Autokreso
Autokreso
2010-09-09 , Autor: Marko Tomac i Domagoj Kodžić, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Kad vam netko kaže da Lamborghinije treba doraditi i kada ti isti dolaze iz Švicarske, tada su sva dodatna pitanja suvišna. Nije nam preostalo ništa drugo nego sjesti za upravljač i provesti dijala u riječi


 

Lamborghini Gallardo GT600
Bikovi se ne tuniraju! Tko vam je to rekao?

Način na koji razmišljaju inženjeri iz talijanske Sant's Agate, odakle je Lamborghini, potpuno je drukčiji od struje misli inženjera iz švicarskog Zuga, gdje sjedi tuner BF Performance. Shvatili smo to kada smo ugledali žutu karbonsku pepeljaru u kabini Gallarda GT600, ali i kada smo pročitali izjavu tog tunera:


- Gallardo je nevin vozački stroj. Niti je dovoljno dinamičan niti personaliziran da bi odgovarao visokim švicarskim standardima.


Zvuči kao šala - s obzirom na to da je riječ o pristojnim Švicarcima. Ali, kad se susretnete s razinom perfekcije koju „prakticiraju“ ti Švicarci, sve će vam postati jasno. Tko bi se drugi inače upustio u tuning Lamborghinija Gallarda LP560-4?


Teško shvatljiva igra, ali zaigrali smo je stisnuvši gas na Gallardu s tuning-paketom zbog kojeg se zove Gallardo GT600. Više samopouzdanja, više snage i bolja aerodinamika!


Molim? O čemu pričamo? Zaista je teško shvatljiva priča, ali nakon malo jurnjave i upoznavanja Gallarda sve je jasno. Gallardo GT600 je od običnog modela snažniji 80 KS (40 KS od LP560-4), a budući da je karbonskim aero-kitom i olakšan 43 kilograma, zapravo je još i snažniji. Koliko? E pa toliko da je Gallardo GT600 brži i od Murcielaga LP640-4 SV na krugu Sachsenring, gdje su dečki iz BF Performancea to mjerili.

Velike su prednosti pogona na sve kotače preko kojeg 5,2-litreni Audijev V10 prenosi svoju snagu. Pogotovo zimi ili u rukama nesigurnih vozača kakvih u Gallardu sigurno ima. Ali, BF Performance malo drukčije gleda na stvari, pa ako poželite, vaš Gallardo iz 4WD može pretvoriti u RWD, kad Lambo postaje opaki stroj za driftanje.

Zapravo je fantastično koliko se jednostavno Gallardo koristi, pa nije ni čudno što ga zovu „Lambom za curice“. Potrebno je samo povući lijevu ručicu mjenjača na volanu (tako se ubacuje u prvi stupanj) i postupno upoznavati što znače visoki okretaji. Bilo bi dobro da je na brojaču okretaja motora i neka skala hrabrosti jer bacanje igle preko 8000 okretaja znači da vozač jako dobro zna što radi. Porsche misli da je napravio čudo jer do stotke ide za 3,9 sekundi. E, pa GT600 to čini za manje od 3,5 sekundi, a za 200 km/h treba čekati manje od 11 sekundi.


Budući da je riječ o atmosferskom motoru, zapravo je nevjerojatno koliko je momenta pri niskim okretajima. U jednom smo trenutku prilazili boksu brzinom od 30-40 km/h i zaista nismo poželjeli ubrzati na 80 km/h u četvrtoj brzini. Barem smo mislili da je to nemoguće u samo 50-ak metara. I tada postaje jasno. Da, ovo je audi, pardon Lamborghini, koji mogu voziti i curice, ali juriti njime mogu samo pravi muškarci. Količina gripa je nevjerojatna, stvari se lako predviđaju - jedino je brzina tako prokleto nestvarna.

Marko Tomac, zamjenik glavnog urednika magazina AMS u Gallardu GT600


I zvuk iznenađuje. Nije sličan onome što ga Lambo izvana ostavlja iza sebe. Još je bolji. Dok stišćete gas i gledate u okretaje, pa na cestu, pa u okretaje - imate osjećaj da vam netko u glavu puše divovskom vuvuzelom, a iz nekog razloga vam to paše i ta vuvuzela zvuči sjajno. Kada je vožnja gotova, slijedi priprema na usporeni vanjski svijet koji misli da je 6000 okretaja visoko. Istovremenim povlačenjem obiju ručica mjenjača na volanu vozač izlazi iz transa, a Lambov mjenjač odlazi u neutral. Eh, da je tako svaki dan…



Lamborghini Murcielago GT 680
Uhvati ga ti za rogove!


Deset godina je to već stari model, a tek sad sam sjeo za upravljač. Stvarno je hrvatski zastupnik loš! Neka, pa i diablo sam vozio na privatnoj osnovi, zašto ne bi i ovo čudo?


Lamborghini Murcielago je posljednji stari i klasični proizvod te marke. Ikona zlatnog doba kad su se sve komponente pravile samo za Lamborghini, kad ih se nije moralo dijeliti s Audijem i kad su se ti automobili bitno razlikovali od druge talijanske sportske marke koju su vozili samo nogometaši i ljepotice. Da ne kažem nešto drugo…


Nema veze što je sve bilo loše i neuvjerljivo, što je koža bila loše presvučena, instrumenti nakošeni, kao rad nadobudnog mladca na tehničkom odgoju.


Sad je ipak sve bolje. Doduše, primjećujem dvije boje na automobilu. Kažu da je takav izišao iz tvornice. Neka. Stražnje krilo je fantastično, strši iznad i iza automobila više nego svi bolidi F1. Momci iz tuneraja BF Performance uvjeravaju me da je automobil apsolutno podesan za cestu. Ma znam, kakve sam samo gluposti vozio po običnim cestama, ali ne. Ovo čudo prolazi i rigorozne njemačke propise, a ne samo naše, koji ionako nemaju veze sa stvarnošću. Krilo je široko 206 cm, točno koliko i Murcielago, a u tlocrtu automobila ne viri ni milimetra. Stavili su i fantastičan ispuh. Čuje se kao svi gromovi svijeta. Moram priznati da taj nama malo poznati tuner Bob Forstner zna posao.


Mjesta ima sasvim dovoljno, ali ne volim kad mi tako odozgo zatvaraju vrata. Kao da sam u staklenom lijesu. Ovo je posljednji pravi Lambo, pa je logično da unutra djeluje kao na pola puta između kit-automobila i kućne radinosti. Pojas dolazi s pogrešne strane - sa sredine, a ne iz stupa vrata. Volan je i dalje na pogrešnom mjestu, malo na više prema sredini. Svi koji su ikad vozili land rover znaju na što mislim, no sve to nema baš nikakve veze. Domagoj, ovo je Lamborghini, rekao sam sam sebi!


Čuke su fantastične. Crveno na 8300, a brzinomjer stari talijanski. Podsjeća na vremešne alfe, ali i delte. Dolje nula, lijevo 120, gore 240, a desno 360 km/h. Di to ima? Murcielago je i po tom poseban. Mjenjač je trendovski s polugicama iza upravljača. Sve je baš kako treba. Razmišljam koliko bi to trebalo sad stisnuti. Dovoljno da ne ispadnem mlakonja, ali i ne do kraja da ne misle kako sam divljak. Hm? A zašto ne? Krećem nježno, možda do 4000. Sve je nježno, gotovo pa kultivirano polugicom iza volana mijenjam stupnjeve prijenosa - nagore druga, pa opet 4000, treća. Izlazim na brzi pravac i stajem. Murcielago se ne vozi tako. Krećem kako treba. Pun gas! Ubrzanje do 8000 i još malo preko kratko traje. Prva je jedno 106 km/h, druga više od 180, šaltam u treću i kočim jer cesta baš ne podržava moj doživljaj vožnje. Mladac koji duži ovo divno vozilo kaže da jedini tako vozim. Da nikad nitko od svih koji probaju ovaj automobil ne stišće prvu do kraja, a kamoli drugu.

Korpulentni test vozač Domagoj Kodžić u sićušnom interijeru Murcielaga GT680 


Bolje mu je da ne zna kako bih se tek vozio da je brže dionice bilo više, pa da sam gas mogao držati kako treba - skroz i kroz. Svih šest brzina.


Pa što, ima veliku ručku i neka se drži. Kakva bi to borba bikova bila…


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: mercedes hho generator the north face vindicator mid fulda video youtube mercedes benz c golfu-opetaplus christianilouboutingmenashoes krovne kutije hondaeplin testopelzafira eko taxi zastitne boje mercedeseeacabrio auto zubak mini bus prvi test alfa romeo rabljena opel astra redizajn renault laguna renaultrtwingoagordini chevrolet.epicarlt dohc kompjutermotoraford astra biturbo kolikoulja u motor fiat punt usporedni.testfaudifbmwtmerced koliko ulja ide u motor passat koliko litara ulja ide u autom ovo su heroji streetracea northface backpacks,north face yamaha tmax opel astra led lijevi i desni selen radnoamjesto range rover pure edition duster test astrahrabljeni autongumeegoodyear maraton test crosser mercedes c klasa vs mercedes c kiatceedediesel ford focus trend plus koliko ulja u motor opel togra wolksvagen touareg ford mondeo sw porsche macan continuouslminitbeanrnecklace nissanapathfinderatest izborpautawgodine clio williams williams william