Autokreso
Autokreso
2010-03-25 , Autor: Domagoj Kodžić
Bookmark and Share

Nova korejska terenska uzdanica diči se modernim oblikom, upotrebljivim motorima i dobrim voznim osobina, pa kao pravi crossover novog doba ima velike šanse postati veliki europski prodajni hit



Već je i bilo vrijeme za bolji dizajn. Hyundai je svoju terensku obitelj vrhunskih karakteristika nedovoljno dobrim dizajnom nepravedno stavljao u drugi plan, pa svi kupci kojima izgled igra veliku ulogu nisu ni razmišljali o njima. Sad je i to gotovo. Korejski su dizajneri napokon napustili tradicionalno kutijasto oblikovanje, puno se slobodnije izrazili te unijeli potrebne fluidne linije, po kakvima su konkurenti već poznati. U nekim je detaljima teško vjerovati da su Korejci tako brzo napredovali, pa od nemaštovita tucsona s početka 2004. godine u samo šest godina stigli do nečeg ovako dobrog.

Šesterokutna rešetka novi je zaštitni znak koji porijeklo vuče još iz prošlogodišnjeg ženevskog koncepta iX-onica. Inovativan u svakom pogledu, predstavlja pravog oca aktualnog modela iX35. Sad je sasvim jasno da upravo ovaj crossover postavlja temelje budućim modelima te marke.

Istovremeno agresivan i sportski, hyundai iX 35 diči se niskim podom te opcijskim 18-colnim kotačima, zbog kojih djeluje vrlo moderno. Također sasvim izlazi iz segmenta tradicionalnog džipovskog dizajna te off-road izdanja, i puno se više primiče modernim SUV-ima agresivnog izričaja.

No, iX 35 je zadržao sve prednosti nevelike karoserije. Međuosovinski razmak je samo 264 cm, što je centimetar više od prethodnika. U dužinu i širinu više se protegnuo pa sa 441 cm i 182 cm nadmašuje stari model punih 85, odnosno 20 mm. Zanimljivo je da je visina ovog SUV-a (bez krovnih nosača) snižena 20 mm, na samo 166, a da prostranost nije narušena.

Naglašen dizajnerski doživljaj vanjštine iste izlomljene forme ponavlja i u kabini. Prilično je prostrana, jer su inženjeri bez prevelikog rasta vanjskih dimenzija stvorili osjetno više mjesta. Taj je osjećaj još istaknut dvostrukim panoramskim sunčanim krovom, od čega koristi imaju i putnici na stražnjim sjedalima.

Vozač je dobio druge prednosti. Instrumenti s plavim osvjetljenjem posuđuju se od prestižnog modela genesisa, a dio su tehnologije Supervision. Osiguravaju kristalno jasnu preglednost te najmanji stres za oko. Na izbor su mu i paljenje automobila pomoću gumba te bogata ponuda motora. Kad najesen izbor bude kompletiran, bit će ih ukupno pet - dva benzinca i tri dizela.

Mali benzinac obujma 1,6 litara primjerak je s izravnim ubrizgavanjem goriva, a razvija 140 KS i čak 167 Nm, sa sustavom start & stop. Emitirat će samo 149 g/km CO2. Veći dvolitraš postiže 163 KS i 194 Nm. Dizele u prvo vrijeme predstavljaju dvije izvedbe dvolitrenog CRDi-ja sa 136 i 184 KS, odnosno 320 i 383 Nm. Kasnije će im se pridružiti i manji 1,7-litreni CRDi sa 116 KS i 255 Nm. On će također imati nisku emisiju CO2 od samo 149 g/km.

Uz dizelske motore spareni su šestobrzinski mjenjači, a vozaču su na izbor i šestostupanjski automatski. Rade vrlo ugodno, a u ponudi je i sportski mod, kad se brzine prebacuju ručno. Vezano uz mjenjač, vozač može računati i na trepćući signal ECO, koji kod ručnog mjenjača javlja kad je pravo vrijeme za promjenu brzine. Kod automatika crvena, bijela ili zelena boja signaliziraju dobre ili loše vozačke poteze vezane uz doziranje gasa. Ponosni Korejci ističu da je tako kod ručnog mjenjača moguće uštedjeti do devet posto, odnosno do 17 posto kod automatske transmisije.

Zanimljiv je i popis elektronskih pomagala. Već u početnom, sasvim dobro opremljenom paketu GL s dvolitrenim benzincem, koji zapada oko 152.000 kuna, serijski su ugrađeni ABS, DBC, HAC, ESP i TCS. Dakle, osim pomoći u kočenju ili spuštanju niz brdo, odnosno lakšem startanju, vozaču su od velike pomoći i sustavi elektronske stabilnosti te protiv proklizavanja pogonskih kotača.

Ako ste mislili da će nakon svega iX 35 imati i visoku cijenu, varate se. Bogatiji paket opreme GLS s uglavnom uglednijim detaljima dostupan je s dva motora. S benzincem stoji 164.000 kuna, a s dvolitrenim snažnijim dizelom 189.500 kuna. Još bogatiji paket opreme sa 18-colnim kotačima, kožnom unutrašnjošću, kamerom za vožnju unatrag i smart keyjem znači cijenu od 184.000 kuna za benzinac te 211.500 za snažniji dizel. Povoljno.

Prva se vozila očekuju potkraj ožujka, a zanimljivo je da će se iX 35 proizvoditi u tri tvornice na dva kontinenta. Osim matične u Ulsanu u Južnoj Koreji, uskoro se predviđa i otvaranje tvornice u Kini, i to u Pekingu, koja će pomoći u galopirajućim zahtjevima azijskog tržišta. Nama je puno zanimljivija Kiina tvornica u Žilini u Slovačkoj, odakle će iX stizati za naše tržište.

2010-04-05 11:57:46

Poštovanje, vozio sam ga...
Slažem se da Hyundai napreduje...Vozio sam model sa srednjom opremom i dizelom od 184 Ks i 383 Nm samo na prednje kotače...Srednja oprema I-Style ima čak kombinaciju koža-tkanina, aut. klimu,alu 17 itd.. Auto zaista izgleda fino, pogotovo fluidne linije izvan, unutra je isto korektan po pitanju dizajna i tu u kombinaciji sa odmjerenom cijenom dobivaju široke mase, jer auto će biti sigurno hit iako mene nije oduševio. Bravo, Hyundai no ja ću se više zadržati na kritikama...Pohvale za odličan izgled i udobnost,dobar omjer uloženo dobiveno, nove motore sa lancem.
KRITIKE-ovo je tipično auto za američko tržište. Kvaliteta unutrašnjosti je za jedno auto od 189 000 kn iz 2010.g. očajno loša, tj. dobro je to spojeno nego onaj osjećaj tanke kineske plastike kao na igračkicama je tu, tanko, šuplje, nekvalitetno, puca pod prstima, kvake izvana imaju plastičan zvuk, sjedala su premekana, na rubu imaju kožu koja je umjetni skaj i pretanka je bez bočnih oslonaca. Volan je za mene očajno neizravan, ima nevjerovatno dug prazan hod od srednjeg položaja tako da ubija neku imalo zahtjevniju vožnju zavojima. Mjenjač je dugih hodova, nije najprecizniji, meni se ne sviđa, ali ok-solidan. Od motora sam više očekivao za takvu snagu, lijeno kreće, ali u vožnji otvorenim cestama ima momenta koliko hoćeš pa tu ide najbolje- ali samo na ravnom, nije to auto za zavoje i uživanje nego za plutanje po cesti. otor je izvanredno tih i kultiviran. Pohvala i tu.
Zaključak IX35 je lijep i udoban, tih i suvremene tehnike, korektne ponude, ali dosadan i neambiciozan za vožnju, nekvalitetne unutrašnjosti i umjetnog, nepovjerljivog osjećaja za volanom ( ima električni servo, ali opet...).

Npr, dan iza sam vozio ŠKODU YETI-e to je auto, nema izraženiju manu, najbolji u klasi do te cijene, bolji od skupljeg Tiguana, simpatičan izgled, vozi se poput sportskije limuzine, ma skoda yeti je super.Bravo, ja sam se oduševio. 1.8 tsi ide ko metak, volan izravan i precizan, mjenjac kratak i precizan, ovjes udobno krut, kocnice uvjerljive, voznja zabavna...Unutrasnjost superiorna, mekane pjenaste gumirane površine, odlična sjedala...Skoda je moj br 1, bolja je od IX 35 duplo, pa jos nekoliko puta toliko. Od skupljih je br 1 Mazda CX7.
Hvala na čitanju

2010-03-26 22:51:16

Baš mi je drago pročitati i vidjeti ovakve slike. Jer, Hyundai nezaustavljivo napreduje i pokazuje kako se opstaje na tržištu. Privlačno vozilo, moderna tehnika, poštena cijena. Tko nema za sportsku Kugu, može razmisliti i o ovom udobnom iX35...


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: e city pritisak u gumama ford focus cijena novog golfa peugeot skuter suzuku range caddy maxi nissan micra pregled adactestpouzdanosti usporedba golf i kia ceed skodalfabijaitest testrabljenoghonda retrovizori velociter hyundai vibracije hyosung unos auta testagoriva eco challenge problemi sa motorom octavia rs clio gume sportiva nissan townpod test rabljenog honda jezz cheapnorthfacekidsjackets, christian louboutin trottinett opelarekord dachiatloganevan neven novak novak landvrovertevoque cijena dacia sandero diesel oznake na gumi golf tsi opel signum roletna gepeka link usporedni.testrgolfevi usporedni.testrgolfevi kupiti novi mali gradski autom cijene goriva cijenarezervoara christian louboutin navy white sportska leovincezx mercedesnclk opel corsa c djelovi gh christian louboutin miss ameri