Autokreso
Autokreso
2010-09-08 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Ako mislite da je nemoguće spojiti motocikl, reli automobil i ronioca, a da pritom ne napravite Frankensteinovo čudovište, varate se. Štoviše, uz pametni stražnji dif i ultramoderni turbobenzinac, Juke je pravi mali biser, praktičan i zabavan za vožnju


 

Svako toliko proizvođači automobila naprave model zbog kojeg je naglašeno češanje glave opravdana reakcija. Jednostavno na prvi pogled ne znate što da mislite. Nissanu to sada već počinje prelaziti u naviku, jer nam se prije Jukea dogodilo kad smo prvi put sjeli za upravljač Qashqaia i trebali odgovoriti na pitanje što mislimo o njemu. Sad bi bilo lako praviti se pametnim i reći da smo odmah predvidjeli da će Qashqai biti prodajni hit kakvim se pokazao, no činjenica je da nismo znali što da mislimo. A bome, sigurni smo, ni u Nissanu nisu znali što da očekuju. Danas se po glavi češkamo samo mi, dok je Qashqaiev tržišni uspjeh Nissanu donio veliko samopouzdanje da ponovno pokuša izmisliti kotač i, nakon kompaktne klase, napraviti revoluciju i u segmentu gradskih automobila.


Kad smo već kod češkanja, njega prije svega izaziva Jukeov dizajn, ali nakon što pročitate listu potpuno oprečnih ciljeva koje je Nissan postavio tom automobilu, poželite prema glavi podići i drugu ruku. Naime, Juke bi istovremeno trebao biti prostran i kompaktan, robustan i dinamičan te praktičan i zabavan. Prevedeno u malo slikovitiji, životinjski svijet, to je kao da pokušate napraviti križanca između nilskog konja i hrta. No, umjesto da konačni rezultat ispadne kao uradak dizajnerskog laboratorija doktora Frankensteina, Nissanovom europskom dizajnerskom studiju u Londonu, čijem je radu glanc dao japanski dizajnerski centar (valjda zato nije teško pomisliti da Juke u sebi nosi i Godzilline gene), uspjelo je napraviti, subjektivno, odličan posao. Juke nije „mainstream“ koji se želi svidjeti svima, ali zato bogme nije ni dosadan, a još od prvih fotografija susreli smo puno više onih kojima se svidio nego onih koji su nam rekli da je ružan. U biti nismo sreli nikoga tko nam je to rekao...


Ipak, Nissan Jjuke je u svom dizajnu definitivno podvojena ličnost, pa tako donji dio ima naglašeno terenski/SUV-ovski karakter sa zdepastim kotačima, debelim gumama, povećanom distancom od podloge i ukupno robusnim stavom. Gornji dio (teško se može reći polovica) ima naglašeno sportske crte s visokim bočnim stranicama, uskim bočnim staklima nalik na vizir kacige i kupeovski prema natrag spuštenom linijom krova. Taj kupeovski efekt dodatno je naglašen skrivanjem kvaka stražnjih vrata u okvir prozora.


Juke odlično skriva dimenzije. Ali, ne kako to uobičajeno spominjemo kad veliki automobili izgledaju manji, nego obratno, Juke uživo djeluje većim nego što smo navikli od automobila klase Renaulta Clia ili konkretno 4,1 metra dužine. I to je u ovom slučaju dobra stvar, a prenosi se i u ukupni osjećaj u vožnji u kojoj juke ostavlja dojam (barem) klasu većeg automobila. Naravno, zakoni fizike se ne mogu prevariti i konačne dimenzije (ili njihov manjak) negdje se moraju osjetiti. To nije na prednjim sjedalima, koja su dovoljno prostrana za korisnike svih gabarita, pa čak ni na stražnjima, čiju prostranost kompromitira samo spomenuti kupeovski krov koji limitira prostor za glavu, ali samo ako možete igrati barem beka u lokalnom košarkaškom klubu. Broj centimetara osjeti se tek po veličini prtljažnika, koji je na nivou onog u Cliu prethodne generacije - 251 litra, odnosno još 15 litara manje u varijanti s pogonom AWD, čiji stražnji diferencijal pojede kadicu ispod klasične podnice prtljažnika.

Što se tiče dizajna unutrašnjosti, Nissanove dizajnere ni tu nije pustilo kreativno ludilo, pa tako imamo u sjajni lak ispolirani centralni tunel između prednjih sjedala iz kojeg izlazi ručica mjenjača, oblikovan po uzoru na spremnik motocikla, dok ručke na vratima neodoljivo podsjećaju na ronilačke peraje, pa onda nije nimalo čudno ako vam dizajn centralnog grebena s Nissanovim odličnim sustavom i-CON interface izgleda poput ronilačke maske s respiratorom.


Pomoću sustava i-CON vozač sam podešava karakteristike (narav) automobila, nešto kao Audijev drive select. Vozaču je ponuđen odabir između triju različitih karaktera odaziva na komande gasa, jačine pomoći servoupravljača i načina rada CVT-a (kontinuirano varijabilnog automatskog mjenjača). Mod rada eco je za one koji žele da se njihov Juke (inače s benzinskim turbom 1,6 i 190 KS) ponaša kao da im je netko iščupao turbo, normal je za „dosadne“ ljude, a sport ne samo da smanjuje nivo asistencije električnog serva, nego odaziv na gas čini bržim i instruira CVT-mjenjač da počne glumiti način rada klasične automatike. Mjenjač tada i dalje kontinuirano varira prijenosni omjer, no povremeno napravi lagani trzaj kao kad se u klasičnoj automatici promijeni brzina, što možda odnosi koju desetinku u ubrzanju, ali eliminira neugodno i neprirodno zavijanje motora koji se vrti na višim okretajima nego što je prirodno.


Ipak, najviše kod i-CON-a oduševljava njegovo sučelje, naime - kad pritisnete dugme, s njega nestaju oznake kontrole klima-uređaja i zamjenjuju ga one za podešavanje šasije. Nešto kao da svaki prekidač u sebi ima minijaturni LCD-panel putem kojeg se označavaju funkcije koje se u tom trenutku mogu podešavati. Jedan od trenutačno najpametnijih pristupa kako smanjiti broj prekidača na središnjem grebenu, bez upotrebe multifunkcionalnih prekidača poput joysticka (a la BMW).
S mehaničke strane, Juke koristi alijansinu B-platformu na kojoj je nastao, recimo, Renault Clio (i Nissan Note), ali je za Juke malo produžena, na 2530 mm međuosovinskog razmaka, i proširena (da bi mogla prihvatiti veće, 17-colne kotače), a iako je olakšana (radi niže potrošnje), postala je još kruća na torziju.


Prednji ovjes je klasični i provjereni mcphreson, a u izvedbi sa samo prednjim pogonom (što će biti velika većina prodanih primjeraka) straga je polukruta osovina, dok je u AWD-varijanti s pogonom na sva četiri kotača straga s Qashqaia prilagođen multilink.


Pogon na sva četiri kotača posljednja je iteracija Nissanovog električno kontroliranog pogona na sva četiri kotača, uz veliku novost - tzv. torque-vectoring na stražnjim kotačima. Prevedeno - stražnji dif. aktivno raspoređuje okretni moment između stražnjeg para pogonskih kotača i smanjuje podupravljanje, a juke čini stabilnijim i zabavnijim za vožnju. U standardnoj izvedbi Juke ima samo prednji pogon i tipičan je predstavnik svoje vrste. Očekivano od tako SUV-olikog automobila, vrlo dobro se nosi s neravninama, a ovjes pokazuje pravu dozu robusnosti i aglinosti, posebno kod AWD-pogona. Ipak, s najsnažnijim motorom dolazi i do malih problema s prijenosom snage, pa pogonski kotači pokazuju tendenciju proklizavanja pri naglim ubrzanjima, a volan (pogotovo na neravnoj podlozi i nižim brzinama) želi iščupati iz ruku (tzv. torque steer). No, to nije naglašena ni neuobičajena pojava kod modela s turbomotorima i puno momenta.


Uz potpuno novi 1,6 benzinac s izravnim ubrizgavanjem koji je sam vrh ponude i pruža najviše zabave u vožnji, u ponudi su i provjereni alijansini motori - benzinac 1,6 (bez turba) sa 117 KS te vrlo uglađeni dizel 1,5 dCi sa 110 KS. Standardno, snaga se prenosi putem ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa, a kao opcija uz slabiji benzinac može se odabrati CVT-automatika, koja je standardno isporučuje uz izvedbu s pogonom na sva četiri kotača.

Cijene startaju od 115.000 kn naviše, uz Nissanove standardne pakete opreme Visia, Acenta i Tekna te šaroliku mogućnost personalizacije paletom dodataka kao što su ukrasni naplaci, prednji i stražnji zaštitni limovi donjeg postroja, različiti završeci ispušnog sustava, krovni spojler i sl.

 


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: tiffany solid butterfly earrin rabljena opel astra test smart eoklasagpolovan golfspvi cheap louboutin boots,discount slikakakosemotorsastavlja noviofordafocus jeep compass chevrolet.kalos test rabljenog nissan qashqai opela astra classic suzukiasamurai porsche design pritisak u gumama fiat tipo autospecijal hjundaielantra test izdrzljivo reno na struju koliko ulja ide u motor benzin test rabljenog nissan qashqai kuca buka onoboardjlatvala facebook facebook nissan almera seat altea freetrack zadnji lo passattsynhroxdsgstest csara pikso suzukisplash toyotaauris vodik kriza u autoindustriji presvlake passat alltrack kolikouljaideumotorssang renault megan grandtour passat blue motion mjerenje christianlouboutinarielleta theinorth.faceeredpointkgorete mazda cx kasko novi skodini modeli test golfova c-hr skoda citigo mitsubishi gokf v north face denali jackets on s selen blokovi);select dbms_pip forester nagradne igre