Autokreso
Autokreso
2016-05-10
Bookmark and Share

Danas jedan od najpopularnijh segmenata automobila, gradskih crossovera sve je bogatiji, a francuski predstavnici zauzimaju značajan udio gdje se za svoj dio kolača bori i model 2008




Iako nam uskoro stiže i obnovljeno izdanje, niti dosadašnja izvedba Peugeota 2008 nije za zanemariti. Pogledamo li tijekom vožnje oko sebe, vidimo da su mali crossoveri iznimno popularni što nije nikakvo iznenađenje s obzirom da se u njima sjedi povišeno, da nude dobru preglednost iza upravljača i da su odignuti od tla koji centimetar više od običnih automobila. Takav je slučaj i sa Peugeotom 2008, koji je u biti napuhana i uvećana inačica popularnog gradskog automobila 208-ice. Ustvari možemo reči da ova dva modela i nemaju previše dizajnerskih poveznica, a što uostalom nije niti nešto loše. Kompaktni crossover napravljen je na platformi 208-ice, a avanturistički duh ogleda se u robusnijim branicima, podvozju povišenom od tla 16,5 centimetara, metalnoj zaštiti branika i pragova te uzdužnim krovnim nosačima.



Već na prvi pogled ostavlja dojam većeg i robusnijeg auta, pogodnog za vožnju po lošijim cestama, penjanje po rubnjacima nogostupa i slične avanture. Unutrašnjost je izrađena u stilu 208-ice, a to znači mali upravljač promjera samo 36 centimetara i nisko spuštena instrument ploča tako da vozač ne skida pogled sa ceste, ali ni s brojčanika. Brojni aluminijski ukrasi, decentno diodno osvjetljenje stropa, finija koža na upravljaču i ručici mjenjača samo su dio opreme kojim se stvara ozbiljan ugođaj u malom automobilu. Zgodan detalj je posebno dizajnirana debela ručna kočnica koja podsjeća na rješenje iz zrakoplova.S obujmom prtljažnika od 360 litara spada u sam vrh klase.



Dizelski 1,6 HDI jedan je od najrasprostranjenijih motora na svijetu. Ugrađuje se u modele Peugeota, Citroëna, Volva, Forda, BMW-a, Minija i Toyote u rasponu snage od 92 do 120 KS. U ovom slučaju riječ je o izvedbi BlueHDI sa 100 KS i 254 Nm i to je definitivno današnja najbolja mjera za svaki dan. Turborupa traje vrlo kratko i gotovo je zanemariva, a osjećaj snage od 2200 do 3200 okretaja je pristojan. Jednako lako nosi sve tri karoserije, a naravno najupečatljiviji je u maloj 208-ici. Međutim, to se ogleda samo kroz odziv na gas u optimalnom režimu rada jer ako pogledate performanse, veća i teža 308-ica je brža. Razlog su nijansu drukčiji proračuni mjenjača, oko 200 okretaja kraći stupnjevi prijenosa. To je nešto što se u vožnji ne osjeća, ali štoperica bilježi.



Neki bi poželjeli mjenjač sa šest stupnjeva, ali za tim realno nema potrebe jer momenta pri nižim brzinama ima dovoljno za dobra međuubrzanja, a na autocesti se putuje uz niske okretaje. Brzinom od 150 km/h putuje se na oko 2750 o/min. Snage je dovoljno i za pretjecanja, pa čak i za malo jurnjave, samo je nekad potrebno dodati više gasa i zavrtjeti motor dublje u brzinu. Ono što se ne može osporiti, svakako je štedljiva nova. Dizelski 1,6 BlueHDI 100 zaslužuje čistu peticu, jer se možete bez previše pažljivosti voziti s manje od pet litara.



Što se tzv. off-road vožnje tiče, ne treba očekivati neka specijalna terenska svojstva, jer bez obzira što je od obične 208-ice udaljen od tla čitavih 5,5 centimetara više, spreman je tek za borbu s visokim rubnjacima nogostupa i ležećim policajcima. Iz tog razloga pogon 4x4 nije ni predviđen, ali se kao opcija može uzeti elektronski uređaj Grip Control, međutim, programi Snijeg, Blato i Pijesak te mogućnost potpunog isključivanja ESP sustava slaba su zamjena za pogon na sve kotače. Ipak, nije na odmet, posebice kod lošeg vremena.



2008 ideju praktičara opravdava niskim utovarnim pragom i nije značajno praktičniji od malog 208. Cijenom je bliži 308-ici, a ponudom prostora modelu 208. Testni model s najskupljim paketom Allure košta 147.562 kune, međutim opcijski elementi poput Grip Controla, navigacije te 17-colnih alu-naplataka digli su cijenu voženog primjerka na 162.562 kune.












Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nagradna.igra lamela ww polo benzin thetnorthkfaceuvindicatoremid delta peugeotsexper the north face reversible jack autorshow chevrolet cruz dizel akcija hyundai matrix thetnorthkfaceuvindicatoremid koliko ide ulja u motor smart sexsiakomadi lamborghiniwaventador sport-ute bandwagon sport dacia duster video fiat scudo panorama klub alfisti gospodarska citroen c elisee cheaplouboutinboots,discount toyotaocorola gradska mala auta uggcorinthboots,buyuggcori seicento protokomjer zraka mercedes velebit winter tour dacia logan fordis-maxomax pritisak u gumama kia sportege expertadizel sexi car vash velika gorica tarklasa mastertest srednja klasa autorshow koliko ulja ide u motor subaru peugeotsexper xenon lancia kappa cheap cordless headsets for ph suzukibignis nissan skyline pokoscivan kazne limarija skoda octavia maraton testu opel tuning show karlovac and fsi motori defender tiguan rabljeni usporedba: