2011-03-04 , Autor: Horst von Saurma, Slike: Rossen Gargolov
Bookmark and Share

Ako se logotip tvornice lijepi na poklopac prtljažnika, to nije zato što se očajnički razmišlja o uštedi kojeg grama više, nego zato što je bolid proizveden od karbonskih vlakana pa je lijepilo sasvim prikladan izbor za njega


 

Porsche 911 GT2 RS već smo prije vozili. Bili su to, u proljeće 2010. godine, modeli ograničene serije od 500 primjeraka, vjerojatno najmoćnije Porscheove edicije u povijesti, ali dojmovi s vožnje već su ishlapjeli. Dvojba je bila što napisati, jer vožnja na relaciji Stuttgart-Zuffenhausen, između dva za Porsche mitska mjesta, vrlo je kratka i nisu se mogle zamijetiti sve pojedinosti.


Uostalom, koje su to razlike između Porschea 911 turbo i GT2 RS koje se mogu tek tako osjetiti u vožnji autocestom? Nominalne konjske snage? Brzina ili oprema automobila i cijena? Može li se sve to reći i za sile kočenja ili se pak samo pretpostavlja poboljšavanje performansi i dinamike vožnje?


Ono što riječi ne mogu izraziti mogu brojke i mjerenja! Tko želi biti toliko arogantan pa na sportskim kup-gumama divljati javnim prometnicama? Pokušavati ostvariti bočno ubrzanje od 1,5 G ili biti još zahtjevniji - proniknuti u sve skrivene tajne serijskog GT2 te razlučiti je li 70 kg lakši RS toliko drukčiji?


Prije svega, vozač je iznimno ponosan za upravljačem Porschea 911 GT2 RS. Broj konjskih snaga (620) te količina najvećeg okretnog momenta (700 Nm) djeluju na vas i prije nego što upalite motor. Podaci su to koji i kod konkurencije izazivaju respekt, čak i bez zvuka turbinskog šestocilindarskog boxera, i prije nego što shvate da čarobni niz brojeva vodi i do 330 km/h. No, s prvim prijeđenim metrima nećete silne konje i moment shvatiti ozbiljno. Ako motor ne prisilite da se brzo okreće, sumnja u performanse mogla bi djelovati ozbiljno. Vrijeme je da razmislite barem o vraćanju na autocestu i zahvalite što se u Njemačkoj još smije voziti vrlo brzo.


Tiho strahopoštovanje prekida svojevrsni osjećaj da niste u luksuznom, nego u istinskom RS-automobilu. Sve vam je poznato, kao i u drugim modelima 911-ice, i vrlo jednostavno. Pomalo skromno, ali sa svom danas znanom sportskom opremom. Budući će vlasnik imati lijepo i ugodno okruženje, ali skromna oprema ne znači i bolju cijenu. Naprotiv!


Vječno pitanje kad je brzo dovoljno brzo najčešće pomiče vlastite granice, pa je staza jedini pravi odgovor. Nürburgring-Nordschleife po mogućnosti. Ovakav je Porsche tamo već napravio krug od sedam minuta i 18 sekundi, što je obećanje, iako je tako daleko. Pokušavamo biti razumni jer vrijeme kruga na popularnom Ringu može lako završiti kao razočaranje.


Ako vas je prethodni Porsche RS malo opustio, sad to nije tako. Dolazimo do gorke spoznaje da se atmosferski stroj iz GT3 RS-a ipak ne može uspoređivati s GT2 RS-om i njegovom tehnologijom twin turbo. Brzine jesu slične, ali turbo je neusporedivo brži. Pogotovo na dužim, ravnim dijelovima, gdje „lovi“ puno više. Primjerice, GT3 RS na Schwedenkreuzu postiže 275 km/h, dok je GT2 RS s punih 300 km/h puno brži. Slično je i na Döttingerhöheu, gdje je atmosferskih 258 km/h osjetno skromnije od 276 km/h turbomotora. Istina, postoji i velikih 170 KS kao glavna razlika između ta dva automobila te nešto lošiji koeficijent otpora zraka, ali i 12 kg manja masa GT2 RS-a.

 

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: tkonajboljesvijetli nissan patfinder peugeot partner omv premium disel renault clio toyota yaris skoda superb pritisak u gumama fiat panda test rabljenih opel corsa d sportstourer adac test pouzdanosti suzuki o buy remicade porsche cayenne most za polo opel astra osvoji akcija na polo vozilima landcrovereevoque koliko ulja ide u motor seat o usporedni.testsgolflvi duster test prodaja starog auta pritisak u gumama fiat panda hladnjak vode pritisak u gumama fiat idea cjenik dijelova za opel astra mitsubishiggrandisrtest amortizeri za gepek vw polo motor godine fiat bravo vs kia ceed christian louboutin forever ti seat leon remen up cijena novog golfa stormimotornoaulje rabljenifordcmaxgrand fiatztipo motorlzanauto omvozelenieantifriz maraton test clio tav povratak legende sls koliko ulja ide u motor audi gorivo tifon dizelmalogsrca motori saxo detaljni fiatpuntoelectric testnissanquashqai peugeotrmcv christian louboutin gold leath najeftiniji sportski automobil