2010-08-31 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Redizajnirana Mazda6 utjelovljene je svih karavanskih osobina, a promjene su je učinile primjerenijom obitelji


Uvijek smo voljeli voziti Mazdinu šesticu, a nakon redizajna, s kojim je dobila mekše podvozje, još više uživamo. Istina, to je pomalo paradoksalno, jer uvijek „navijamo“ za što brže i oštrije automobile. Ali, sa Mazdom6 smo prošli školu. Podvozje donedavno aktualne serije bilo je oštro poput britve. Zabavno i agilno, ali obiteljskom vozaču „prezategnuto“ i neudobno. Stražnji joj je ovjes bilo vrlo tvrd, a prednji podešen tako da se trenutačno baca u zavoj. Šestice su zbog toga bile zabavne za jurnjavu, ali i sklone klizanju na mokroj podlozi. Zapravo, podvozje im je bilo podešeno za sportsku skupinu kupaca.

S novim modelom to nije slučaj, a da sa starim nismo napravili puno kilometara, sad bismo poželjeli tvrđi ovjes. Međutim, to je pogrešno. Nova Mazda6 danas je savršeno konfigurirana i sad je to jedan od ugodnijih automobila za putovanje. Budući da joj je karoserija i dalje čvrsta kao kamen, prelazak preko neravnina s mekanim podvozjem podsjeća na lebdenje. Istina, po zavojima prednji kraj očitije tone i karoserija se naginje, ali vozne osobine još su odlične. Nova Mazda6 je malo sporija, ali puno upotrebljivija. Srećom, vozač je zbog fantastično preciznog mjenjača, dobrog volana i teške spojke još involviran u vožnju kao i u starom modelu. I upravo zato redizajn smatramo odličnim kompromisom.

Došlo je i do promjena na novim 2,2-litrenim dizelima. Ugrađene su im manje turbine, što je rezultiralo boljim odazivom na gas i boljom raspodjelom momenta, a najslabija izvedba je osnažena sa 120 na 129 KS. Ako se sjećate našeg velikog HR-testa triju šestica, onda znate da smo mi toliko izmjerili i na starom modelu. No, dobro, redizajnirani je zaista rafiniraniji, upotrebljiviji i smireniji, a karavanska nam se izvedba posebno svidjela.

Usporedimo li je s klasom, prtljažnik obujma 519 litara u prosjeku je, a ukazali bismo na nosivost od 536 kilograma, koja je nešto iznad prosjeka. Krug okretanja od 12,2 metra (koji je kod mazdi uvijek veći) osjeti se pri parkiranju i šteta što nije manji, a sve ostalo smatramo i više nego zadovoljavajućim.

Najviša brzina od 192 km/h među današnjim brzim autima može vam se učiniti nezanimljivom, ali stvar je u tome da mazda brzinom od 170 km/h juri pri samo 3000 okretaja. Dakle, to je vrlo brz putni auto, a uz to i vrlo ekonomičan. Test smo završili s prosječnih 7,6 litara, najmanje smo zabilježili 5,3, a najviše oko 9,5 litara - kad je nismo štedjeli.

Momenta ima u izobilju. Primjera radi, Alfin dvolitreni JTDM sa 170 KS razvija 320 Nm, a 40-ak konja slabija mazda čak 310 Nm. Dodir gasa putnike odmah upozna s osjećajem snage, a mali prostor za prigovor pronalazimo dok s četvero odraslih i prtljagom želimo juriti autocestom. Tad bi izvedba sa 163 KS bila puno zanimljivija. Ipak, to cjepidlačenje nije vrijedno doplate od nekoliko desetaka tisuća kuna. Pogotovo zato što cijena testirani model čini vrlo zanimljivim obiteljskim paketom s dobrim omjerom uloženog i dobivenog. Za 203.600 kuna to je superšestica koju bi mnogi mogli smatrati automobilom za cijeli život. A prvih je pet godina još pokriveno i Mazdinim jamstvom.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: sanderorstepwayodizel mini coper and x=y coachhandbag-allblackwith testaautoogume opelkastraagtcefarovi adac test zimskih guma minibike fiat rabljeni fiatstillo serviesni infiat bravoterval stepway astraclasic mercedesbklase cvvt bentley goran puhovski tojota verso dizel cvvt daciaoelektro tkonajboljesvijetli mazda mps megane iv kao uh koliko ulja ide u motor mreced thenorthfacefleeceredjack seat ibiza fr zadnji suzuki vitara s mercedes c klasa audi cc mazdaecx giulietta sportwagon abs senzori logan roomster oel insignia djevojkatdana cliosgrandtourtvstfabiaicombi cliosgrandtourtvstfabiaicombi koliko ulja u motor fiat ulys novi seat leon test grijanje auta toyota citroentpicasso tehih za citroen pikaso cbr koliko ulja ide u motor polo djevojkatdana najudobnija vozila srednje kla taksi autoggumeetestlbridgestone testzimskihgumasuv