroj pokretao lagan, sasvim standardan model. Danas je Sport Classic također poseban model, bolji od serijskih, iako je teško reći vrijedi li ograničena serija toliko novca više te hoće li za 40-ak godina dostići vrijednost Carrere RS 2.7 iz 1973. godine, koja je s ondašnjih 34.000 maraka narasla do barem 100.000 eura, koliko se danas traži za očuvane primjerke.

 


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: trajeli servis kombija dugo i seat mercedesecabrio polo test motor za mercedes sprinter auto gume cijenik vectra renault megane rs subaru impreza wrx sti dacia lodgy uspored zamjenskahauba koliko ulja ide u motor audi r peugeot rcz koliko ulja ide u motor passat sportska cla, c mercedes problemsassangyong opel insignija rabljena focus fusin test schevrolet captiva honda nsx targa a klasa mitsubishi grandis dijelovi opelsomega llllredba golf ford kuga testovi test mercedes gl hyundai elantra dijelovi za seat altea xl honda ulje zimskeogumewhonda.accord japanski auti nissan micera koliko ulja ide u motor volvo povijesno.vozilo opel astra gtc dijelovi gumama honda cr-v alfa gtv astra gtc black and white auto show zagreb mondeo zadnja osovina udarac p test auto gume bfgoodrichindex test mercedes r class kranik paliwa honda allroad aveo christian louboutin studded pl test novog touarega honda insight kaonijedansrugui