Autokreso
Autokreso
2011-06-30 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Mazda i dalje proizvodi aute kojima se može vjerovati, a evo kako je završilo putovanje dugo 100.000 kilometara Mazdom3 CD150 TX Plus


 Automobili Mazda3 CD150 TX Plus (maraton test)

U nešto više od 470 dana ili oko 16 mjeseci Mazdom 3 2,2 CD150 prešli smo 100 tisuća kilometara. Na benzinsku postaju išli smo gotovo svaki treći dan. Provezli smo je, što je vrlo važno, kroz cijeli sezonski ciklus automobila, a za to je potrebno više od godinu dana. Trojka je kod nas preživjela dvije zime, bili smo na pet redovitih servisa, dvaput smo joj mijenjali gume i doznali zašto taj auto tako dobro drži cijenu. Bolje čak i od Volkswagena Golfa, koji se na ovim područjima smatra 'svetom kravom'.

 Automobili Mazda3 CD150 TX Plus (maraton test)

Priča ide ovako. Sve od 2003. do 2009. Mazda3 u ponudi nije imala ni jedan dvolitreni dizel. Taj je deficit riješen prije dvije godine dolaskom 2,2-litrenog snagatora koji u Mazdinoj ponudi inače može imati 129 do 185 KS. U trojku poput testirane ugrađuje se samo u izvedbi od 150 KS. Nastao je iz bloka dobro poznatog dvolitrenog dizela kojem je povećan obujam, a uz brojne modifikacije te novi turbopunjač smanjeni su mu i troškovi održavanja. Zupčasti remen zamijenjen je pogonskim lancem koji ne treba mijenjati. Odnosno, nema onog skupog servisa zbog kojeg se izbjegava kupnja auta starog oko pet godina kojem set zupčastog remena nije zamijenjen. Sjajan razlog za početak maraton testa!

 Automobili Mazda3 CD150 TX Plus (maraton test)


Iako je Mazda3 popularnija u peterovratnoj izvedbi zvanoj Sport, mi smo bili presretni što je na maraton stigla limuzina s četverim vratima. Ne toliko zbog većeg prtljažnika koliko zbog koncepcije. Peterovratni kompakti postali su precijenjeni, i to je za volanom 'zlatne maratonke' postalo očito. Limuzina ima i dozu ozbiljnosti, odnosno elegancije, koju ni jedan hatchback neće moći dosegnuti. Uredna i friško oprana (što je rijetko bila), sja kao vrhunska mala poslovna limuzina. Povrh toga, posebnu dimenziju daje joj i snažni dizelski motor sa 360 Nm okretnog momenta. Uglavnom, trojka je prava bomba u gradu, na otvorenoj cesti, ali i na autocesti. S time su se složili apsolutno svi vozači koji su ju isprobali.

Upotrebljivost

 Primjera radi, maratonka sa slika je od BMW-ove serije 3 duža čak pet centimetara. Ne čini se toliko velikom, ali limuzina Mazde3 u prometu zato i izgleda kao zaseban model, a ne kao samo derivat peterovratnog. Zaključili smo, da je po nama - ovo bi bila Mazda4!

 Automobili Mazda3 CD150 TX Plus (maraton test)

Koliko je ova limuzina upotrebljiva? Dovoljno - i upravo smo zato njome najradije putovali. U prevelike aute sve lako stane, ali su i dalje preveliki. Manji su dobri, ali nemaju mjesta, a trojka limuzina je dovoljno velika da se pristane na kompromis veličine i prostranosti.
1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: zagreboautowshow test golfova sedam generacija koliko godina izlazi magazin a polo bijele bokje kompjuter motora ford passatlimuyina auto hrvatska koliko ulja ide u menjac audi mini countryman cooper s koliko ulja ide u motor audi izbor metalik boja opel insignija sports turer rezervoar za gorivo cijena kol christian louboutin jolie slin off renault megane grandtour potro fotografija zakretno svijetlo sojednimttankomvzasguinnessa hdi chevrolet lacetti newvwpassatcijena viking land rover evoque goran puhovski volkswagen phaeton design awar pink uggs classic romantic flo majice toyotajyarisivsmsuzukiuswift honda vfr sojednimttankomizaaguinnessa fordntourneo opel frontera logan roomster renault megane extreme sedan usporednitest hfc getriba za opel astru testssuvtguma jaguar xf ciroenxsaniabreak relej retrovizorvito superbmtestovi s klasa mercedes testovi oldtimer amerika elektro prerade automobila ulja ide u motor captive ugradnja plina u mazdu cijena test rabljenog renault megane koje ulje ide u motor seat