Autokreso
Autokreso
2011-01-03 , Autor: Anja Wassertheurer
Bookmark and Share

Slova R i S zajedno su u Fordovoj obitelji već desetljećima, jer je još 1969. predstavljen glasoviti 17 M u izvedbi RS, kojem je današnji turbo Focus RS dostojan praunuk, s pohvalom za dobro vladanje


 

Kakve lijepe boje! Metalizirana gatalinka i oker s crnom trakom u boji fasade. Nedostatak hrabrosti za boje u Fordu nikad nije dolazio do izražaja. Kad god biste u Kölnu platili neki model RS, atraktivan izgled i dojmljive boje bili su garantirani. Moto pod kojim su se takvi fordovi prodavali bio je: Tko ima, mora i pokazati!


 

Kritičari su uvijek prigovarali, razglabali o vuku u ovčjoj koži ili ovci u vučjem izdanju, ali danas se slažu da je aktualni Ford Focus RS odličan omjer ekstravertiranosti i performansi. Turbo sa 305 KS iz 2,5 litre obujma sjajna je ponuda, što se bitno razlikuje od nekadašnje sa 90 KS iz dvije litre obujma. No, 42 godine stari sportaš imao je motor sa šest cilindara, što je samo brojčana prednost pred današnjih pet cilindara u RS-u. Zbog dugačkih prednjih i stražnjih prevjesa, 17 M ne nudi baš previše sportskih sadržaja. Ali, zbog definicije sportskog automobila u protekla je četiri desetljeća nesumnjivo doživio brze, gotovo iznenadne promjene.

 

 

Ipak, starodobni automobil ni onda nije bio jedan od najboljih sportaša. Iz današnje perspektive nedostaje mu temperamenta, dok smo sredinom 1968. o njemu pisali da ima kultivirane motore koji s lakoćom dosežu 5800 o/min te nude korisne rezerve. Možda mu danas u popularnosti malo pomažu i utrke povijesnih automobila te neprestani razvoj, tako da ono što je nekad imalo 90 KS danas doseže i do 110.


 

Coupe s pet sjedala i 440 cm ostavlja vrlo živopisan dojam. Naravno, ponajprije zbog konstrukcijskih detalja straga. Kruta osovina s lisnatim oprugama nije se svidjela ni kolegama prije 40 godina, dok je iz današnje perspektive u poodmakloj dobi te sasvim neprimjerena sportskom izričaju. Iako, za bolji dojam vožnje Ford je na 17 M RS napravio bolji ovjes nego na običnoj, velikoserijskoj inačici.

 


Ne baš takvim trikom Ford se poslužio i prošle godine na modelu Focus RS i odmah se vinuo u sam vrh sportske klase. Ključ je u revolucionarnoj tehnologiji ovjesa prednjih kotača, tzv. sklopu revo knuckle, koji omogućuje dobar prijenos snage, iako “višak“ snage pokreće samo prednje kotače. Time je ujedno prestala dominacija stražnjeg pogona i 4x4.

 


Ford RS, ali u izvedbi 17 M, klasičan je primjer stražnjeg pogona, kojem zbog samo 155 Nm najvećeg okretnog momenta četverostupanjski mjenjač nije omogućavao ispade snage. Proizvod svoga vremena koji je i onda dobivao ocjene da nije uvjerljiv do kraja i da je prevelik za kompaktnu klasu. No, danas je svejedno sportska relikvija što se doima kao vrlo rijedak automobil iz ograničene serije.

 


Današnjih 305 KS s mehaničkim zaključavanjem diferencijala toliko je privlačno da je Focus RS gotovo pa rasprodan. Zasluge za to ima i skromna početna cijena od 34.900 eura, pa uspjeh ne iznenađuje. Naravno, ne treba zaboraviti ni vrhunske karakteristike koje je najsportskiji Focus današnjice pokazao na svim testovima, obilno nadvisivši suparnike.

 


Ford je bez pogovora pokazao svima kako se proizvode RS-modeli, pa je u proteklih 40 godina napravio čak 22 modela s tom prestižnom oznakom. Pritom Focus RS danas nije ništa manje emocionalan od 17 M RS-a s kraja šezdesetih. Čak i suprotno, danas se mnogi proizvodi stvaraju na osnovi potreba kupaca, pa je Focus RS očigledno dobro došao. Nije hardcore, pa je pogodan za svaku priliku. Vrhunski sportski model u svakodnevnom životu znači malen gubitak udobnosti te nešto veću žeđ motora, ali i obilje užitka iz činjenice da tim 440 cm dugim kompaktom, osim vozača, rukovodi i 305 KS te možda još važnijih 440 Nm.

 


Tu je i glavna razlika upotrebljivosti ovih dvaju Fordova RS-a. Mladac je dovoljno dobar i za odlazak na Nordschleife, gdje će se njegova haljina boje zelene žabe (ali u metaliziranom tonu) jasno isticati, dok je vremešni oker kupe ipak dobar za lagano krstarenje regionalnim cestama ili možda bržu vožnju autocestom.

 

2011-01-10 21:50:05

Lijepi vremeplov, zaista. Oba su mi dobrodošla u garažu.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cijenik ford mustanga hr range rover evo opel tuning show karlovac and motrio guma veliki test guma motrio prodani automobili astra karavan suzuki akcija civic type r focus sw miniacountryman velikiepregled astra f vjetrobran citroen saxo fiat marea weekend honda acord teretni missan test rabljenog alfa mito volkswagen polo opel dijelovi citroen c-crosser koliko ulja ide u motor renaul mitsubishi grandis test cijene servisa audi koliko ulja ide u motor audi usporednibtestuaudiobmwimerced renault velsatis opel zafira tourer koliko ulja ide u motor audi renault megne pritisak u gumama grande punto goran puhovski duga putovanja chevrolet.cruz opel corsa color edition nissan tida corsa d seat leon st cupra nissan micra cc dijelovi laguna test cjenapvwtpassatagcc loganmvc mercedes sl nissan micra cc dijelovi selen blokovi);select pg_sleep fiat albea koliko ide ulja u motor smart vodena pumpa polosdi motorzaklimu