Autokreso
Autokreso
2011-09-20 , Autor: Alexander Bloch, Slike: Achim Hartmann
Bookmark and Share

Već vam imena mogu sve reći - BMW Alpina B5, Bentley Continental Super Sport, Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo Superleggera, Mercedes SLS AMG i Porsche 911 GT2 RS. Uživajte u testu visokih brzina!


 Foto report Nardo - Test visokih brzina

Na jednom smo mjestu skupili 52 cilindra! Ali i 208 ventila. Nismo se zamarali finim stvarima i biranim delicijama, ni skupim igračkama s odabranom unutrašnjošću. Tražili smo samo gole performanse. Zato smo i stigli na Nardo, na 12,4 km dugačku stazu gdje i bolidi Formule 1 ostaju bez daha, boriti s brzinama višima od 300 km/h. Drugi dio testa bio je ispit ponašanja na cesti na slabije poznatom dijelu staze s Narda, gdje je i najbržima bilo teško.

 Foto report Nardo - Test visokih brzina

Toplo ljeto na jugu Italije bilo je posebno teško u Apuliji. Dok djevojke odjevene samo za plažu prolaze, mi na vrućem asfaltu biramo šest drugih ljepotica. Ljepotica brzine. Ukupno 'vrijednih' 3468 KS i 3930 Nm, što baš i nije neko sredstvo za rashlađivanje.

 Foto report Nardo - Test visokih brzina

Daroviti sekstet čeka noć, kad će i rezultati biti bolji. Hladan vjetar stiže odnekud i svi se konji bude. Tri turbomotora i tri atmosferska spremni su, a razbuđeni konji ovdje su doslovni. Odlučujemo biti bukvalni i u prvi galop kreće propeti konjić. Cavalino na Ferrariju dobro se snalazi na 35 stupnjeva toplom asfaltu, a temperament izražen u 570 KS i sadržan u V8 motoru u trenu se pretvara u pravu lisicu. Motor breči. Najprije potmulo, a kasnije se javlja vriskom. Sve do 9000 o/min. Cijelo se vrijeme čuje usis, a zvuk je fantastičan. Prilagodljivi ovjes guta sve udarce, a dvostruka spojka nježna je kao pjena s kapučina. Ferrari Italia ipak ne nudi lagano i opušteno disanje. Brzinomjer se zaustavlja na 330,49 km/h. Gdje si sad, Porsche?

 Foto report Nardo - Test visokih brzina

Novi bič božji u Zuffenhausenu su označili sa GT2 RS. Učinkovit hladnjak stlačenog zraka velik je doprinos pri dobivanju 620 KS, ali svejedno je 3,6-litreni turbo boxer zdrava osnova. Motor je i dalje zabačen straga, a tijelo mu je gotovo isto. Nema stražnjih sjedala, nema klima-uređaja ni audio paketa. Stražnji i bočni prozori su od makrolona, termoplastičnog polimera, dok je prednji poklopac od karbonskih vlakana. Sve skupa smanjilo je masu punih 70 kg u odnosu na obični GT2. Težinski je omjer impresivan, svaka konjska snaga pokreće samo 2,33 kilograma. Švapski uragan do 200 km/h ubrzava baš poput propetog konjića, jednakih 10,4 sekundi, dok je do 300 km/h i dosta brži. Lošiji je na upravljaču, a u konačnici i sporiji. GPS uređaj je izmjerio točno 329,99 km/h.

 Foto report Nardo - Test visokih brzina

Drugi njemački predstavnik, Mercedes SLS, nudi sasvim drukčiji zvuk. Prilično dubok. Veliki 6,2-litreni V8 zapravo je zakašnjeli odgovor na američki tzv. small block. Ubrzanjima kasni za Porscheom, pa četiri sekunde kasnije brzinomjer lovi 300 km/h. Tvorničko obećanje od 317 km/h malo se pomiče pa je novi rekord ovog Mercedesa 323 km/h. Ima toga još jer baš u Mercedesu su sile najmanje. Poprečna pogotovo. Na stazi s velikim nagibom, pri brzini od otprilike 240 km/h, kad se krug na Nardu u vozačkom sjedalu manifestira kao pravac, možda bi se mogao i pustiti upravljač. Ipak, ograda je preblizu, pogotovo kad se približavate brojci od 320 km/h. Aerodinamika, a napose stražnji spojler na Mercedesu, odrađuje lavovski dio posla.


1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: fiat idea fiat idea fiat idea rabljenitdjelovi fiat idea djecje auto sjedalice test djecje auto sjedalice test djecje auto sjedalice test d panasonic laptop battery : lap renaultwmeganeiberline connection problem connection problem llllllllredba golf crijevo za hladnjak za opel as test autogume imprezarxv anketa maraton test: renault fluence maraton test: renault fluence koliko ulja ide u auto maraton test: renault fluence maraton test: renault fluence ford c -ax koliko godina izlazi magazin a ford c -ax ford c -ax na struju test auto gume bf goodrich prednje staklo renault twingo ford c -ax skoda tuning skoda tuning skoda tuning skoda tuning test autogume koliko ulja ide u motor vw pol koliko ulja ide u motor vw pol koliko ulja ide u motor vw pol nissan terrano kiaiceedtcupe megane gt line megane gt line megane gt line megane gt line alphabetjhearttagbracelet fordotvorenjegospodarskogce cijenesservisa auto osiguranje vw golf v c klasa