Autokreso
Autokreso
2017-01-31 , Autor: Marko Tomac, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Možete kupiti novi Mustang za 383 tisuće kuna ili solidnu petu generaciju s malo kilometara za 100 tisuća kuna. Poveli smo ih u zajednički izlet, ne bismo li otkrili koji od njih pruža - više čari i užitka




Priča započinje prije otprilike sedam godina, u trenu ludila nakon mjesec dana traženja zabavnog auta po oglasnicima. ‘Svi auti su dosadni. Ne želim voziti Golf GTI, a ni BMW Coupe! Baš me briga koliko je brz, ali daj mi nađi nešto posebno. Nađi nešto što ću voziti bez brige, ali da je cool’, zavapio je kolega.



Tražili smo zajedno, a zatim je osvanuo propeti konjić. Ne Ferrari već srebrni Mustang iz 2009. s fotografija u salonu iznad Rijeke. Imao je oko 50 tisuća kilometara i, ako nas pamćenje služi, stajao je oko 125 tisuća kuna. Već drugi dan isprobavali smo Mustang oko Kastava, bio je u dobrom stanju što je u konačnici zapravo bilo nevažno. Šaltao je sporo, nije čupao asfalt, ali je dobro zvučao i svi su oko njega imali osmijeh na licu. Kupljen je!



Otprilike u to vrijeme u Hrvatskoj je zavladalo ludilo za Mustangom, pa su dva trgovca prodala ukupno možda desetak rabljenih komada uvezenih iz Amerike. Dovoljan broj da katkad sretnete Mustang novijeg godišta, ali da je i dalje ekskluziva. Mora da ima pregršt konja i da dobro juri - mislili su mnogi. Međutim, kupovali su se modeli 4,0 V6 s automatskim mjenjačem s četiri brzine koji love 180 km/h, a stotku skidaju za oko osam sekundi (piše 7,5). Inače, govorimo li o petoj generaciji od 2004. do 2015., pravi fanovi voze isključivo izvedbe V8 4,0 (319 KS) ili Shelby 5,4 (548 KS), a V6 sa 211 KS je za frizere i cure.



Tipična američka propaganda V8-konstrukcije, ali svejedno je istina da sport i testirani V6 iz 2009. ne idu u istu rečenicu. Zapravo, s velikim motorom V6 iz Kölna Mustang je ponajprije vizualna pojava bez vozačke euforije. No, tek sad, sedam godina kasnije, krećemo na novu probnu vožnju...



Ali, na vožnju i fotografiranje starog Mustanga koji je nakon 17 godina 'izgubljenog-dna-dizajna' vratio slavu, dolazi i najnoviji model šeste generacije. Šminker, ali ponovno u izvedbi 'za tetkice' jer, iako izgleda kao da ima 700 KS, to nije V8 s kompresorom. Pod dugim poklopcem stoji 2,3-litreni ecoboost s četiri mala cilindra u liniji. ‘Dobro da nisu stavili 1,0 ecoboost’, smije se kolega.



I ne, ovdje nije Mazdin 2,3 DISI turbo, već je riječ samo o zajedničkom bloku, na kojem isto ima razlika jer je Ford za Focus RS pripremio sasvim drukčije ubrizgavanje, klipove, radilicu i twin-scroll turbinu. Stoga novi Mustang 2,3 ecoboost ima 317 KS i 432 Nm, pa stotku lovi za samo 5,8 sekundi i postiže 234 km/h, što je na razini starog V8 sa 319 KS. Frizeri i curice su se, čini se, nešto ubrzali...



Snažna je veza između originala iz 1964., pete generacije i novog modela, pa ih je lijepo vidjeti kako zajedno klize cestom. Nešto je životno u njihovu dizajnu, gotovo organsko - rekli bismo - jer dok moderni auti sve više sliče kiborzima, oružju te svemirskim brodovima, Mustang izgleda kao da bi mu curila krv da ga porežete. Doima se kao da je živ, a to danas ne mogu postići ni dva Porschea dok jure zavojima Gorskoga kotara. S njima ćete najprije pomisliti kako su dva mamina sina pobjegla s posla, a pogled na Mustange uvijek znači: ‘Netko uživa za volanom’.
1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cjenik zamjenskih dijelova za honda prelude autoihosteseiurhrvatskoj christian louboutin jean paul test nissan ladaniva cla, c mercedes test opel zafira christian louboutin pigalle pu kvatiteta suzuki regina test rabljenog honda crv adac test zimskih guma kompakt suv master testz test rabljenog honda accord biograd polo gti test koliko ulja ide u mercedes a theanorthffacemgoreitexbwaterp plavimdizel pritisakoucgumama seat ibiza-fiat grande punto mazda he koliko ulja ide u motor toyota opel vektra isuzu usporednitestalfaromro buy felgegmazda elektroelektro smart parkiranje model x cijeneuservisa renault clio test autitsnova koliko ulja ide u motor toyota lancia musa test vencer reli kralja optimuma krajnice maraton test generic auto hostese u hrvatskoj opel astra h sedan koje ulje ide u motor suzuki d zietlow skoda octavia rs brtvila glave ysl yves saint laurent middle getriba za opel astru opel astra dimenzije