Autokreso
Autokreso
2016-05-10
Bookmark and Share

Danas jedan od najpopularnijh segmenata automobila, gradskih crossovera sve je bogatiji, a francuski predstavnici zauzimaju značajan udio gdje se za svoj dio kolača bori i model 2008




Iako nam uskoro stiže i obnovljeno izdanje, niti dosadašnja izvedba Peugeota 2008 nije za zanemariti. Pogledamo li tijekom vožnje oko sebe, vidimo da su mali crossoveri iznimno popularni što nije nikakvo iznenađenje s obzirom da se u njima sjedi povišeno, da nude dobru preglednost iza upravljača i da su odignuti od tla koji centimetar više od običnih automobila. Takav je slučaj i sa Peugeotom 2008, koji je u biti napuhana i uvećana inačica popularnog gradskog automobila 208-ice. Ustvari možemo reči da ova dva modela i nemaju previše dizajnerskih poveznica, a što uostalom nije niti nešto loše. Kompaktni crossover napravljen je na platformi 208-ice, a avanturistički duh ogleda se u robusnijim branicima, podvozju povišenom od tla 16,5 centimetara, metalnoj zaštiti branika i pragova te uzdužnim krovnim nosačima.



Već na prvi pogled ostavlja dojam većeg i robusnijeg auta, pogodnog za vožnju po lošijim cestama, penjanje po rubnjacima nogostupa i slične avanture. Unutrašnjost je izrađena u stilu 208-ice, a to znači mali upravljač promjera samo 36 centimetara i nisko spuštena instrument ploča tako da vozač ne skida pogled sa ceste, ali ni s brojčanika. Brojni aluminijski ukrasi, decentno diodno osvjetljenje stropa, finija koža na upravljaču i ručici mjenjača samo su dio opreme kojim se stvara ozbiljan ugođaj u malom automobilu. Zgodan detalj je posebno dizajnirana debela ručna kočnica koja podsjeća na rješenje iz zrakoplova.S obujmom prtljažnika od 360 litara spada u sam vrh klase.



Dizelski 1,6 HDI jedan je od najrasprostranjenijih motora na svijetu. Ugrađuje se u modele Peugeota, Citroëna, Volva, Forda, BMW-a, Minija i Toyote u rasponu snage od 92 do 120 KS. U ovom slučaju riječ je o izvedbi BlueHDI sa 100 KS i 254 Nm i to je definitivno današnja najbolja mjera za svaki dan. Turborupa traje vrlo kratko i gotovo je zanemariva, a osjećaj snage od 2200 do 3200 okretaja je pristojan. Jednako lako nosi sve tri karoserije, a naravno najupečatljiviji je u maloj 208-ici. Međutim, to se ogleda samo kroz odziv na gas u optimalnom režimu rada jer ako pogledate performanse, veća i teža 308-ica je brža. Razlog su nijansu drukčiji proračuni mjenjača, oko 200 okretaja kraći stupnjevi prijenosa. To je nešto što se u vožnji ne osjeća, ali štoperica bilježi.



Neki bi poželjeli mjenjač sa šest stupnjeva, ali za tim realno nema potrebe jer momenta pri nižim brzinama ima dovoljno za dobra međuubrzanja, a na autocesti se putuje uz niske okretaje. Brzinom od 150 km/h putuje se na oko 2750 o/min. Snage je dovoljno i za pretjecanja, pa čak i za malo jurnjave, samo je nekad potrebno dodati više gasa i zavrtjeti motor dublje u brzinu. Ono što se ne može osporiti, svakako je štedljiva nova. Dizelski 1,6 BlueHDI 100 zaslužuje čistu peticu, jer se možete bez previše pažljivosti voziti s manje od pet litara.



Što se tzv. off-road vožnje tiče, ne treba očekivati neka specijalna terenska svojstva, jer bez obzira što je od obične 208-ice udaljen od tla čitavih 5,5 centimetara više, spreman je tek za borbu s visokim rubnjacima nogostupa i ležećim policajcima. Iz tog razloga pogon 4x4 nije ni predviđen, ali se kao opcija može uzeti elektronski uređaj Grip Control, međutim, programi Snijeg, Blato i Pijesak te mogućnost potpunog isključivanja ESP sustava slaba su zamjena za pogon na sve kotače. Ipak, nije na odmet, posebice kod lošeg vremena.



2008 ideju praktičara opravdava niskim utovarnim pragom i nije značajno praktičniji od malog 208. Cijenom je bliži 308-ici, a ponudom prostora modelu 208. Testni model s najskupljim paketom Allure košta 147.562 kune, međutim opcijski elementi poput Grip Controla, navigacije te 17-colnih alu-naplataka digli su cijenu voženog primjerka na 162.562 kune.











Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: servisni interval opel vwpolor test kvalitete dizel goriva testsmercedes veliki test guma motrio koje ulje ide u land cruiser v i a klase opel tuning show karlovac or ( najboljasuvvozila renault-clioastoria suzuki eco tour djecje autosjedalice koliko ulja ide u motor golf v elongated teardrop engagement pritisak u gumama lada niva daewo matiz toyota celica gorivotifon nissanpnote veliki test guma motrio fordemax toyotaorav bailey button triplet-deep atl cjenik dijelova za opel meriva audi sv renault scenic test on board camerea udaracprikretanju seat leon test ssang note gumejdimenzijeevwspolo fiatrprisma staklo atermicko chevrolet cruz mercedes-benzvitoretrovizor passatihighlineitdi dakarntoyotajhi-lux citroen visa classic noviasportagr kennedy duga putovanja dizel modeli automobila focus rs mastertest ford an audi etron spyder nissanmicera renaulttlatitude motto