Autokreso
Autokreso
2017-01-31 , Autor: Marko Tomac, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Možete kupiti novi Mustang za 383 tisuće kuna ili solidnu petu generaciju s malo kilometara za 100 tisuća kuna. Poveli smo ih u zajednički izlet, ne bismo li otkrili koji od njih pruža - više čari i užitka




Priča započinje prije otprilike sedam godina, u trenu ludila nakon mjesec dana traženja zabavnog auta po oglasnicima. ‘Svi auti su dosadni. Ne želim voziti Golf GTI, a ni BMW Coupe! Baš me briga koliko je brz, ali daj mi nađi nešto posebno. Nađi nešto što ću voziti bez brige, ali da je cool’, zavapio je kolega.



Tražili smo zajedno, a zatim je osvanuo propeti konjić. Ne Ferrari već srebrni Mustang iz 2009. s fotografija u salonu iznad Rijeke. Imao je oko 50 tisuća kilometara i, ako nas pamćenje služi, stajao je oko 125 tisuća kuna. Već drugi dan isprobavali smo Mustang oko Kastava, bio je u dobrom stanju što je u konačnici zapravo bilo nevažno. Šaltao je sporo, nije čupao asfalt, ali je dobro zvučao i svi su oko njega imali osmijeh na licu. Kupljen je!



Otprilike u to vrijeme u Hrvatskoj je zavladalo ludilo za Mustangom, pa su dva trgovca prodala ukupno možda desetak rabljenih komada uvezenih iz Amerike. Dovoljan broj da katkad sretnete Mustang novijeg godišta, ali da je i dalje ekskluziva. Mora da ima pregršt konja i da dobro juri - mislili su mnogi. Međutim, kupovali su se modeli 4,0 V6 s automatskim mjenjačem s četiri brzine koji love 180 km/h, a stotku skidaju za oko osam sekundi (piše 7,5). Inače, govorimo li o petoj generaciji od 2004. do 2015., pravi fanovi voze isključivo izvedbe V8 4,0 (319 KS) ili Shelby 5,4 (548 KS), a V6 sa 211 KS je za frizere i cure.



Tipična američka propaganda V8-konstrukcije, ali svejedno je istina da sport i testirani V6 iz 2009. ne idu u istu rečenicu. Zapravo, s velikim motorom V6 iz Kölna Mustang je ponajprije vizualna pojava bez vozačke euforije. No, tek sad, sedam godina kasnije, krećemo na novu probnu vožnju...



Ali, na vožnju i fotografiranje starog Mustanga koji je nakon 17 godina 'izgubljenog-dna-dizajna' vratio slavu, dolazi i najnoviji model šeste generacije. Šminker, ali ponovno u izvedbi 'za tetkice' jer, iako izgleda kao da ima 700 KS, to nije V8 s kompresorom. Pod dugim poklopcem stoji 2,3-litreni ecoboost s četiri mala cilindra u liniji. ‘Dobro da nisu stavili 1,0 ecoboost’, smije se kolega.



I ne, ovdje nije Mazdin 2,3 DISI turbo, već je riječ samo o zajedničkom bloku, na kojem isto ima razlika jer je Ford za Focus RS pripremio sasvim drukčije ubrizgavanje, klipove, radilicu i twin-scroll turbinu. Stoga novi Mustang 2,3 ecoboost ima 317 KS i 432 Nm, pa stotku lovi za samo 5,8 sekundi i postiže 234 km/h, što je na razini starog V8 sa 319 KS. Frizeri i curice su se, čini se, nešto ubrzali...



Snažna je veza između originala iz 1964., pete generacije i novog modela, pa ih je lijepo vidjeti kako zajedno klize cestom. Nešto je životno u njihovu dizajnu, gotovo organsko - rekli bismo - jer dok moderni auti sve više sliče kiborzima, oružju te svemirskim brodovima, Mustang izgleda kao da bi mu curila krv da ga porežete. Doima se kao da je živ, a to danas ne mogu postići ni dva Porschea dok jure zavojima Gorskoga kotara. S njima ćete najprije pomisliti kako su dva mamina sina pobjegla s posla, a pogled na Mustange uvijek znači: ‘Netko uživa za volanom’.
1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: testovi lancia musa test verso stranke tablice leb sebastzian novocaddy logan roomster krila usporedni.testezadnjiupogonki veliki test ljetnih guma logan roomster prednji zadnji honda fr-v b-max kia rio koliko ulja ide u motor golf limarija skoda octavia polovnitautomobili subaru legacy mitsubishitgalant leb sebastzian passatmhighlineotdi panda honda accord types staratfabia prednja obloga krovne lajsne za colt-a prvi test alfa romeo sustavonadzoraatlakaauigumama koliko ulja ide u motor toyota proveli mazdactuning quaskai rabljeni renault clio ford c max grand hladnjak vode opel subaru legacy golf variant koliko ulja ide u motor golf test hyundai elantra siatem grijanja clio sport honda fr-v sviomodeliadacije udaracepriakretanju raylly prednja obloga b-max paris servishondacr-v krovne lajsne za colt-a