Autokreso
Autokreso
2011-01-14 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Cijena od 76.900 kuna bila je završni dio slagalice. Slagalice u kojoj Nissan ima plan - s modernim trocilindarskim motorima i snažnom kurom mršavljenja micra želi postati omiljeni globalni igrač. Opet


 

Četiri godišnja doba, četiri strane svijeta, četiri osnovna elementa. Broj četiri od pamtivijeka slovi za najjači, sveti broj. Neki idu toliko daleko da govore kako isto važi i za pitanje koliko cilindara treba imati pravi pogonski agregat.


No, iako će se četvrta generacija Nissanove Micre proizvoditi u četiri različite tvornice, njezin motor će na kraju ipak imati - tri cilindra! Dio je to slagalice koju u Nissanu nazivaju „globalnom strategijom“, a koju ćemo kasnije detaljnije objasniti.

 


Uglavnom, nakon predstavljanja četvrte generacije Micre kritike struke bile su vrlo oštre. Možda i preoštre. Nekoć avangardni trendseterski automobil pretvoren je u bezlični „radno-gradski“, govorili su mnogi. Dakle, ozbiljan dizajnerski korak unazad.


No, ne i za gospodu iz Nissana. Njihov direktor programa potpuno nove V-platforme Vincent Cobee u povodu lansiranja Micre rekao je: - Meni je ovo suočavanje s Nissanovom budućnošću.
Kako i ne bi bilo, jer Alijansa planira u sljedećih godinu dana proizvesti milijun vozila na toj platformi. Vrlo ambiciozno i dovoljno ozbiljno.

 


Je li se Micra uistinu toliko promijenila? Ne! Poglavito na stražnjem dijelu automobila ostavljen je prepoznatljiv, zaobljen i spljošten oblik. On je Micri priskrbio respektabilni koeficijent otpora zraka od samo 0,33. Osim visine (Micra je sada niža 10 mm), sve ostalo je poraslo: širina pet milimetara, dužina čak 61, a međuosovinski razmak 25 mm. Možemo je mirne savjesti prozvati macro Microm, a ona sasvim sigurno zna zašto je takva kakva jest.

 


Želi biti veliki globalni igrač, a kao takva mora biti „everybody's darling“ iliti katica za sve. Antistresna, smirena, obična, jednako dopadljiva pariškom šminkeru i kineskom šljakeru. Prevedimo to u automobilski rječnik - jedan karoserijski model, petera vrata, dva motora i dva prijenosa! U neizmijenjenom obliku bit će u ponudi u 160 zemalja diljem svijeta, prilagođena samo u detaljima za pojedina tržišta.

 


 

U Europu će stizati iz Chennaija u Indiji, a u Hrvatskoj je možemo očekivati na proljeće. Predviđena su dva pogona, varijacije već spomenutog novog trocilindarskog 1,2-litrenog motora. Atmosferska verzija razvija 80 KS i dostupna je odmah, dok će izvedba s mehaničkim kompresorom i izravnim ubrizgavanjem biti snažnija 18 KS, ukupno 98, i možemo je očekivati u travnju iduće godine. Nissan je naročito ponosan na niske vrijednosti emisija CO2 - samo 115 g/km za 80 KS, odnosno 95 g/km za 98 KS.


Oprema
Micra dolazi s tri paketa opreme - Visia, Accenta i Tekna. U početnu cijenu modela 1,2 (80 KS) od 76.900 kuna uključena je sljedeća serijska oprema: ESP, ABS, servoupravljač, klima, audio CD, bluetooth, priključak za MP3, šest zračnih jastuka, električno spuštanje prednjih stakala te centralno zaključavanje.
Accenta je obogaćena automatskom klimom, tempomatom te limitatorom brzine, dok tekna uključuje i sustav mjerenja slobodnog parkirnog mjesta (PSM) i Nissan Connect, koji objedinjuje navigaciju i sustav za zabavu.
Slabiju inačicu motora isprobali smo na ulicama danske metropole - Kopenhagena. Da nema tipičnog grubog zvuka iznad 4000 o/min, zasigurno ne biste shvatili da je riječ o trocilindrašu, jer vibracija gotovo da i nema. Iako se 80 KS u početku čini malo, zahvaljujući velikoj kuri mršavljenja ubrzanja su vrlo živahna. Barem ako govorimo o verziji s ručnim petostupanjskim mjenjačem.


Da, mala masa je drugi dio Nissanove globalne slagalice. Sa 915 kg Micra je čak 35 kg lakša od prethodnice. Samo na spremniku goriva, ispušnom sustavu i prednjem ovjesu ušteđeno je 14,4 kg. No, ni to nije dovoljno za, recimo, izvedbu s CVT-mjenjačem. Iznad brzine od 80 km/h ubrzanja su troma, okretaji visoki, a sve je popraćeno i adekvatnom zvučnom kulisom, vrištanjem motora.


Mala masa automobila uvjetovala je i vrlo nisku potrošnju. Proizvođač navodi pet litara na 100 km u mješovitoj vožnji, dok je za snažniju verziju navedeno samo pola litre više. Zbog toga je Nissan odustao od ugradnje dizelskih motora. Kaže, uz tako skromnu potrošnju i niske vrijednosti CO2 dizel je nepotreban.

 

 

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2012-12-28 18:13:50

izbjegavate ju testirati ko samog vraga, a auto u svom cjenovnom razredu daleko bez premca, godinu dan u ženinim rukama, tu i tamo dobim priliku sjestu u nju i oduševljen sam, a verzija početna a opet skoro ništa joj ne fali, tek djeljiva klupa i ručke za držanje u kabini kad se želi probuditi esp, a to poprilično zahtjevan posao, okretna stabilna i prostrana ,a tek pregledna u odnosu na razne zatvorene zemunice od automobila oko sebe.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nissan micra cc dijelovi getriba ulje novi sportagr testtljetnihiguma hibridna pobjednik toyota urban crruiser urban suzuki ignjis ford focus tdci lista srama punto grande prednjetoyotaiq turno popravak laka senzori hondataccordnaerodeck porez na aute mazdaskyactivdiesel testhljetnihsguma uaz vodena christian louboutin black peep cijena dijelova seat alhambra golfsdipet palomapicassohammeredring- pritisak u gumama honda civic skodaafabijartest ww pasat test novog megana ugradnja plina u mazdu cijena cijenadijelovaseatvario tire test problem sa ssang yong rextonom kvaliteta goriva diezel ijlixdbvucd lambomkrozsnijeg kvalitetaogorivadtest opel vektra isuzu fiatoqubo seat ibiza vw golf v goal peugeot nagradna igra skoda fabia sedan noviufiatescudo the north face denali hooded j vectraigtsvtest test gradskih auta test rabljenog nissan primera nemomultispace opel corsa opc prednji difuzor citroen nagradna igra