Autokreso
Autokreso
2010-11-26
Bookmark and Share

Nova model donosi stil, praktičnost i ekološki prihvatljive tehnologije u segment kompaktnih karavana, pružajući vlasnicima mogućnost da koriste jedno vozilo za profesionalne i istovremeno privatne potrebe


 

Dijeleći istu Opelovu dizajnersku DNK i ime Sports Tourer sa svojom većom sestrom Insignijom, Astra Sports Tourer također dolazi sa sličnim fokusom na prvoklasnu kvalitetu i funkcionalnost. Na skulpturalnost unutrašnjosti već viđenu kod Astre hatchback, dodana je mogućnost prijevoza veće količine prtljage. Učinkovit dizajn prtljažnika koji omogućuje utovar impresivnih 1550 litara tereta praćen je pametnim, luksuznim značajkama kao što su nova stražnja sjedala FlexFold – sustav kojim se stražnja sjedala preklapaju na dodir gumba.

 

 

Sportski izgled Astre Sports Tourer prati jednako sportsko iskustvo vožnje. Novi karavan dijeli isti inovativni stražnji ovjes i mehatroničko podvozje FlexRide kao i hatchback-verzija. Ostale značajke, vodeće u klasi, kao što su prilagodljiva prednja svjetla AFL+ i ortopedski certificirana ergonomska prednja sjedala dodaju dašak luksuza i sigurnosti užitku vožnje.

 

Velik izbor motora sastoji se od devet ekonomičnih agregata i nudi raspon od 95 KS do 180 KS. Tehnologija Start/Stop koja također štedi gorivo bit će prvo predstavljena na motoru 1.3 CDTI (95 KS) početkom iduće godine, a donijet će i smanjenje emisije ugljičnog dioksida na samo 109 g/km.

 


Opel je bio među prvim proizvođačima automobila u Europi koji je početkom pedesetih predstavio karavansku karoserijsku izvedbu. Nova Astra Sports Tourer tako profitira od Opelove stručnosti u dizajniranju i konstrukciji karavana koja traje duže od 50 godina. Astra Sports Tourer nastavit će se na trend izvrsne prodaje svoje hatchback sestre za koji je dosad zaprimljeno gotovo 200.000 narudžbi. Posljednjih nekoliko godina oko 25% svih Astri prodanih u Europi bile su karavani.



Zamišljena i razvijena u Opelovom međunarodnom centru za tehnički dizajn u njemačkom Rüsselsheimu, Astra Sports Tourer će se proizvoditi u Opelovom pogonu u Ellesmere Portu u Velikoj Britaniji. U prodajnim salonima će se naći početkom 2011. godine.

 

Astra Sports Tourer sada u segment kompaktnih karavana uvodi Opelovu uzbudljivu novu dizajnersku filozofiju prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost. Zamišljena paralelno sa svojom hatchback sestrom, karavanska izvedba ima vlasititi specifični identitet. Sportske, skladne proporcije daju joj jedinstven izgled tako da nije samo karavanska verzija hatchbacka.

 

Prostran prtljažnik oblikovan i opremljen kako bi olakšao pristup

Elegantna karoserija skriva iznenađujuće prostran prtljažnik. Dubok i ravnih stranica, ovaj posve presvučen prtljažnik lišen je bilo kakvih neiskoristivih kuteva. Astra Sports Tourer je prvi karavan izvan premium segmenta koji nudi funkciju daljinskog preklapanja sjedala. Ova ergonomska funkcionalnost stražnjih sjedala FlexFold omogućuje povećanje kapaciteta prtljažnika s 500 na 1550 litara jednostavnim pritiskom gumba. Tada se automatski oslobađa i spušta svaki od naslona stražnjeg sjedala, djeljivog u omjeru 60/40. Više nije potrebno hodati oko vozila kako bi se pojedinačno spustio svaki dio naslona stražnjeg sjedala. Opelovi inženjeri dizajnirali su sustav tako da funkcionira i kada se stražnji sigurnosni pojasevi ne uklone s naslona. Sa spuštenim naslonima, duljina poda ptrljažnika povećava se na impresivnih 1835 mm – što je 28 mm više od aktualnog modela Astre karavan.

Astra Sports Tourer pridružuje se kompaktnim automobilima iz luksuznog segmenta po tome što nudi pokrov u prtljažniku koji se može koristiti na dva načina. Kao pokrov za brzi pristup (Easy Access Cover), sklapa se prema gore i povlači nakon jednostavnog laganog dodira te omogućuje stavljanje ili vađenje manjih predmeta u prtljažnik. Za veće komade prtljage pokrov se brzim pokretom ruke posve uvlači u spremnik, usporivši prije kraja uvlačenja. Kada pokrov nije potreban, cijeli se lako uklanja i sprema ispod poda prtljažnika.

 


Ostale opcije koje povećavaju svestranost uključuju dodatni prtljažni podložak koji služi kao zaštita od prljanja ili oštećivanja tapisona na podu, otvora prtljažnika, stražnjeg odbojnika ili spuštenih naslona stražnjih sjedala. Zatim je tu prilagodljivi sustav pohrane FlexOrganizer koji se sastoji od mrežica i pregrada za laku i brzu organizaciju prtljažnog prostora, a ne treba zaboraviti na novu generaciju Opelovog inovativnog integriranog nosača za bicikle FlexFix također će biti dostupna od iduće godine.

U slučajevima kad Astra Sports Tourer vuče prikolicu, svaki put kada se montira kuka na vozilo (mora biti odobrena od Opela), aktivira se Opelov elektronički sustav za kontrolu stabilnosti prikolice (Trailer Stability Assist, TSA). Ova sofisticirana sigurnosna značajka koristi standardni sustav elektroničke kontrole stabilnosti za poništavanje bilo kakvih nestabilnosti koje se mogu pojaviti prilikom vuče prikolice ili kamp-kućice.

 

 

Skulpturalna kabina je po mogućnostima pohrane vodeća u klasi

Astra Sports Tourer ima istu harmonično konstruiranu i visokokvalitetnu kabinu kakva je prvi put viđena kod hatchbacka. Obgrljujući prednji dio u obliku krila proteže se cijelom širinom kabine i završava u vrhu presvlaka na vratima, stvarajući topao i udoban ambijent. Osjećaj prostranosti i pokreta dodatno je naglašen elegantnim središnjim dijelom postavljenim pod laganim kutem, koji se spušta niz ploču s instrumentima do mjenjača. Detalji dekora kao što su kromom obrubljeni brojčanici, kontrole i obrub središnjeg dijela, kombiniraju materijale mekane na dodir i suptilno toplo ambijentalno svjetlo za luksuzan i visokokvalitetan izgled. Ponuđena su četiri paketa i razine opreme. Novi elegantni interijer s toplim bojama sada dolazi s varijantom Cosmo, uz korištenje smeđe boje u raznim nijansama kao alternativu crnoj.

Prvoklasna udobnost na dugim putovanjima

Prednja sjedala donose najveći raspon podešavanja po dužini u cijeloj industriji, a kupci također mogu odabrati jedina ergonomska prednja sjedala u segmentu koja je certificirala njemačka organizacija nezavisnih stručnjaka za zdravlje kralježnice, Aktion Gesunder Rücken (Akcija za zdravija leđa, poznata kao AGR). Udobnost i sigurnost u vožnji dodatno su povećani Opelovom najnovijom, trećom generacijom sustava prilagodljivih prednjih svjetala (AFL+). Ponuđeno je devet različitih načina rada svjetala koji se automatski uključuju i mijenjaju ovisno o prevladavajućim uvjetima vožnje i cestovnim profilima. Ovu naprednu tehnologiju Opel je prvi donio u kompaktni segment.

 


Agilno upravljanje uz najnovije tehnologije podvozja

Astra Sports Tourer nasljeđuje postavke podvozja i kompletnu voznu dinamiku od Astre hatchback. Stražnja osovina dolazi s inovativnom i jedinstvenom kombinacijom složene polukrute osovine i Wattove veze. Ovaj genijalan koncept koji k tome zauzima manje prostora drži pod kontrolom bočne sile tijekom vožnje u zavojima kako bi omogućio dinamiku i agilno upravljanje bez kompromisa u stabilnosti ili udobnosti. Ponašanje podvozja može se dodatno poboljšati sofisticiranim sustavom ovjesa FlexRide. On koristi mehatroničku tehnologiju podvozja integrirajući mehaničke funkcije s elektroničkim kontrolama – što je prava rijetkost u kompaktnom segmentu. FlexRide se stalno prilagođava promjenama u cestovnim uvjetima i stilu vožnje. U posve prilagodljivom standardnom načinu rada nudi cijeli niz mogućih postavki. U načinima rada Sport i Tour, koje odabire vozač, sustav primjenjuje najsportskiji ili pak najudobniji skup postavki. Sportski način ovjesa čini gas i upravljanje dodatno osjetljivima, kao i sustav upravljanja automatskim prijenosom.

Proširena ponuda motora: emisije CO2 smanjene na 109 g/km

Bogata ponuda motora za Astru Sports Tourer sastoji se od četiri dizelska i pet benzinskih agregata. Dizelska ponuda uključuje 1.3, 1.7 i 2.0-litarske motore, sve s common-rail višestrukim ubrizgavanjem goriva, promjenjivom geometrijom turbopunjenja (VGT) te filtrom za čestice čađe koji ne iziskuje održavanje. Svi su u skladu sa standardom Euro 5.

 

 

Tehnologija Start/Stop bit će početkom iduće godine dostupna i s Astrom 1.3 CDTI (70 kW/95 KS). Ponudit će izvanrednu ekonomičnost u potrošnji goriva od samo 4,1 l/100 km kombinirano, te emisiju ugljičnog dioksida od samo 109 g/km.

1.7-litarski CDTI dolazi u dvije izvedbe pružajući 110 KS i 260 Nm ili 125 KS i 280 Nm okretnog momenta. Kombinirana potrošnja goriva u oba slučaja iznosi 4,5 l/100 km uz emisije ugljičnog dioksida 119 g/km. Na vrhu ponude je 2.0-litarski CDTI motor koji sada dolazi s izborom šesterostupanjskog ručnog ili automatskog prijenosa. Snage 160 KS i okretnim momentom od 350 Nm pri svega 1750 okretaja u minuti, on ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 10 sekundi.

Ponuda benzinaca sastoji se od 1.4 i 1.6-litarskih motora, oba atmosferska i s turbopunjačem, raspona snage od 100 KS do 180 KS. Kontinuirano promjenjiv rad ventila na ispušnoj i usisnoj strani značajka je svih motora osim 1.6-litarskog turbomotora. Posve novi 1.4-litarski benzinski turbo motor predstavljen je upravo s novom generacijom Astre. Sada je dostupan u dvije verzije koje se razlikuju po snazi: verzija sa 140 KS zamijenila je 1.8-litarski atmosferski agregat slične snage. Dostupan je sa šesterostupanjskim ručnim i automatskim prijenosom. Nova verzija snage 120 KS debitirat će s Astrama koje će se pojaviti u modelskoj 2011. godini, i to sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Njena prosječna potrošnja goriva iznosi 6,1 l/100 km.

 


1.4-litarski atmosferski motor s početka ponude razvija 100 KS, a 1.6-litarski turbo punjeni agregat 180 KS i 230 Nm okretnog momenta na vrhu je ponude benzinskih motora. Šesterostupanjski ručni mjenjači standardni su s 1.4 Turbo i 1.6 Turbo benzinskim, kao i 1.7 i 2.0 CDTI motorima. 1.4 i 1.6-litarski atmosferski i 1.3-litarski turbo dizelski motori dolaze s peterostupanjskim prijenosom. Posve novi šesterostupanjski automatski prijenos dostupan je kao opcija s 1.6 atmosferskim, 1.4 Turbo (140 KS) te 1.6 Turbo benzinskim motorima kao i s 2.0 CDTI-jem.

Sports Tourer će biti primamljiv izbor za vozne parkove, na koje se predviđa da će otići preko 50% prodaje na Hrvatskom tržištu. Trošak posjedovanja sve je važniji parametar Opelovim dizajnerima i inženjerima, pa su se fokusirali na što niže troškove popravka u slučaju prometne nezgode. Iako se većina sudara događa pri relativno malim brzinama, oni obično iziskuju skupe popravke karoserije i štetu na dijelovima motora. Ključan za konkurentnost Astre Sports Tourer je upravo dizajn njenih blatobrana kao i prednjeg i stražnjeg dijela karoserije jer donosi niske troškove popravka.

2011-01-10 21:37:42

Moram priznati da ova Astra izgleda jako dobro. Nema govora o "dosadnom"Opelu. Primjer za ugledanje i šminkerima u klasi...


Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: dacia sandero elektro porchesboxter porschedesign nissan primera testnisanqashqai xenon svjetla peugeot koliko ulja ide u motor guliet privacy notice : tiffanycompan uklanjanje ogrebotina najudobnija vozila srednje kla desnavrataleon suzuki ignis suv toyotastarimodelidzipovi mercedesacls test rabljenog hyundai gett or australia ugg ashur clgar boot cjenikoguma crnasopel.astra koliko ulja ide u nissan note test zimskih pnevmatika washingtonlcapitalsgjerseys,wa coachhandbag-whitewithbur bmw vs mercedes hondataccordiaerodeck digitalni okrvit north face gore tex pro jacket kia sportage na priznatom hr t book opel-zafiraudijelovi-dijelovi test ljetnih guma ams ford fosion insignia opc discount christian louboutin,c suzukiijimny kombi vozila mercedes sprinter jaguaroxctypegr opel astra sport usporedni.testfaudifbmwtmerced gume za quad test suzuki swift nissanrqaskai aktualni brojams paris motor show the north face pants : zen car sexi car vash grobnik suzuki vitara s srednjaiklasa brizgaljke opel vectra a lancia y hrvatski elektro auto polongtiotest.day