Autokreso
Autokreso
2010-10-28 , Autor: Marko Tomac, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Nakon iskustava iz usporednih testova u kojima se Ford Focus RS pokazao brutalno snažnim i zabavnim, Wolfova je prerada pokazala posve novu perspektivu


 

Treba li uopće tunirati najjači serijski auto s prednjim pogonom? Naravno! Pogotovo kad znamo da u Ford Focusu RS-u diše motor koji je još prije nekoliko godina u Volvovim serijskim R-modelima razvijao 400 KS i nije „pucao“. Serijskih 305 konja u RS-u zaista zvuči puno, ali - budimo realni - više imaju i samo malo bolji Kadetti sa street racea. Da, čini se da je nastupila inflacija konja i zato je odgovor uvijek isti - tunirati treba sve što se može! Od puno konja bolje je samo još više konja.


 

Zvuči pomalo smiješno, ali gospoda otac i sin Wolf stari su vukovi kad je riječ o tuniranju Fordova. Šarafili su po svemu i svačemu, ali izdaleka se vidi. To su majstori koji se još vrlo rado sjećaju Sierrre Coswortha i neki drugih „čudnih“ automobila... No, kad smo se našli za upravljačem njihovog RS-a, Focusa koji je izišao iz garaže Wolf Performancea - sve je to postalo nevažno. Važna je bila samo jedna stvar - hoćemo li osjetiti promjenu veliku 60 konja na najjačem serijskom autu s prednjim pogonom. Oooo, da! Osjeti se itekako!


Gospodinu Wolfu na suvozačkom sjedalu nije nimalo smetalo da i sami provjerimo koliko je njegov RS brži-bolji-jači od serijskog, iako je znao da za tu spoznaju papučicu gasa treba malo dulje držati zabijenu u pod. Kao što je i sam rekao - samo naprijed.


 

Trkaći kavez u kabini malo otežava ulazak, ali također odmah ukazuje na ozbiljnost Wolfovog RS-a. No, stvara i jedan drugi problem. Zbog njega se vozač osjeća puno sigurnijim, pa je i jurnjava smjelija (čitaj: opasnija). A kada prednji kotači ruju asfalt sa 360 konja i 560 Nm, to može biti i vrlo opasno. Srećom, u kavezu smo...


Wolf RS brzo počinje s tipičnim izlaganjem rasnog trkača. Pojačan „boost“ na turbini stvorio je subjektivnu turbo-rupu ispod 2000 okretaja, ali upravo zbog nje erupcija snage što slijedi izaziva ovacije. Osim nekoliko detalja i kaveza, u koji svi iz nekog razloga tu i tamo lupe glavom, Focusova kabina je ista kao i u serijskom. Doduše, u trenu nam se učinilo da je promijenjena boja plastici na grebenu. A ako jest - to je dio narudžbe koji bi trebalo preskočiti.

 


Inženjer odgovoran za tuning 2,5-litrenog turbo petocilindraša uvjerava nas da je taj motor „otporan na metke“ te da je vrlo sretan što ga je Ford iskoristio za novi RS. To je tuneru privuklo brojne nove klijente jer Ford ponovno postao podesan za tuning.


U ne više od prva dva kilometra pomislili smo da nas inženjer Wolf zafrkava jer RS je udoban i tih, a podvozje mu je toliko mekano da auto čak ni ne poskakuje sportski. I da, novi set-up podvozja takav je da može stvoriti dojam mekšeg automobila. Wolfov RS u neku ruku to i jest, mekši nego serijski, ali tako rečeno zvuči potpuno pogrešno. Novi ovjes, Wolfovi coiloveri, posebno je ugođen za vožnju otvorenom cestom. Duži im je hod nego na serijskim amortizerima i zato u sporoj vožnji ugodnije idu preko poprečnih neravnina i djeluju mekše. Ideja je bila izbjeći nepotrebno poskakivanje u zavojima na lošoj podlozi jer ono dovodi do gubitka pravca i problema s prijenosom velike snage.

 


I zaista, novi Wolfov set-up je urodio plodom, a upravo nas je on najviše iznenadio na plavom RS-u. Na trenutke nam se činilo kao da sjedimo u trkaćem reli automobilu, a takva je bila i snaga.


„Roll-bar“, fućkanje „waste gatea“ turbine, instrumenti... sve vas to u RS-u tjera da se osjećate kao u WRC-automobilu. Ima i nekoliko zgodnih detalja. To su digitalni pokazatelj stupnja prijenosa smješten na samu ručicu mjenjača i G-metar. To su gadgeti koji zaista zabavljaju, a ako ne vozača, onda barem suvozača koji se moli za život.

 


No, vratimo se na važne stvari. Kako ide Wolfov RS? Strašno! Kao neman i način na koji ubrzava do 4000 okretaja nema nikakve veze s onim što slijedi nakon toga. Motor tada svoj dobar zvuk promijeni u još bolji, a fićuk turbine u kombinaciji sa zvukovima iz usisa stvara pravu reli atmosferu. A tako se u Wolfu osjeća i vozač.

2011-01-10 21:41:48

Kad Audi dobije "muda" i postavi svoj RS 3 na samo prednji pogon, onda možete napraviti usporedbu, ha-ha....


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: ford fiesdta dacia pecjak suzuki samurai dizel senzor koliko ulja ide u motor peugeo cijene servisa toyota rabljeni clio suzuki swift dizel najbolji toyota yaris otkup starih auta renault megane cc sigurnost golf specijal cjeniklzamjenskihndijelovalza berline corsa maraton mercedes-benzvc mercedes vaneo cdi womens city range rover pure edition vw sharan uggclassicshortpaisley,ugg seatexeost civicthibrid ssangyong tivoli suv moto guzzi auto presvlake kerestinec active park assist kia ceed crdi bicikl mercedes usporedni test golfa tdi i tsi test autosjedalica ferari autolkatalog jaguaroxf alfa romeo giulietta test veliki test subaru justy mercedes alfa romeo gulieta hyndai coupe gume dimenzije mitsubishirlancer renaul golf v nissan rouge nisan navara fordrmondeoesw najmanji audi benzin ili dizel oznakenagumama