Autokreso
Autokreso
2011-03-23 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: GEC
Bookmark and Share

Ne, niste se prevarili pročitavši ime. Ovo nije Ford, nego Hord, a razlog je promjene imena u činjenici da za pogon koristi ponajbolji Hondin stroj


 Automobili Hord Escort

U početku bijaše Escort. Ford Escort. Naročito privlačan u relijaškom izdanju, koje je postalo malobrojno, a samim tim i dosta nedostupno. Isto vrijedi i za posebna cestovna izdanja, poput RS-a 1600 ili RS-a 2000, kojima cijena svakog dana vrtoglavo raste.

 Automobili Hord Escort

Dakle, umjesto kupovine, bilo je puno jeftinije i lakše stvoriti kompletno nov automobil. Izravno prema željama budućeg vlasnika, Krešimira Ravenščaka. On je poželio proširene blatobrane, moćan stroj te dovoljno dobar zaštitni kavez da bi ponekad mogao odvesti pokoju utrku. Budući da je dugogodišnji vozač endura i relija, cijela je priča dobila pomalo drukčiji smisao.

 Automobili Hord Escort

Vlasnik ima sreću da u sklopu svog posla prodaje rezervnih dijelova ima i pripadajuće autoservise, a s vrhunski osposobljenim djelatnicima bilo je puno lakše sklopiti takav automobil. No, najprije ga je ipak trebalo 'izmisliti'. Trebalo je odrediti put kojim se od običnog starodobnog i velikoserijskog automobila može doći do jurilice. Početne su konzultacije uključivale prijatelje i znance, ljude iz automobilskih krugova te svu moguću pomoć.

 Automobili Hord Escort

Nabavljen je Ford Escort, ali se time nije daleko odmaklo. Dilema oko motora nije baš lako riješena, odabir pogonskog agregata bio je velik izazov. Kad praktičnije pogledate svijet oko sebe, zapravo postoji jako malo moćnih agregata. Pogotovo na takvom nivou. Početna ideja o Cosworthu s turbopunjačem iz posljednje generacije Escorta odbačena je zbog želje vlasnika za atmosferskim strojem. Nakon izbacivanja također posljednje generacije Escorta RS 2000, krenulo se u sasvim drugom smjeru. U igri je bio i BMW-ov M-agregat te još ponešto.

 Automobili Hord Escort

Razmišljalo se i o stvaranju autentičnog reli automobila, no zbog previsokih troškova specijaliziranih proizvođača i komplicirane homologacije iz brojnih je kombinacija ispao i favorizirani Fordov motor Pinto. Sve se okrenulo prema Hondinom stroju iz modela S2000. U današnjem globalnom svijetu lakše i jeftinije bilo je naručiti motor iz Japana i prevesti ga preko Velike Britanije nego pronaći istovjetan stroj u puno nam bližim zemljama.

 Automobili Hord Escort

Stigla je Honda, stigli su i ostali mehanički dijelovi, pa je majstor Senad Cerić, pasionirani limar, specijaliziran za sasvim nemoguće pothvate, prionuo poslu, konstruiravši većinu dijelova koje nikad prije nije vidio. 'Najlakše' je bilo napraviti zaštitni kavez i osmisliti većinu limarskih poslova. Proširenja blatobrana izvedena su iz lima, a pojačanja karoserije su brojna. Probleme je zadavala i ugradnja stražnjeg mosta, koji je jedan od važnijih sklopova, a 'krvnu sliku' automobila mijenja iz temelja.


1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koji golf odabrati koliko ide ulja u motor fiat b koliko litara ide kada se mjen ww turan vwrpolorgti vwrgolfr-.usporednivtest vucajprikolice vrste ovijesa voznja na plin video latvala ford fiesta velcsatis vectrac vectra opc uve gemballa usporednitestzadnjipogonii usporedni test karavana srednj usporedbardownsizingtmotora usporedba lak politura subaru forester dizel test mini one contryman lexus is citroenspicasso pritisak u gumama renault clio bmwgt christian louboutin black peep martin kodric create corsalcatest corolla coachhandbag-allblackwith coach handbags black with gray cluio cliossport kombi kvaliteta dizela opel astra g karavan naj-auto managment mini coper mercedes a klasa automatic megane coupe mazda eko test lexus koliko uljaa ide u motor audi koliko ulja u motor fiat ulys koliko ulja ide u motor scenic koliko ide ulja u motor fiat g honda legend golf tsi ford mustanjutarnji list ford mondeo