Autokreso
Autokreso
2011-03-04 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Ford je uspio nemoguće: napravio je sportski automobil sa sedam sjedala, a mi doznajemo je li bolji s novim EcoBoostom od 203 KS ili snažnim 2,2-litrenim turbodizelom koji može imati 175 i 200 KS




Na prijedlog Fordovog ovlaštenog uvoznika ovaj put nismo mogli ostati prekriženih ruku. U njegov vozni park stigla su dva nova S-Maxa i trebalo ih je odmah usporediti. Da stvar bude bolja, nije riječ o početnim i kriznim modelima, nego o potencijalno najsportskijim monovolumenima na tržištu. Zapravo smo oduševljeni, jer eto prave prilike da prvi put provjerimo kakav je dvolitreni EcoBoost, turbobenzinac sa 203 KS, i ima li smisla pored 200, odnosno 175 KS snažnog turbodizela 2,2 TDCi. Očekivala nas je utrka obiteljskih snova.



Situacija je utoliko zanimljivija jer će se odabrani motori ugrađivati i u druge važne kućne modele, pa dok razmišljamo o Fordu Mondeu i novom Focusu upravo ta dva motora imaju svu našu pažnju. Uglavnom, to su Fordove četverocilindarske perjanice, tehnološki biseri iz Kölna...



Prije vožnje ipak moramo još jednom zastati i zapljeskati fantastičnom dizajnu, ali i ideji Forda S-Maxa. Nije ni čudo što su ga čitatelji auto motor und sporta ponovno proglasili najljepšim modelom svoje vrste.



Priznajemo da nas veličina S-Maxa svaki put iznenadi, možda čak i uplaši, jer je u Fordovoj ponudi još i veći Galaxy. Zbog njega nikad ne očekujemo da bi i S-Max mogao biti toliko velik i dugačak. Ali jest, a iako ne izgleda tako, proteže se na čak 477,2 cm. S-Max je desetak centimetara duži od starog VW Sharana, a duži je i od Renaulta Espacea te Peugeota 807. Zapravo, S-Max je poput Mondea karavana s povišenom kabinom, a to je jako dobro.



Najprije ulazimo u dizelski model 2,2 CDTI snažan 175 KS. Ručni mjenjač nismo očekivali, ali smo zadovoljni što je tu. Načelno, snažnim monovolumenima puno više odgovaraju automatski mjenjači, ali nas baš zato zanima kakav će biti 'manualac'. S druge strane, 2,2-litreni dizel u ponudi ni ne postoji s automatikom, pa je očito zamišljen za one koji žele biti angažirani i uključeni u vožnju.



Krećemo, a karoserija mase veće od 1,6 tona lak je zadatak za 400 Nm okretnog momenta. Bez obzira na to koliko ljudi bilo u kabini, S-Max hrabro grabi naprijed. Iz motora pokušavamo izvući maksimum i ništa nam ne stoji na putu. To je jedan od dizela koji s lakoćom idu preko 3500 okretaja, a ručni mjenjač dodatno dolazi do izražaja. Uživamo u motoru i mjenjaču. Stupnjevi su mu dobro proračunati i S-Max ne pada na najbanalnijem ispitu gradske vožnje. Prvi mu stupanj nije proračunat prekratko, a česte izmjene prva-druga-treća lako mogu biti tečne čak i ako naglo ubrzavate. To je odlika izvrsnih pogona.



U zavojima se osjećamo vrlo sigurno, a iako se nuspojave velike i teške karoserije osjete, S-Max svejedno leži fantastično. Vozi se kao dobra limuzina, a ne poput braće monovolumena. Privikavanje na dizelski S-Max trajalo je vrlo kratko i ubrzo počinjemo juriti kao da se dugo poznajemo.



 Cjenik
 Ford S-Max  Titanium

TitaniumS

 2,2TDCi175

 259.000*

 282.384*

 2,2TDCi200

 297.473

 326.599

 2,0Ecoboost203

 294.305

 323.424

 * Cijena se odnosi na akcijski model

Upravo tu negdje dolazi vrijeme za prvu zamjenu vozača. Napokon počinje igra s komandama dvolitrenog EcoBoosta sa 203 KS i 300 Nm. Tamo nas - začudo - očekuje automatski mjenjač sa šest stupnjeva i začudo - još jednom - EcoBoost nije moguće naručiti s ručnim mjenjačem. Benzinac ima 100 Nm manje okretnog momenta od 175 KS jakog dizelaša, ali i nekoliko tisuća okretaja šire radno područje. Moment mu je dostupan od 1400 do 4500 okretaja, pa ecoboost napreduje sa svakim pogledom na papučicu gasa. Start je u njemu nečujan, kao i vožnja do kojih 3000 okretaja. Ali, zvuk motora nažalost ni u jednom trenu ne najavljuje provalu snage, pa je očito da su u Fordu, unatoč velikoj snazi, putni komfor željeli zadržati na razini obiteljskog.


1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2011-03-09 19:14:46

ma, jedan bi bio dovoljan - dizel, ali ovaj noviji sa 200 ks

2011-03-08 09:44:48

Oba su mi predobra. I najbolje bi ih bilo i imati - oba!


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: goodyearov tiffany bracelets,cheap tiffan koje gorivo cheap nhl jerseys renaulttwizy cliosgrandtourbvssfabiarcombi bombina za skuter shiroco navy koliko ulja ide u motor golfdi continetal renault megane grandtour citroen nemo rangeroverevoque duster prednje toyota iq usporedba.downsizingkmotora usporedba.downsizingkmotora mane kod kupnje dizela golfvoi zafira b opc grand vitara e klasa brdske utrke christian louboutin men shoes zimskih guma termostat peugeot minisone ranault scenic zglob hom passat mercedes charlston gt line focus ford test novasopel.astra touareg x mayb yokohama zimske gume alfa giulietta cvvt rolls-royce autogume testovi djevojkeimotori koliko ulja ide u mjenjac golf voziliasmoeporsche francuski model altea xl louis vuitton classic china ru rezervoar za gorivo cijena kol koliko ulja ide u motor opel z subaru legacy toyota corollaa verso