Autokreso
Autokreso
2010-12-27 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Potpuno novi igrač u klasi velikih coupea, Infiniti G 37 S, donosi pravo osvježenje. To je japanski lovac na poznate coupee i evo dokaza da GT-automobile znaju raditi i izvan Europe…


 

Prvi automobil koji smo sreli nakon izlaska iz Infinitijevog ušminkanog salona, dok smo još otkrivali detalje po kabini coupea G 37 S, bio je BMW serije 3 Coupe bez oznake motora. Ako pitate Infinitijeve ambasadore (tako se nazivaju njegovi prodavači), to su dva smrtna neprijatelja. Jer, najkraće rečeno - Infiniti je „japanski BMW“, a htio bi postati i europski. Ima li šanse za to, doznali smo ubrzo, ali, ipak, nije samo BMW na nišanu jednog od najzanimljivijih finih japanskih GT-automobila. Paljba će sigurno okrznuti i Audije A5 i TT, ali i Mercedes E Coupe te još neke „šminkere s puno konja“.

 


Sigurni smo u to iz više razloga, ali ponajprije zbog dojma koji testirani G 37 S ostavlja na parkiralištu. Poput pravog GT-a,Infinitijev coupe je istovremeno i reprezentativan i mističan. A to se traži. Ni sami nismo znali bismo li radije otišli na autocestu, u zavoje ili pred gradsku kavanu. Nije nam bilo druge, nego sve tim redom.

 


Dok milimo prema izlasku iz grada, uviđamo da Infinitijevo ime diskretno utisnuto na čeljusti kočnica iz nekog razloga svima odmah upada u oči. Sigurno zbog velikih 19-colnih felgi te diskova promjera 355 mm - koji su tu kao dio sportskog paketa. Tada shvaćamo da uz oznaku "S", jer postoji i model bez „S“, Infiniti ne prodaje maglu, nego daje pravu vozačku vrijednost. Bez njega su diskovi sprijeda manji čak 35 mm, a sportski paket još uključuje sustav 4WAS, zbog kojeg se u zavojima lagano zakreću i stražnji kotači. Uključuje i sportski ovjes, blokadu diferencijala, sportska sjedala... Prava stvar - čini se na prvu - a kad motor ode iznad 4000 okretaja, G 37 S tako i zvuči.

 

 

Puni predrasuda, kao i obično, prerano konstatiramo da ovo nikad ne može postati sportski auto. Uplašila nas je masa od gotovo 1800 kila, a i mjenjač koji nije lak i brz k'o perce. No, mišljenja su tu da se mijenjaju, a 3,7-litreni V6 sa 320 KS proslavljen u Nissanu Z370 daje prve razloge za to. Postoje dva načina na koje se taj motor treba koristiti. Jedan je u garaži, a drugi - gas do daske! Urlikanje atmosferskog benzinca u vozaču budi sadističke porive, a i mjenjač tada počinje raditi kao produžetak ruke.

 


Snaga od 320 konja je neupitna, ali vas u Infinitiju ne očekuje na pladnju. Dok „šaltate“ pri nižim okretajima, suputnica uopće neće shvatiti da sjedi u autu koji ide 250 km/h i ubrzava za 5,8 sekundi. G 37 S je tada nježni i vrlo tihi putni stroj koji se vozi u kravati. Stvar je u vršnom momentu koji nije dostupan u širokom pojasu okretaja, nego se pojavljuje tek na 5200 o/min. Tad oznaka „S“ na stražnjem kraju i na sportskim sjedalima poprima puni smisao. Atmosferu zaokružuje brojač okretaja, čija skala završava s devet tisuća. Potrebno vam je samo malo slobodnog vremena i dosta sreće s radarskim kontrolama. To je auto s kojim treba juriti! Na oko 4500 okretaja G-Coupe „putuje“ oko 200 km/h i nađete li se u pokrajini BMW-a, to slobodno može biti putna brzina.

 


Spomenuta veća masa osjeća se, ali ni približno ne stvara očekivane probleme, nego ulijeva sigurnost. Naravno, dinamika nije na razini nekog „cup-edition“ modela, ali svejedno možemo reći da G-Coupe smjer mijenja jako dobro. Posebno nas je oduševio upravljački sustav. Prvo, volan je sjajno skrojen, a koža na njemu pokazuje da postoji nekoliko vrsta kožom presvučenih volana. Ovaj je jedan od boljih. Informacije s ceste nisu sintetički prigušene, a za pohvalu je i sustav koji progresivno utječe na njegovu izravnost. Ukratko, volan u zavojima funkcionira kao da ima samo 2,5 okreta od kraja do kraja, a na autocesti mu je preciznost ekvivalentna letvi volana koja bi značila četiri okreta od kraja do kraja.


Zaustavni put od 37 metara sa 100 km/h, bez obzira jesu li kočnice tople ili hladne, ogleda se i u jurcanju brdskom cestom. Kočnice se ne umaraju i sigurnost je cijelo vrijeme na visokoj razini. I ESP svoj posao radi bez zabušavanja te guši svaku namjeru stražnjeg kraja da iziđe u drift. Ali, ESP se može i isključiti, a G-Co1upe tada ima slobodne ruke i postaje otrovan poput svoga polubrata Z370. S njim dijeli dosta zajedničkih dijelova, ali iskustvo vožnje potpuno je drukčije. Djelomično i zbog 30 centimetara dužeg međuosovinskog razmaka.

 


Na udarac po gasu „stražnjica“ izlazi naglo i treba biti spreman, tako da je ovaj fini gospodin s kravatom zapravo inkognito drifter koji rado pali gume. Ipak, blokada njegovog diferencijala nije namijenjena za stvaranje dimnih zavjesa, a nažalost ni spojka nije dimenzionirana za česte utrke ubrzanja. Svejedno, podvozje je blagoslovljeno za jurnjavu. Gripa pod prednjim kotačima ima jako, jako puno i upravo zato G 37 S ulijeva toliko povjerenja. Nekad možda čak i previše.


Ipak, cijelo vrijeme jurnjave nešto nam je bilo neobično. Nešto što inače nismo osjećali u autima koji mogu ući u drift. Vrhunsku udobnost! Ovjes rupe upija fantastično, pa možemo ustvrditi kako je ovo coupe s odlikama limuzine.

 

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2011-01-12 20:58:05

Pomalo egzotičan coupe...


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: yarissplash citroenelise pritisak u gumama renault mega clio grandtour vs fabia combi pritisak u gumama renault mega clio grandtour vs fabia combi tiffanypalomapicassoscribbl bf goodrich koliko ulja ide u motor fiesta fiat bravo vs kia ceed renault latitude test mercedes r r bluemotion unosvozila sport-utebandwagon xenon svjetla renault motorno ulje honda hrv focus ford test suzuki burgman ford mondeo tddi tiffanyrpalomatpicassotmodern volkswagen vento elektricna vozila superbtcombi qashqai servis i kvarovi, poda opel kadett c roomster thenorthfacereversiblejack seat leon st cupra dijeloviscitroentxantia autosgume.adacutest kacige fiat stilo selen koliko ulja ide u motor iveco datacol pasat cc roomster brizgaljke opel porsche design molydon ljetne test rabljenog ford focus karavan cupra concept pritisak u gumama ford escort mercedes servis u kovinskoj rover semperit i continental naljepnice dunlop sport fiatmareaweekendjtd