2012-02-29 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Christian Schulte
Bookmark and Share

Bliska Opelova budućnost broji čak devet novih modela, gdje će upravo manji modeli zasjati punim sjajem, a Corsa će postati krucijalnim modelom game




Već kroz godinu dana iz tvornice u Eisenachu izaći će nova Corsa, i to model četvrte generacije. Kod njene kreacije inženjeri i dizajneri nisu imali nikakvih zadanih kompromisa po pitanju izgleda, te ugradnje najmodernijih tehnologija, pa je sasvim razumljivo kako Corsa želi ući u premium segment malih kućnih automobila gdje dosad nije bila aktivna. Inače, dizajn je sasvim na tragu ostalih kućnih modela, pa je posve jasno koliko Corsa podsjeća ne veću Insigniju i Astru. No, vrijeme će pokazati koliko će svjetlosne grupe i ukrasna maska zamišljeni u tom stilu učiniti i Corsu privlačnom. Uz približno jednak nivo dimenzija Corsa bi trebala ponuditi i prostraniju unutrašnjost. Također, u dužinu bi trebala narasti tek pokoji centimetar.



Bogata paleta malih Opelovih modela u budućnosti znači i jeftiniju mogućnost razvoja pojedinih sklopova jer će se oni dijeliti na Allegru, Mokku i Corsu, te možda na još jedan manji sportski model. Tim proizvodima Opel planira privući kupce u posve novim segmentima. Zajednička će im biti platforma - gamma arhitekture - stvorena unutar GM-koncerna, koja će se prema potrebama malo prilagođavati. Zajednički će joj biti poprečni smještaj motora, te mogućnosti prednjeg i pogona 4x4. Ugradnjom novih materijala Corsa će biti i zamjetno lakša nego prije pa se već sada može očekivati ušteda do gotovo sto kilograma.



Novost u ponudi motora svakako će biti zamjetno smanjivanje obujma, te naravno rast snage. Novi turbo-benzinci dobit će i direktno ubrizgavanje goriva. Uz dosadašnje 1,4- i 1,6-litrene agregate paletu će proširiti i manji 1,2-litreni predstavnik što izvrsno započinje gamu. Uz to, vjeruje se kako će Opel napokon ugraditi i benzinske motore s HCCI-tehnologijom. Naime, riječ je o inovativnom konceptu paljenja benzinskog motora koji uslijed velike kompresije pali smjesu zraka i benzina, uz nisku temperaturu i bez iskre, čime sve gorivo istovremeno izgara. Ušteda goriva iznosi oko 15 posto, a učinkovitost je kao kod dizelskih strojeva.



Obitelj dizelskih motora i dalje će biti primjerak CDTI-tehnologije. Uz postojeće 1,3-litrene motore, očekuje se nova generacija 1,6-litrenih, koja će sezati i do 2000 bara operativnog tlaka, uključujući bi-turbo tehniku. Moderni pripadnici generacije common-raila proizvodit će se u izuzetno širokoj paleti snage od 75 do čak 160 KS za izvedbu GSi, odnosno 190 KS za model OPC. Novi će se motori spariti sa šestbrzinskim mjenjačima, što automatski znači nisku potrošnju i manje zagađivanje. Sve zajedno trebalo bi rezultirati i do deset posto nižom potrošnjom. Nadalje, okretanje modernim trendovima znači da će svi snažniji strojevi biti dostupni i s novim sedmobrzinskim mjenjačima s dvostrukom spojkom, kao kod najvećih konkurenata VW-a i Forda. Planira se i sustav start&stop te ugradnja motora s pogonom na stlačeni prirodni plin.

Corsa i dalje iz Zaragoze
Nova generacija Corse trebala bi do kraja zaposliti kapacitete u Zaragozi u Španjolskoj, što znači i 300.000 proizvedenih modela, kada se proizvodnja sasvim uhoda. Moderniziranje tvornice dovelo ju je na razinu najmodernijih postrojenja, a odlaskom Comba u Tursku i pomicanjem nekih Corsinih modela u Njemačku, otvaraju se novi proizvodni kapaciteti.

Moderna doba u Opelu znače i hibridni model, kao i blagu orijentaciju prema električnim modelima koji će zavladati u bliskoj budućnosti. Naime, Opel već posjeduje modernu tehnologiju produživača dosega koju donosi s amperom, pa je njene postavke samo potrebno adaptirati na novi model u paleti. Vjeruje se kako se Corsa s hibridnom tehnologijom već priprema, te da će njena cijena biti tek nešto viša od cijene klasičnog modela s unutarnjim izgaranjem.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: starudije aygo i up normativ auto servisa koliko ulja ide u motor golfdi nokian w uskoro pritisak u gumama fiat bravo a class termostat peugeot damir erdelic citroen zero testrabljenihpassata radno chevrolet.epicazlt north face gore tex pro jacket koliko ulja ide u motor polo grijano prednje staklo driftanjenamotocilu ford ranger koliko ulja ide u motor polo tiffanytringslfenceeinbsilver gorivo tifon guinnes koliko ulja ide u motor polo bmw, audi, mercedes fiatrmarea nissan micra cc dijelovi autoeradio city zagreb daewoo lanos uporedni testcivic sedan opel insignia limuzina roderick wilde ugradnja plina u mazdu nova c klasa golfedvi model x gpsnavigacija amortizeri sport yaris kamioni slike and x=x test vw touran uggoutlet,uggboots,uggboots ugg accessories,uggs accessori geneve hibridni motori sanderostepway fiatsmareawweekendrjtd koliko ulja ide u motor volvo vwrpoloarwline testrzimskihggumadsuv rimac