Autokreso
Autokreso
2012-07-02 , Autor: Cvek
Bookmark and Share

'Prvi' paket opreme koji sadrži i klima uređaj sasvim je dostatan, a sličnu konstataciju možemo izvesti i za benzinski motor od 75 konjskih snaga


 Automobili Mazda2 1.3i CE Pro

Da nismo išli malo detljanije provjeravati, vjerojatno bi se tek kasnije sjetili da je aktualna generacija Mazde2 tu još od 2007., a da je obnovljen model stigao tijekom 2010. godine. Iako ga odmah nakon face lifta nije bilo, od nedavno tu je ponovno i CE Pro paket opreme, kojime je bio opremljen i naš današnji testni primjerak. Posebnost ovog paketa je što je to druga po razini oprema, a prva koji sadrži i klima uređaj. I dok će neki pomisliti kako bi tu trebalo biti još dosta elemenata koji se nalaze u bogatijim paketima, mi se i ne bi složili s time. Ipak, jedini detalj koji nam je nedostajao, a ne bi bio preveliki trošak, jest pokazivač vanjske temeprature.

 Automobili Mazda2 1.3i CE Pro

Prvi kilometri tražili su malo privikavanje. Automobil ima oko 12 tisuća prevaljenih kilometara, a iznenadilo nas je koliko je malo potrebno da spojka 'uhvati'. Doda li se tome činjenica da je riječ o pogonskom agregatu od 75 KS, kolegi se čak u dva navrata automobil i ugasio. Čvrsta, ali oku ugodna plastika putničke kabine djeluje kao da će izdržati 100 godina. CE Pro paket ne donosi niti 'luksuz' kožom obloženog upravljača, iako i ovaj djeluje vrlo dobo.

 Automobili Mazda2 1.3i CE Pro

Testni je primjerak bio u peterovratnoj karoseriji koja olakšava korištenje stražnje klupe i nema 'napornog' pomicanja naslona prednjih sjedala. Sjedala koja vrlo dobro prihvaćaju tijelo vozača, te djeluju vrlo udobna, iako će neki reči da su im pretvrda. Nakon sjedanja na mjesto vozača dozvoljeno je namještanje upravljača po visini, a ne bi škodila opcija i po dubini. Između prednjih sjedala, pored ručice parkirne kočnice otvoreni su pretinci za odlaganje sitnica, a čime se nadopunjuje prostor u vratima gdje je moguće smjestiti i bocu pića. Tu je i AUX te 12V utičnica.

 Automobili Mazda2 1.3i CE Pro

Jednostavna i vrlo pregledna instrumentna ploča daje sve potrebne informacije, izuzmemo li već spomenutu temperaturu okoline. Jednostavnost krasi i središnji greben gdje je u gornjem dijelu smješten audio uređaj, a ispod kojega su prekidači klima uređaja. U središnjem dijelu, a ne kako je to inače praksa u donjem dijelu, smještena je ručica mjenjača. 5-stupanjskog, koji kao i ostali mjenjači iz ponude ovog japanskog proizvođača svojom preciznošću i kratkim hodom doprinosi užitku u vožnji.

 Automobili Mazda2 1.3i CE Pro

Kao što smo već i spomenuli, testni promjerak rabi 1,3-litreni benzinski motor od 75 KS, upregnut 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ovo je jedna od najtraženijh kombinacija opreme i motora. Motor je to koji je sasvim dostatan za svakodnevnu borbu s gradskim prometom, a ne posustane niti na otvorenoj cesti. Tome u prilog ide i okretni moment od 119 Nm pri 3500 o/min. Nakon šestotinjak prevaljenih kilometara, po gradu, otvorenoj cesti i autocesti, postigli smo prosječnu potrošnju ispod 6,3 l/100 km. To je za nešto više od litre više od deklarirane potrošnje, iako ne možemo reći da je previše.

 Automobili Mazda2 1.3i CE Pro

Aktualna generacija Mazde2 je poznata po 'lakoj gradnji' jer je svojom pojavom za više od 100 kilograma postala lakša od modela kojeg je naslijedila. Upravo smanjena težina ima utjecaja i na povoljnu potrošnju. Ujedno, smanjena potrošnja doprinosi i vrlo dobrim vozinim osobinama. Mazda2 izvršava sve zahtjeve, iako priznajemo da je nismo tretirali kao neki snažniji model koji se više 'tiska'. Ugodan eksterijer (iako potrebno privikavanje na 'atraktivnu boju'), kvalitetna i pametno posložena putnička kabina koja odiše jednostavnošću, te dobra kombinacija motora i mjenjača od testnog primjerka stvaraju poželjan automobil.

 Automobili Mazda2 1.3i CE Pro

Mazda2 1.3i CE Pro stoji 98.490 kn čemu valja pridodati 3 tisuće kuna za metalik boju te 2648,59 kn koliko s ugradnjom stoje stražnji parkirni senzori. Time Mazda2 nikako nije nijpovoljnij model u sgmentu, ali znamo da Mazda to nikada niti nije bila. Spomenimo i da 'dvojka', kao i ostale Mazde dolazi uz 5 godina ili 150.000 km jamstva, a ako pod račun dajete rabljeni automobil trenutačno možete za isti dobiti, prema procjeni, 7500 kn više.

 Mazda2 1.3i CE Pro
 Vrsta motora/broj cilindara
 redni/4
 Obujam
 1349 ccm
 Snaga
 55 kW (75 KS) pri 6000 o/min
 Moment  119 Nm pri 3500 o/min
 Ekologija  Euro 5
 Emisija CO2
 119 g/km
 Težina/nosivost  1025 kg /430 kg
 DxŠxV  3920 x 1695 x 1475 mm
 Međuosovinski razmak
 2490 mm
 Potrošnja
 6,4, 4,3, 5,1 l/100 km
 Prtljažnik  250 l
 Ubrzanje  14,9 s
 Najveća brzina
 168 km/h
 Spremnik goriva
 42,8 l
 Gume  185/60 R14
 Prijenos  na prednje kotače, 6-stupnjeva, 
ručni

 Automobili Mazda2 1.3i CE Pro

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: goodyeartntc tiida captur rabljeni ford c-max volkswagenypassat management usporedni test ljetnih guma citroen c cross seatualteagxl forddmondeodtdci renaultaclija shevroletepica kia motors nissantgtkiznutra usporednigtestegolfastdirirtsi vikend brizgaljke travectecdrah tablica dijelovi seateibizaltdi cheapvcellophonercasestforvche test rabljenog mercedes b camaro ss test sijalica cijene servisa toyota pritisak u gumama ford focus k obaranje rekorda uggiaccessories,uggsbaccessori cijene servisa toyota koliko ulja ide u motor polo chevrolet trax test mercedes koje ulja ide u motor golf bmwdcoupe obrazac pritisak u gumama ford fokus qvad subaru impreza koliko ulja ide u mercedes a k chevroletrcruze haldex koliko ulja ide u motor polo opel mokka xsara picasso pritisak u gumama ford focus test rabljenog bmw prvi automobil prowceed renault usporedni test test auto gume kleber dinaxer obiteljski